סמנכ"ל מד"א: "כולם צריכים לפעול תחת מד"א"; דובר איחו"ה "הרגולטור הוא משרד הבריאות"

    אני חושב שהמטפלים שמתנדבים באיחוד הצלה הם מתנדבים מוכשרים ומקצועיים שבאים עם הרבה רצון להתנדב. חבל שמערכת הבריאות תאבד את המענה שלהם. צריך לאגד אותם תחת מד"א
    עמית דניאל 2 Comment on סמנכ"ל מד"א: "כולם צריכים לפעול תחת מד"א"; דובר איחו"ה "הרגולטור הוא משרד הבריאות"

    סערה בשידור • בלעדי: סמנכ"ל מד"א בשידור "איחוד הצלה לא עומד בנוהל משרד הבריאות לעומת שאר ארגוני ההצלה" • דובר איחוד הצלה בתגובה "מד"א לא צריכים להכיר בהכשרה, משרד הבריאות הוא הרגולטור"

    מוטי אלמליח, דובר איחוד הצלה (מימין) וד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א (משמאל) צילום: דובורת איחו"ה, דוברות מד"א
    אני חושב שהמטפלים שמתנדבים באיחוד הצלה הם מתנדבים מוכשרים ומקצועיים שבאים עם הרבה רצון להתנדב. חבל שמערכת הבריאות תאבד את המענה שלהם. צריך לאגד אותם תחת מד"א
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסערה סביב ההקלטות שפורסמו ב"הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, לא שוקטת. לשידור עלו בזה אחר זה סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו ודובר איחוד הצלה, מוטי אלמליח. אם לשפוט על פי הדברים לא נראה שהסכמות מצויות באופק וחבל שכך.

    "ראשית, אני לא חושב שיש מצב בלתי הפיך" פתח ד"ר סטרוגו את דבריו והמשיך "מה שצריך לעשות זה להסדיר את מה שנכתב. משרד הבריאות הטיל על מד"א לתכלל את כל הנושא של הפעלת כונני תגובה מיידית במדינת ישראל. יצא חוזר מאד מפורט ומסודר בינואר 2014 שחתום עליו פורפ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות שלאחר עבודת מטה מאד מסודרת במד"א ולאחר הסכמת איחוד הצלה וכל העמותות שמפעילות כוננים, אגב, איחוד הצלה הוא אחת מעשרים ויותר עמותות המפעילים כונני תגובה מיידית, כולם התכנסו לאותו מסמך שמגדיר כי מד"א, בהיותו ארגון החירום של מדינת ישראל, הוא מתפעל את הכוננים ומרכז אותם. אצלו רשומים כל הכוננים, כולם מחוברים אליו ביישומון ייעודי. זה גם להגיע, זה גם לתת את הטיפול הרפואי הנכון. צריך לזכור שבסופו של דבר, יש המשך מזירת האירוע. תיאום מול בתי החולים והגעה. האירוע מסתיים בבית החולים. את כל התפעול עושים רק דרך מוקד הכוננים של מד"א".

    על הארגונים השונים המפעילים כונני תגובה, אומר ד"ר סטרוגו "למעלה מ-20 ארגוני הצלה, רובם במגזר החרדי, מתנדבים מסורים ומיומנים העושים את העבודה כמו שצריך ופועלים תחת ההנחיות המקצועיות של מד"א, תחת המטריה של משרד הבריאות וזה עובד כבר שנים באופן מצויין. יש פה תהליך מסודר ומובנה שכולם התכנסו ברמה המערכתית למעט עמותה אחת שהחליטה שהיא מפעילה מוקד משל עצמה ומדברת ושולחת את הכוננים שלה בדרך שהיא מוצאת לנכון ולא עובדים ישירות מול המוקד של מד"א. הכל הופך להיות מסורבל בצורה שאי אפשר לעבוד"

    "נניח שארצה מחר להתנדב במשטרה" ממשיל ד"ר סטרוגו את הנושא "אני לא יכול לקום מחר בבוקר, לקחת צ'קלקה כחולה, לשים על הרכב ולהיכנס לבתים של אנשים ולהגיד אני באתי להתנדב בתור שוטר. אחת הבעיות שקיימות, וזה קיים בעוד כמה תחומים במערכת הבריאות לצערי, שמתקיימים ומגובשים כל מיני הנחיות שלא מיושמים בשטח בפועל. מה שיוצא זה מצב שחלק עובד לפי הנהלים וחלק לא. אין הרבה תחומים אחרים בחיינו שמהמדינה מאפשרת את זה. יש פה במידה מסויימת, היעדר אכיפה מצד משרד הבריאות, של נוהל שנכתב על ידם"

    שר הבריאות, יעקב ליצמן ובכירי איחוד הצלה
    שר הבריאות, יעקב ליצמן ובכירי איחוד הצלה

    יח"צ

    על כשירותם של כונני איחוד הצלה אומר סטרוגו, "אני חושב שהמטפלים שמתנדבים באיחוד הצלה הם מתנדבים מוכשרים ומקצועיים שבאים עם הרבה רצון להתנדב. חבל שמערכת הבריאות תאבד את המענה שלהם. צריך לאגד אותם תחת מד"א" אומר סטרוגו ומתייחס למזכר ההבנות שנחתם לפני כשלוש שנים "בעניין מזכר ההבנות, אם תיכנס לאתר משרד הבריאות בסעיף חוזים ונהלים שם נכתבים הנהלים של משרד הבריאות, לא מזכרי הבנות ומנשרים של מגילת העצמאות" כלשונו "אלא חוזר המנכ"ל. שם יש את הנוהל בשטח. מזכר הבנות זו הצהרת כוונות, כמו מגילת עצמאות, התכנסו שני הגופים והצהירו על כוונותיהם האמיתיות, שהם גם נכונות, זה לא קשור. כרגולטור, כמשרד הבריאות, אתה צריך ליצור נוהל בשטח. וזה הנוהל שפורסם. איחוד הצלה לא עומד בנוהל הזה לעומת שאר ארגונים" אמר ד"ר סטרוגו.

    אחריו עלה לשידור מוטי אלמליח, דובר איחוד הצלה שהגיב לדבריו "אני מכיר את מד"א ואת איחוד הצלה שהוכר ע"י משרד הבריאות. בעיניי ארגון זה כזה שמנהל ומכלכל את עצמו באופן עצמאי ויש לו מוקד משלו, לא שהוא ת.פ. של ארגון גדול יותר שמפעיל אותו ועושה בו כרצונו" אמר בנוגע לארגונים השונים שהוזכרו במהלך השיחה והוסיף בעניין מד"א "גם מד"א היא עמותה. אמנם עמותה סטטוטורית שקיבלה עיגון בחוק אבל מד"א זה לא המדינה ולא המשטרה. מד"א הוא גוף ש-70 אחוז מהכנסותיו מגיעות מגבייה של פינויים לבתי חולים".

    "יש את מד"א שפועל מקום המדינה ויש איחוד הצלה שפועל כבר עשר שנים בהצלחה רבה. אני שומע את מד"א טוענים, אנחנו לא יודעים מה ההכשרה שלהם. התשובה פשוטה, הם לא צריכים להכיר בהכשרה. אמנם הם מוזמנים לבוא לראות ולבקר אבל לא הם אלו שצריכים להסמיך, אלא משרד הבריאות שעשה בדיקה ומצא שיש מקום גם לאיחוד הצלה. המומחיות שלנו זה להפעיל 3,200 מתנדבים חובשים, פרמדיקים ורופאים שיודעים להגיע הכי מהר שאפשר".

    חפ"ק מד"א בפעולה
    חפ"ק מד"א בפעולה

    דוברות מד"א

    באשר ליישומון הייעודי שהוזכר במהלך השיחה, אמר אלמליח "אנחנו בדקנו את נושא האפליקציה. זו הצעה שלא הסכמנו אתה מעולם. אפליקציה זה פתרון חלקי ביותר. מי שמבין ברפואת חירום יודע שאפליקציה זה כלי אחד מתוך מגוון כלים בהם מזניקים אנשים לזירת אירוע. יש מכישיר קשר, איכונים ואמצעים טלפוניים. מבחינתנו, זה לא מתאים. בדקנו בכל המישורים" אלמליח מתייחס למזכר ההבנות שנחתם בין איחוד הצלה למד"א לפני מספר שנים "יש הסכם שנחתם בין מד"א לאיחוד הצלה, שם מוסכם על עבודה של מוקד מול מוקד. אני מתפלא על ד"ר סטרוגו שחתום על שבועת הרופאים, איך הוא חי בקלות עם המצב שמתנדב של איחוד הצלה נמצא מתחת לכתובת בה דווח על תינוק בן שבוע מחוסר הכרה ומבקש ממוקד מד"א פרטים נוספים ומדוייקים כדי לעלות ולהתחיל בפעילות מצילות חיים ולא מקבל".

    "אנחנו רואים שמד"א לא מתיישר עם העניין הזה. הוא רוצה לשמר את המונופול שלו. אני חושב שמד"א צריך לשמוח שיש ארגון של 3,200 מתנדבים עם ההכשרה הרפואית הטובה ביותר שמגיעים במהירות ועוזרים לשמור על בריאות אזרחי ישראל ואם צריך, גם עוזרים לצוותי מד"א להוריד חולה מקומה רביעית" אמר.

    לסיום "לסטרוגו ולהנהלת מד"א אני רוצה לומר, הדלת שלנו פתוחה באם אתם רוצים לדעת את ההכשרה של המתנדבים שלנו, אתם מוזמנים להכיר ולראות".

    האזינו –

    סמנכ"ל רפואה במד"א, ד"ר רפי סטרוגו:

    דובר איחוד הצלה, מוטי אלמליח:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חבל שהפוליטיקה והאיטרסים נמצאים גם בענייני הצלת חיים