- רדיו קול חי - -

לניאדו:זמן המתנה הקצר ביותר בארץ

דו"ח משרד הבריאות מעלה כי בלניאדו מעניקים את כלל מרכיבי הטיפול בחדר המיון במהירות ויעילות הגבוהה ביותר בארץ. זמן השהייה הממוצע בחדר המיון בלניאדו עומד על 1.9 שעות בלבד לעומת 4.05 שעות במרכזים רפואיים אחרים.

דו"ח משרד הבריאות שפורסם אתמול מעלה נתונים מעוררי הערכה על פעילות המרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו – זמן ההמתנה בחדר המיון בלניאדו הוא הקצר ביותר בקרב כלל בתי החולים במדינת ישראל.

הדו"ח, בחן פרמטרים רבים בפעילות המחלקות לרפואה דחופה (חדרי מיון) כמו זמן השהייה, גורם מפנה למיון, גילאי הפונים, סיבות הפנייה ועוד. אולם, הנתון שהוא אולי המשמעותי ביותר עבור המטופלים הוא זמן השהייה בממוצע בחדר המיון.

זמן השהייה במיון לניאדו (בממוצע) עומד על 1.9 שעות בלבד – זמן השהייה במיון הקצר ביותר בקרב כלל בתי החולים בישראל. הדו"ח מציג גם ממצאים בנוגע לטווחי זמן מוגדרים יותר: 7% מהפונים ללניאדו שהו במיון פרק זמן שלא עולה על 30 דקות בלבד, 16% מהפונים שהו במיון לניאדו עד שעה ו-29% שהו במיון עד שעתיים.

מתוך 100% פונים למיון לניאדו היו 23% מטופלים מעל גיל 65 ו-18% פונים מתחת לגיל 18. הדו"ח בחן את עבודת חדרי המיון, ללא התיחסות למיון נשים היות ובמיוני הנשים השונים קיימים פרמטרים אחרים אותם יש לבחון.

מספר המבקרים במיון לניאדו עומד על כ-84,000 פניות בשנה, נתון שגדל מדי שנה בהתמדה . היקף האוכלוסייה אותה אמור לשרת חדר המיון (כ-300,000 תושבי איזור השרון), לעומת זמן השהייה הנמוך ביותר בקרב כלל בתי החולים מעיד על עבודת צוות יוצאת דופן באיכותה.

פרופ' צבי שמעוני, מנהל רפואי בלניאדו מוסר כי "הנתונים הללו לא מפתיעים אותנו. אני מכיר את הצוות הרפואי והסיעודי של המחלקה לרפואה דחופה בלניאדו ויודע מהן האיכויות האנושיות של הצוות הזה. הם עובדים במסירות שלא תאומן, יום ולילה , כדי להקל ככל הניתן על הפונים.

העבודה הזו של צוות המחלקה לרפואה דחופה מתבצעת תוך הקפדה על טיפול קליני מקצועי ואיכותי ושימוש בטכנולוגיות הדמייה ובדיקה מהמתקדמות ביותר. אני מברך את הצוות על הישגים אלו ומאמין כי נמשיך לשמור על רמת טיפול כזו גם בעתיד".