הכי טרנדי, הכי לוהט, הכי מוזר • עולם התזונה של 2017

    האמת, שמכל הדיאטות שהזכרנו, היא נשמעת הכי הגיונית, היא מכילה שילוב וגיוון של כל אבות המזון, מעודדת תזונה נקיה, טרייה ולא מתועשת, ונותנת משמעות נוספת למזון מעבר למשהו שרק מכניסים לפה.
    רבקי אוסטרובר 1 Comment on הכי טרנדי, הכי לוהט, הכי מוזר • עולם התזונה של 2017

    דיאטת בננות, דיאטת צמר גפן, לא נוגעים בבשר מהחי, ועושים דברים הכי מוזרים בכדי ליצור תחושת שובע מלאכותית • קבלו את הדיאטות הכי טרנדיות לשנת 2017, אין אחריות על חפצים אישיים.

    צילום: Yaakov Naumi/FLASH90 Keywords
    האמת, שמכל הדיאטות שהזכרנו, היא נשמעת הכי הגיונית, היא מכילה שילוב וגיוון של כל אבות המזון, מעודדת תזונה נקיה, טרייה ולא מתועשת, ונותנת משמעות נוספת למזון מעבר למשהו שרק מכניסים לפה.
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר התרגלנו שבכל שנה צצות דיאטות חדשות ומוזרות – אבל בשנת 2017 נראה שהטרנדים ההזויים עולים על כל דמיון.

    בואו נעשה הצצה קטנה לדיאטות המשונות ביותר שכבשו את העולם בשנה האחרונה:

    "נא עד 4" – או בשמה החילופי "דיאטת הבננות" – זוהי דיאטה הזויה שעלתה לכותרות בשנתיים האחרונות וסוחפת אחריה המוני בני אדם, במיוחד צעירות. לפי חוקי הדיאטה, אוכלים אך ורק מזון נא – ז"א ירקות ופירות חיים, עם דגש על בננות – עד השעה 4 בצהריים, בכמות של לפחות 2000 קלוריות. (רק כדי לתת לכם כיוון – בבננה יש בערך 95 קלוריות, בעגבנייה 14. אז רק תדמיינו איזו כמות מטורפת של פירות וירקות צריך לאכול כדי להגיע ל- 2000 קלוריות!)/

    אחרי השעה 4 אוכלים ארוחה עתירה בפחמימות – תפוחי אדמה, אורז, פסטה ללא גלוטן, וירקות שורש. אסור בתכלית האיסור לאכול מוצרים מן החי – בשר, עופות, ביצים, חלב ומוצריו – ואך ורק אוכל בלתי מתועש, עדיף אורגני. כמוכן אסור להשתמש בכל סוג של שמן, והתזונה היומית תהיה מורכבת מלא יותר מאשר 10% שמון. כל יום יש לשתות 4 ליטר מים, ולעשות פעילות גופנית כלשהי.

    מיותר לציין כי גם רופאים וגם דיאטנים מזהירים שדיאטה זו הרסנית ביותר לגוף, מכיוון שהיא שוללת לגמרי קבוצות מזון שלימות, שחשובות לבריאותנו, על חסידות השיטה נמנות בנות צעירות בעלות עבר של הפרעות אכילה למיניהן. אז לפני שאתם מתחילים להפריז עם הבננות, תחשבו על זה…

    "דיאטת מרק כרוב" – דיאטה נוספת שכבשה את העולם, שאמורים לשמור למשך 7 ימים, כשלאחריו הפסקה של שבועיים, וחוזר חלילה. מרק כרוב הוא המזון העיקרי בדיאטה הזו, ויש לאכול מנת מרק כרוב כל יום, כמה פעמים ביום.

    סדר הדיאטה כדלהלן
    :
    יום 1 – כמות בלתי מוגבלת של פירות – להוציא בננות (כנראה רצו להבדיל את עצמם מדיאטת הבננות…) + כמה מנות של מרק כרוב.
    יום 2 – כמות בלתי מוגבלת של ירקות + כמה מנות מרק כרוב. לקינוח: תפוח אדמה אפוי עם חמאה. אין לאכול פירות.
    יום 3 – פירות וירקות בכמות בלתי מוגבלת + כמה מנות מרק כרוב. אין לאכול תפוח אדמה.
    יום 4 – בננות וחלב רזה ללא הגבלה + כמה מנות מרק כרוב.
    יום 5 – בשר או עוף (ללא עור), עד 5 עגבניות גדולות + כמה מנות מרק כרוב.
    יום 6 – סטייק בשר וירקות ללא הגבלה + כמה מנות מרק כרוב. יום 7 – אורז מלא, ירקות ו – ניחשתם – כמה מנות מרק כרוב.

    מה יש לומר? אחרי דיאטה כזו לא תרצו לראות כרוב לפחות למשך חמש שנים…ואגב, שלא במפתיע, דיאטה זו לא הוכחה כיעילה בירידה במשקל ואינה תורמת לבריאות הכללית עקב מחסור ברכיבים תזונתיים חיוניים.

    "דיאטת צמר גפן" – ולא, הכוונה לא לצמר גפן הממתק שילדים כל כך אוהבים, אלא לצמר גפן ממש. (למשוגעים בלבד) איך עובדת השיטה? פשוט, טובלים כדורים קטנים של צמר גפן במיץ תפוזים עד שהמיץ קצת נספג, ובולעים…צמר הגפן מתרחב בקיבה ומקנה תחושת שובע מלאכותית. לצערנו הרב, הרבה צעירים עם הפרעות אכילה משתמשים בשיטה הזו, ולמותר לציין, מגיעים למצבים של תת תזונה מסכן חיים, נשירת שיער ומחלות עור. לא יאומן איזה מחירים אנשים מוכנים לשלם כדי להיות רזים…

    "דיאטת סוג דם" – דיאטה זו הומצאה ע"י רופא נטורופת וטוענת שאנשים צריכים לאכול לפי סוג הדם שלהם. למשל, אנשים בעלי סוג דם O צריכים הרבה חלבון, אימוני כוח אינטנסיביים, ולהימנע מדגנים ומוצרי חלב. אנשים בעלי סוג דם A צריכים לצרוך הרבה פירות וירקות חיים, ומזון צמחוני ואורגני. אנשים בעלי סוג דם B פחות מוגבלים בצריכת המזון שלהם, אבל עליהם להיות פעילים מאוד, בעיקר בשחייה, רכיבה על אופניים וטיולים רגליים ארוכים. דיאטה זו הפכה לפופולרית מאוד, ואנשים רבים בעולם ממשיכים לדבוק בה, למרות שמחקרים הוכיחו כי אין לכך שום השפעה חיובית על הבריאות, ושאין קורלציה בין סוג הדם לבין התזונה.

    "דיאטת ֶזן" – זו אולי הדיאטה הכי אקזוטית שקיימת, והיא מתחילה לתפוס תאוצה בקרב רבים. הדיאטה נעוצה במקורה בתורת הבודהיזם, וכוללת הגבלות רבות: מכיוון שלפי תורתם אסור להרוג – אין לצרוך בשר, עוף או דגים. כל ארוחה צריכה להיות נאמנה למושג "יין יאנג" – מושג שמסמל שני ניגודים שיחד יוצרים שלימות – לדוגמא, אוכל קר עם אוכל חם, אוכל עם טעם טפל יחד עם אוכל עם טעם חריף, וכו'. כל ארוחה צריכה להיות מורכבת מכל חמשת הטעמים (מתוק, מלוח, מר, חריף וחמוץ), מחמשת צבעי היסוד (ירוק, צהוב, אדום, לבן ושחור), ודרך הכנתה –מחמשת דרכי הבישול (בישול, אפיה, אידוי, טיגון ומזון נא). הדיאטה מתבססת על 3 ארוחות ביום, כשלאחריהן שותים כוס תה ירוק. יש להתרכז לגמרי בכל ארוחה, לא לשוחח ולא להשיח דעת, ולאכול לאט ובהתכוונות. חסידי הדיאטה טוענים, ובצדק מסוים, שזו אינה דיאטה, אלא אורח חיים.

    האמת, שמכל הדיאטות שהזכרנו, היא נשמעת הכי הגיונית, היא מכילה שילוב וגיוון של כל אבות המזון, מעודדת תזונה נקיה, טרייה ולא מתועשת, ונותנת משמעות נוספת למזון מעבר למשהו שרק מכניסים לפה.

    ואני הייתי מציעה דיאטה משל עצמי: "דיאטת חזרה למקור"; דיאטה שהיא דרך חיים, שמכילה חלבונים, ירקות, שומנים בריאים, דגנים מלאים וקטניות, פירות, ויטמינים, מינרלים ומים…הכל במידה. בעידן של היום, עם הפצצת הדיאטות המשונות ביותר, דרך חיים זו יכולה להיחשב ממש למהפכה, אז בואו נחזור למקור, ושתהיו לי רק בריאים!

    רבקי אוסטרובר – קאוצ'רית להתפתחות אישית ומאמנת כושר ותזונה.
    מייל: [email protected]



    1 תגובות

    מיין תגובות