האסדרה בדרך: האם תזונה בריאה תוכנס לפיקוח?

    מנדי אושר No Comments on האסדרה בדרך: האם תזונה בריאה תוכנס לפיקוח?

    ליצמן: "משרד הבריאות פירסם בנוגע לכמה בריא לצרוך לחם מחיטה מלאה, ויצא בסרטונים לקידום תזונה נכונה ובריאה, אך המוצרים אינם נמצאים תחת פיקוח המחירים באופן אבסורדי"

    אילוסטרציה. לצילום אין קשר לכתבה צילום: Abir Sultan/Flash 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתם ודאי מכירים את זה, החלטתם להתחיל לאכול בריא, אך פתאום מתברר לכם שכל מה ש"בריא" עולה יקר יותר משמעותית.

    בדיוק בנושא הזה ענה הבוקר ליצמן בתגובה לפנייה של ח"כ חיליק בר ואמר: "הנושא הינו בעל חשיבות ונמצא על סדר יומו של משרד הבריאות, בשל חשיבות נושא התזונה הבריאה הוקמה ועדה שדנה באסדרה של הנושא, וזה מכבר פורסמו המלצותיה. אחת ההמלצות היא הנגשה כלכלית של מזון בריא, כולל הנגשה של לחם מקמח מלא במנגנון של פיקוח על מחירים וכן הוספה של מזונות נוספים לפיקוח. קריאתך תואמת לחלוטין את מדיניות המשרד ואנו פועלים לקדם את ההמלצות מול ועדת המחירים שכוללת את נציגי האוצר, הכלכלה והחקלאות".

    חבר הכנסת חיליק בר מוסיף ואומר בנידון "משרד הבריאות פירסם בנוגע לכמה בריא לצרוך לחם מחיטה מלאה, ויצא בסרטונים לקידום תזונה נכונה ובריאה, אך המוצרים אינם נמצאים תחת פיקוח המחירים באופן אבסורדי. דרישה היא להכניס את זה לסל המוצרים, ויחד עם זאת דרישה לפעול לבניית סל מוצרים בריאים ומזינים שיהיו בפיקוח משום שמזון כזה הוא לא מותרות ואינו צריך להיות רק לעשירים. מי שסובל ונפגע לבסוף הם אוכלוסיות מוחלשות, לרוב תושבי הפריפריות ומי שידם אינה משגת. צריכת מזון בריא ומזין הוא נחלת הכלל ואינו מותרות, זה ביטחון תזונתי אמיתי. אם צריך נפעל לקידום חקיקה בעניין".

    אז האם באמת נראה שינוי במחירי המזון הבריא? ימים יגידו.



    0 תגובות