3 שנים אחרי: האם תעלומת המטוס המלזי לא תיפתר לעולם?

    ב-29 ביולי 2015 מצא מנקה חופים מהאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי שבר מכנף מטוס, שככל הנראה נסחף לחופי האי. ב-5 באוגוסט 2015 אישר ראש ממשלת מלזיה כי הכנף שנמצאה שייכת למטוס הנעדר
    מנדי אושר No Comments on 3 שנים אחרי: האם תעלומת המטוס המלזי לא תיפתר לעולם?

    למרות האפשרויות הטכנולוגיות המתקדמות והסכומים האדירים שהושקעו בניסיון לפתור תעלומה זו לאף אחד אין תשובה ברורה • כל הכיוונים נחקרו, מליונים רבים הושקעו ועדיין, משלת מלזיה הודיעה רשמית: אנו מרימים ידיים

    תמונת אילוסטרציה צילום: יח''צ
    ב-29 ביולי 2015 מצא מנקה חופים מהאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי שבר מכנף מטוס, שככל הנראה נסחף לחופי האי. ב-5 באוגוסט 2015 אישר ראש ממשלת מלזיה כי הכנף שנמצאה שייכת למטוס הנעדר
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש שנים אחרי היעלמותו מהרדאר של טיסה 370 של מלזיה איירליינס, שקיבלה את הכינוי 'הטיסה המלזית' מודיעות כעת הרשויות באופן רשמי: אנו מפסיקים בחיפושים.

    טיסה 370 של מלזיה איירליינס, יצאה ב-8 במרץ 2014 מקואלה לומפור לבייג'ינג, אך מעולם לא הגיעה ליעדה. במשך שנה ורבע לא היה ברור מה עלה בגורל הנוסעים והמטוס, עד שבסוף יולי 2015 נמצאו שרידים מועטים מהמטוס שנסחפו לחופי האי ראוניון שבאוקיינוס ההודי. מקום ההתרסקות עדיין לא אותר. עוד קודם לכן הוכרזו 227 הנוסעים ו-12 אנשי הצוות רשמית כהרוגים.

    הבוקר סוכנות AP מדווחת כי תמו החיפושים לאחר שאוסטרליה, מלזיה וסין הפסיקו את הפעילות באופן רשמי.

    הטיסה הבינלאומית הופעלה על ידי מלזיה איירליינס במטוס נוסעים בואינג 777. הטיסה המריאה מנמל התעופה בקואלה לומפור שבמלזיה ב-8 במרץ 2014בשעה 00:41 והייתה אמורה לנחות כעבור שש שעות בבייג'ינג שבסין. מגדל הפיקוח איבד קשר עם המטוס בסביבות השעה 01:22 בעודו טס מעל מפרץ תאילנד. המטוס דווח כנעדר בשעה 02:40.

    בהמשך חקירת ההעלמות הודיעו ב-FBI כי חקרו אפשרות של פעולת טרור, אפשרות שקיבלה חיזוק משנמצא שארבעה נוסעים עלו לטיסה באמצעות דרכונים גנובים, גם מפקד חיל האוויר המלכותי המלזי רוזזלי דאוד טען כי הקלטות של אותות המכ"ם הצביעו על אפשרות שהמטוס חזר על נתיב הטיסה שלו.

    בהודעה רשמית של ממשלת מלזיה מ-15 במרץ, נמסר כי כיוון החקירה המרכזי הוא חטיפה יזומה של המטוס ולא תאונת מטוס, בהמשך גם נעצרו בקואלה לומפור, בירת מלזיה, 11 פעילים בתא המזוהה עם ארגון הטרור אל-קאעידה בחשד למעורבות בהיעלמות המטוס, אך בסתירה לכך ב-27 במאי פורסם דוח לפיו המטוס הנמיך טוס כשעה לאחר ההמראה, לאחר שאזל לו הדלק. לפי אותו דוח, הטיסה התרסקה בחלק מבודד של האוקיינוס ההודי, במרחק של כ-25 מיילים ימיים מנקודת התשדורת האחרונה.

    ב-29 ביולי 2015 מצא מנקה חופים מהאי ראוניון שבאוקיינוס ההודי שבר מכנף מטוס, שככל הנראה נסחף לחופי האי. ב-5 באוגוסט 2015 אישר ראש ממשלת מלזיה כי הכנף שנמצאה שייכת למטוס הנעדר.

    אז מה באמת קרה שם? האם מדובר בתאונה או בפעולת טרור? שלוש שנים אחרי, ולמרות האפשרויות הטכנולוגיות המתקדמות והסכומים האדירים שהושקעו בניסיון לפתור תעלומה זו שמוגדרת כתעלומה הגדולה ביותר בהיסטוריה של התעופה האווירית, לאף אחד אין תשובה ברורה.



    0 תגובות