ח"כ יצחק ועקנין: "אפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ יצחק ועקנין: "אפרוש מהכנסת בתום הקדנציה הנוכחית"

    לאחר 20 שנה כחבר כנסת, ח"כ יצחק ועקנין מש"ס מצהיר היום כי בתום הקדנציה יפרוש מהכנסת "אני יכול להבטיח לך שלא אהיה פה בלי נדר" • נציין כי כבר בשנת 2012 הצהיר ועקנין כי בכוונתו לפרוש מתפקידו בסוף הקדנציה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת הרב יצחק ועקנין מש"ס הצהיר היום במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת, כי בתום הקדנציה הנוכחית – יפרוש מהכנסת.

    כבר בבחירות הקודמות דובר על רענון רשימת ש"ס לכנסת, אך התוכנית יצאה לפועל רק בחלקה. דרעי נאלץ להתפטר מהכנסת ולהישאר שר וסגן השר משולם נהרי התפטר אף הוא במסגרת החוק הנורבגי כדי להכניס שני חברים חדשים לכנסת, גואטה ומלכיאלי.

    חברי הכנסת יודעים שבקדנציה הבאה יהיה רענון ברשימה, ויש מי שכבר מקדים ומצהיר על פרישה.

    בישיבת ועדת הכספים היום התייחס ח"כ יצחק ועקנין מש"ס לנושא ואמר כי "אני יכול להבטיח לך דבר אחד בלא נדר, בקדנציה הבאה אני לא יודע אם תראה אותי פה. לא אהיה פה, חבל על הזמן. אני חושב שכל אחד צריך לדעת מתי הוא מסיים את התפקיד שלו" דברי ח"כ ועקנין.

    נציין כי בחודש האחרון לאחר התפטרותו של אברהם מיכאלי מתפקידו כיו"ר ש"ס בהסתדרות, דובר על מינוי אחד הח"כים המכהנים לתפקיד זה, תמורת התפטרותם מהכנסת. אך נכון להיום מונה יצחק כהן לתפקיד זה כמ"מ זמני, עד שיוחלט על מינוי קבוע לתפקיד.

    נציין כי כבר בשנת 2012, הצהיר ח"כ ועקנין לעיתון "יום ליום" כי יפרוש בתום הקדנציה.

    בשיחה עם העיתונאי אברהם רוזן אמר ח"כ יצחק ועקנין מש"ס: "לאחר 16 שנות עשייה פרלמנטרית מבורכת בכנסת, אני חושב שהגיע הזמן לומר די ולפנות את המקום לאחרים. הן היו שנות עבודה קשות, בכל יום שני יצאתי מביתי לירושלים והייתי שב אליו רק בסוף השבוע. 16 שנה מנותק בכל שבוע מהבית, וזאת מלבד נסיעות שונות לחו"ל שנאלצתי לעשות מתוקף תפקידי. ההיעדרויות הרבות מהבית ומבני המשפחה הובילו אותי למסקנה שזהו, אני מבקש לסיים את תפקידי בכנסת. היו על כך שיחות בעבר עם יו"ר התנועה ר' אלי ישי, אני קיימתי איתו על כך שיחה לפני סיום מושב החורף של הכנסת ואמרתי לו בצורה ברורה שאני מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לכבוד
      חה"כ הרב יצחק ועקנין

      שלום וברכה
      א.נ.
      הנדון : אפליה כנגד תלמידי החינוך החרדי במדינת ישראל
      מכתב זה נשלח ,הואיל ולפי עדותך הנך מתעתד לעזוב את הכנסת בגמר הקדנציה, ובשל כך הנך פטור משיקולי השרדות ושיקולים פוליטיים שלא מן העניין שלפעמים עומדים מול עני כחי"ם אחרים אליהם אנו פונים ומתחננים

      לידיעתכם,
      בימים הללו פורסמה הודעת משרד החינוך כי מעתה הוא יוסיף מידי חודש עשרות אלפי ש"ש לכל כיתה במוסדות המוכש"ר, אלא שלתדהמתנו התוספת ניתנה אך ורק למוסדות הנוצריים,כלומר, לתלמידים הלומדים במוסדות הכנסייתים. אפליה פשוטה ,ברורה וצורבת –
      לילד בבית ספר נוצרי – יש תוספת .לילד בבית ספר חרדי – אין.
      זה מכבר יצר משרד החינוך אפליה בין ילד לילד במוכש"ר ,שכן בעקבות שביתת בתי הספר בשנה שעברה הם (הנוצריים) קיבלו באופן חד פעמי 3,200 ₪ לתלמיד שהם 50 מיליון₪ , והנה עתה ,מעמיק המשרד בעשרות מונים את האפלייה של המגזר החרדי במוכש"ר.
      למרות שסיעת יהדות התורה בכלל ואתם חכחכי"ם בולטים בפרט ,משמעותיים מאוד ליציבות הממשלה הנוכחית , מרשה לעצמו משרד החינוך לפעול לאי שוויון בחלוקת המשאבים ולאפליה ופגיעה בציבור החרדי ,התלמיד החרדי במוכש"ר הם השקופים האמיתיים בקדנציה הזו, הוא נאלץ להסתפק בפירורים ומופלה לרעה ,ואילו התלמיד הנוצרי מקבל תקציבי עתק אך ורק בשל דתו.
      איש אינו יכול לקבל אפליה על רקע דתי כשהמשמעות של להיות יהודי חרדי במדינת ישראל היא פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת בתקציבי החינוך של ילדיך .לצערנו ,חברי הכנסת החרדים אינם נלחמים כפי שהם יודעים ויכולים כנגד מציאות בלתי נתפסת .במדינת היהודים ,יהודים מופלים לרעה כבמדינות אירופה בימים של אנטישמיות ופוגרומים. " עולם הפוך ראיתי "
      איך נוכל לקבל פגיעה פעם אחר פעם בילדים תמימים .כשמגיעים לחינוך ילדים חרדים ,משרד החינוך אוטם את העינים ,את הפה ואת האוזניים כדי לא לראות את הקיפוח ,לא להאזין לקולות המופלים ולא לזעוק לנוכח האפליה שהוא עצמו גרם ומקבע ומחזק. עד שדחק את מוסדות המוכש"ר לשעור תקצוב העומד על כפחות מ- 10% לעומת החינוך הממלכתי!
      עקרון השיוויון מחייב גם את משרד החינוך .גם תלמידים חרדיים ראויים לקבל את השירותים הבסיסיים שמגיעים להם כאזרחים שווי זכויות ,כשזה קורה והסיעות החרדיות אינן מרימות קול ומשתמשות בכוחן ? אנה אנו באים ?
      אנו מבקשים כי תפעלו בכל הכח להסדיר השוואת זכויות מוסדות המוכש"ר החרדים שלא יופלו לרעה אל מול הנוצרים, אנא תקנו את העוול הזועק לשמים ותבורכו בכל מילי דמיטב, וזכות זו של חינוך ילדי ישראל תלווה אתכם לאורך ימים ושנים רבות ונעימות וצדקתכם תעמוד לכם לעד!