שטרן: אי אפשר לסמוך על הכשרות של הרבנות כי היא מושחתת

    איתי גדסי 2 Comment on שטרן: אי אפשר לסמוך על הכשרות של הרבנות כי היא מושחתת

    תוקף: "מה אני מבקש? למה בד"ץ 'בית יוסף' יושב בירושלים ויכול לתת כשרות בכל הארץ. שיפתחו את אזורי הכשרות. אם הרב לנדאו יכול לשבת בבני ברק, אז גם הרבנות של רמת גן- שתתן כשרות בכל הארץ"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד עורר מהומה רבתי במהלך דיון בוועדת הכלכלה על מערך הכשרות בישראל ואמר: בעיקר שומרי הכשרות במדינת ישראל מלינים על המצב שבו כשרות באה עם שחיתות. לדבריו "הנושא מדיר שינה מעינינו ואין לנו רגע מנוחה".

    הוא פנה ליו"ר הועדה איתן כבל ואמר: אמרת שהנושא טעון. הנושא אכן טעון, טעון בהרבה כסף. אני עדיין נלחם נגד הפרדת הדת מהמדינה, אבל נושא הכשרות מקשה מאוד את המאבק הזה. הוא מרחיק אנשים מהיהדות.

    "הרבנות דורשת מאתנו דברים שהם לא עושים בבית שלהם. דרישות המינימום של הרבנות הראשית הן לא ישימות בעליל, ולא נהגו כך בעם ישראל לאורך הדורות. יש רבנות בהרצליה שדורשת מבית מלון דברים שבירושלים זה מהדרין. כל רב אזורי עושה מה שנראה לו ומחמיר בלי גבול. אי אפשר כבר לסמוך על הכשרות של הרבנות כי היא מושחתת.

    מה אני מבקש? למה בד"ץ 'בית יוסף' יושב בירושלים ויכול לתת כשרות בכל הארץ. שיפתחו את אזורי הכשרות. אם הרב לנדאו יכול לשבת בבני ברק, אז גם הרבנות של רמת גן- שתתן כשרות בכל הארץ. ברגע שיפתחו את האזורים, וזה מאוד פשוט לעשות, הרבה בעיות ייפתרו".

    ח"כ אורי מקלב אמר לאיתן כבל כעת בדיון הסוער על מערך הכשרות בישראל: אתם מנסים לעשות רפורמה בהלכה, הנתונים כאן מצבעים על בורות של העובדות. "הרפורמה היא לא בכשרות אלא בהלכות הכשרות"

    שטרן למקלב; מי אתם שקבעו לנו מה לאכל בבתי המלון שלנו

    מקלב לשטרן: אתה לא תקבע לרב שלמד עשרות שנים איזה תותים להכניס לבתי המלון, בשביל זה יש רבנות והיא תקבע. אתם מנסים לעקר את ההלכה היהודית לפי מה שנוח לכם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אלעזר שטרן נמאסת!!!
      בור ועם הארץ!!! אוויל שכמותו!!! מה הוא מבין בהלכה, מה?
      האדם השפל הזה כל הזמן מתערב בעיניני הרבנות וכל מה שקשור לדת, מספיק כבר!! זה שיש לו כיפת שקל על הראש לא עושה אותו איש דתי,
      האיש הזה שונא את הדת בגלל שהיא מחיבת אותו, אז אני מציע לו להוריד את הכיפה, כך הוא ירגיש פחות ריגשי מצפון אם יש לו דבר כזה…