אובמה בראיון פרידה: נתניהו זעם פעמים רבות לאורך הקדנציה שלי

    בשל התרחבות ההתנחלויות, קשה הרבה יותר לדמיין מדינה פלסטינית, יציבה, שתממש את פתרון שתי המדינות לסכסוך
    דוד קורצוייל 2 Comment on אובמה בראיון פרידה: נתניהו זעם פעמים רבות לאורך הקדנציה שלי

    "לא גרמתי משבר עם ישראל, אני לא חושב שזה גרם לקרע ביחסים בין המדינות", אמר אובמה והוסיף "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה – אז הוא זעם פעם אחר פעם לאורך כל תקופת הכהונה שלי"

    נתניהו ומי שקידם את ההסכם, נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה צילום: לע"מ
    בשל התרחבות ההתנחלויות, קשה הרבה יותר לדמיין מדינה פלסטינית, יציבה, שתממש את פתרון שתי המדינות לסכסוך
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגע לפני שהוא עוזב את הבית הלבן, התראיין נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה לתוכנית הפופולרית 60 דקות וסיפר שוב על על היחסים עם ישראל ועל אי הטלת הוטו האמריקאי באו"ם: "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה הזו – אז הוא זעם גם פעמים רבות אחרות"

    אובמה שעוזב השבוע את הבית הלבן, אומר בראיון אחרון כנשיא כי אישור החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחודש שעבר לא יצרה שבר משמעותי ביחסים בין ארצות הברית לישראל. זאת, למרות הביקורת החריפה שנמתחה מצד ישראל, ובפרט ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגד המעצמה על כך שלא הטילה וטו שיבטל את הצעת ההחלטה.

    כזכור, נתניהו תקף את אובמה ישירות בעקבות אימוץ ההחלטה, ואמר כי "בניגוד גמור להתחייבות האמריקנית, ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי-ישראלי מביש באו"ם". לדבריו, "ההחלטה לא רק שאינה מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותה. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת".

    "אני לא חושב שזה גרם לקרע ביחסים בין המדינות", אמר אובמה והוסיף "אם מישהו חושב שנתניהו זעם בגלל ההחלטה – אז הוא זעם פעם אחר פעם לאורך כל תקופת הכהונה שלי".

    אובמה, שמפנה את מקומו בבית הלבן באופן רשמי ביום שישי השבוע, התייחס גם להתנחלויות עצמן. "בשל התרחבות ההתנחלויות, קשה הרבה יותר לדמיין מדינה פלסטינית, יציבה, שתממש את פתרון שתי המדינות לסכסוך".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אחרי שהוא מנסה להתכחש לשנאה שגרם במשך 8 שנים – הוא מנסה להפיל את האשמה על מישהו אחר.
      לא יעזור לו כלום, הוא יירשם בספרי ההיסטוריה כברק חוסיין אובמה, ולא מילימטר פחות!