"ההתעצמות שלנו מוציאה אותם מדעתם; נשקול צעדים עתידיים"

    אנחנו כידוע נותנים שירותי חינם וכנראה שלמישהו מפריע שאנחנו מגיעים יותר מדי מהר והחליטו לנתק אותנו ממידע
    עמית דניאל 3 Comment on "ההתעצמות שלנו מוציאה אותם מדעתם; נשקול צעדים עתידיים"

    מנכ"ל איחוד הצלה משוחח עם מנחם טוקר ב"זמן אוויר" וחושף "בכיר במד"א אמר לנו כי לא נקבל שום מענה מהם" • היחסים בשטח בין מתנדבי 'איחוד' ו'מד"א' "אין חיכוכים, הבעיה מתחילה בהחלטה גרועה ומסוכנת; נילחם על קבלת המידע"

    אילוסטרציה צילום: אורי דייויס, דוברות איחוד הצלה
    אנחנו כידוע נותנים שירותי חינם וכנראה שלמישהו מפריע שאנחנו מגיעים יותר מדי מהר והחליטו לנתק אותנו ממידע
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השיחה הבאה תוכננה להיות סביב פגישה שהתבטלה לטוקר עם מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, בשל אירוע בו נתקל טייטלבוים בדרכו לפגישה. אבל מהר מאד השיחה הגיעה לנושא הבוער ביותר כעת בנושא הצלת חיי אדם.

    "אנחנו נמצאים בימים של מאבק על הזכות להציל חיים" אמר בכאב מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים "אנחנו כידוע נותנים שירותי חינם וכנראה שלמישהו מפריע שאנחנו מגיעים יותר מדי מהר והחליטו לנתק אותנו ממידע" כשנשאל למי כוונתו, אמר "אני מתכוון למד"א שחתם אתנו על הסכם הבנות לפני מספר שנים, הסכם שמעולם לא יושם. פנינו לכלל הציבור לחייג ישירות לאיחוד הצלה וכמובן שבחיוג לאיחוד הצלה נשלח גם אמבולנס מה שלא קורה ההיפך, אם מזמינים אמבולנס לא מגיעים כוננים של איחוד הצלה בשל אי העברת מידע".

    "המצב הוא הרמטי" אומר טייטלבוים וחושף שיחה שהתקבלה באיחוד הצלה ביום שישי האחרון מבכיר במד"א "אני רוצה לגלות לך ולמאזינים שיחה טלפון שקיבלנו למוקד בשישי בצהריים מבכיר במד"א שעדכן בצורה חגיגית שמהיום לא יהיה לנו שום אפשרות לקבל מענה וגם אם אנחנו נפנה למוקד הכוננים של מד"א לא נקבל שום מענה. אני לא יודע מה הטענה המדויקת שלהם, אני רק יכול לומר לך שההתעצמות של איחוד הצלה והמהירות שמגיעים תוך שניות ספורות, מוציאה אותם מדעתם. ואני לא מבין למה, כי אנחנו יכולים לעבוד יחד".

    "אין לנו מטרה ולא היתה לנו מטרה, להיכנס לתחומים שמד"א עושים. אם זה אבטחת אירועים, פינויים באמבולנסים ועוד. אבל היום אנחנו שוקלים את צעדינו העתידיים כי מד"א ניתק כל מידע מאתנו. אנחנו נהיה צריכים לתת פתרונות נוספים. השר ליצמן סייע לנו בהרבה מאד דברים, גם במשבר שהיה בזמן הקדנציה הקודמת שלו. אני לא מצפה שיתעסק רק בזה אבל הוא כבר אמר לי שהשבוע הוא יקרא לצדדים ויטפל בבעיה. לפני מספר שנים ישבנו חתמנו, היו תמונות וכותרות אבל למעשה שום דבר לא יצא מזה ובפועל המידע לא הגיע".

    "הם עושים טעות אסטרטגית" אומר טייטלבוים "אם הייתי יועץ שלהם הייתי אומר להם, תחבקו אותם, תנו להם. אני חושב שהגידול הגדול של איחוד הצלה הוא בזכותם. השת"פ בין איחוד הצלה לאנשי ומתנדבי מד"א הוא יוצא מהכלל. אין חיכוכים בשטח. הבעיה מתחילה בהחלטה גרועה ומסוכנת לא לתת לנו את המידע שיכול להציל חיים. אנחנו נילחם בדבר הזה עד הסוף עד שנגיע למידע. זה יכול להיות גם בעזרת הציבור שגם יזכה לשירותי האמבולנס"

    טוקר הזמין בשידור את מד"א להגיב באם הם חפצים בכך.

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אפשר להבין, באיזה רשות מותר למד"א להעביר מידע רפואי שזולג באופן קבוע לאלפי מחזיקי מירסים למיניהם, שאין בינם לבין הצלת חיים מאומה?
      האם ישנה מודעות לסודיות רפואית?
      האם אין לנפגע/חולה אפשרות לבחור, באם הוא מעוניין שיגיעו כמה וכמה מטפלים לביתו, דבר המעלה את הסקרנות ויוצר עניין רב סביב ביתו?

      1. יש מקרים שיש איזה צדק בדבריך.
        אבל בכמה מקרים ניצלו חיים…..
        אמנם היום המגמה בעולם שחיים לא שווים נגד עקרונות, כמו צער בעלי חיים, או צנעצ הפרט וכדומה. גם אתה סבור כך?????

    2. 2

      איחוד הצלה, חיזקו ואמצו!!!
      בושה למד"א שלא מעניין אותם חיי אדם ויכולים ביידים שלהם להרוג את כל האלה שהיו ניצלים אלו היה מגיע להם הצלה מיידית! "הקנאה… מוציאין את האדם מן העולם!"