אריה קינג "יש חבר מועצה חרדי בכיר בירושלים שעוזר ליועצי ברקת"

    זה לא רק השבת, זה גם הרפורמים והנצרות. הוא שם למטרה לעקוף את תל אביב בחילוניות שלה
    עמית דניאל No Comments on אריה קינג "יש חבר מועצה חרדי בכיר בירושלים שעוזר ליועצי ברקת"

    חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, בריאיון סוער ל"הפוך על הפוך" עם הרב משה בן לולו על סערת חילולי השבת בעיר "בליל שבת התקיים פסטיבל בהשתתפות חברה בראשה עומד ברקת" • וגם, חושף "יש חבר מועצה חרדי בכיר שמסייע ליועצי ראה"ע לצלוח את התקציב"

    חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    זה לא רק השבת, זה גם הרפורמים והנצרות. הוא שם למטרה לעקוף את תל אביב בחילוניות שלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נדמה כי חילולי השבת בירושלים, הגיעו לשיאים חדשים. שר הפנים, אריה דרעי, כינס את הוועדה למען השבת, אליה נוספו רבנים נוספים בהוראת נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט"א. בדיון שהתקיים אמש, עם צאת השבת, הוועדה דנה במשותף עם השר דרעי על הדרכים בהם ניתן יהיה למנוע את חילולי השבת הגוברים בעיר. השר דרעי אף אמר כי תקציב העירייה שאמור לעלות להצבעה בשבועות הקרובים, לא בהכרח יזכה לקולות חברי מועצת העיר מטעם ש"ס.

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו, שוחח חבר מועצת העיר, אריה קינג, שסיפר על ניסיונותיו למנוע את חילולי השבת ואת חילון העיר כדבריו, ע"י ראש העיר, ניר ברקת.

    תחילה המשיל קינג את המצב בשנתיים האחרונות ל..קפה שחור "קפה שחור מתבשל לאט לאט, מבעבע אבל בסוף גולש. השחור שאני מדבר עליו, זה חילולי השבת בעיר. אנחנו חברי המועצה, עדים לרתיחה הולכת וגוברת של התנהלות עירונית שממנת חילולי שבת או כזו שלא אוכפת את החוק כנגד מחללי השבת הפרטיים והגיעו מים עד נפש".

    "למה בשבועיים האחרונים הגיעו מים עד נפש?" הסביר קינג "בערש"ק, נר שביעי של חנוכה, הוזמנו תושבי שכונה בעיר לאירוע של הדלקת נרות בשעה 21:00. בליל שבת מוזמנים התושבים להדליק נר חנוכה וכל זה קורה בתוך מבנה שעיריית ירושלים ממנת, משפצת מתחזקת בתוך מבנה לשירות הציבור ועושים בו פעילות של חילול שבת בפרהסיה. אני לא מוכן לקבל דבר כזה כמובן מאליו. בנוסף, בערש"ק פרשת ויחי, שלשום, עד השעה 19:00, כלומר שעתיים ויותר לאחר כניסת השבת, התקיים פסטיבל שנקרא 'יוצרים בלילה'. פסטיבל שעיריית ירושלים ממנת ומי ששותף לפסטיבל זו חברת 'עדן' שהיו"ר שלה הוא לא אחר מאשר רא"ע בעצמו, ברקת וכל הדירקטורים זה חברי מועצה או פקידים, אנשי העירייה. היעלה על הדעת שאנחנו נשתוק שדבר כזה קורה? וזה רק דוגמא מהשבועיים האחרונים" אמר קינג.

    "שם לו למטרה שירושלים תעקוף את תל אביב" | רא"ע ירושלים, ניר ברקת
    "שם לו למטרה שירושלים תעקוף את תל אביב" | רא"ע ירושלים, ניר ברקת

    ישראל ברדוגו

    "יש ארגון שנקרא 'רשות הצעירים'. ארגון שממומן על ידי העירייה. הם קיימו פעילויות של חילולי שבת בכל מיני מקומות בשבת בצהריים. זה לא היה בעבר וזה מצטרף לחוסר האכיפה כנגד המחללים את השבת. זה גם מנוגד לחוק. עיריית ירושלים בוחרת לשחק את המשחק כאילו היא אוכפת אבל למעשה היא לא עושה את כל מה שהיא יכולה לעשות נגד אותם גורמים" אמר קינג והוסיף "כל חברי מועצת העיר, כולל החרדיים, יודעים טוב ממני שעל אף שאנחנו חותמים על מכתבים ומצהירים הצהרות, בשורה התחתונה, כמכלול, העירייה מצפצפת עלינו".

    באשר להצהרתו של יו"ר ש"ס, שר הפנים, אריה דרעי, בנוגע להצבעה על תקציב העירייה, אמר קינג "צריך להודות לאריה דרעי שעשה את המעשה הזה, מוטב מאוחר מאשר אף פעם אבל בהחלט מוטב. זו התערבות ראשונה של דרג ברמה הארצית ואני מודה ומוקיר לשר על כך".

    אריה קינג התייחס לניסיונות של רא"ע ע"י יועציו, לדבריו, לצלוח את ההצבעה על התקציב הקרוב "אני יודע את כל הטריקים של כל היועצים של ראה"ע, איך ללכת נגד האינטרס של חברי המועצה החרדיים. יש לו יועצים מהמומחים בארץ ובעולם בשביל לעבוד עלינו ולהגיד שהמצב כמו שהיה אצל לופליאנסקי ולהכריז שהמצב בעיר מעולם לא היה טוב יותר אך בפועל הדברים הפוכים לגמרי. הם כבר מנסים, ועוד ינסו, אני יודע שיש חבר מועצה בכיר בעיריית ירושלים שנמצא בסוד העניינים איך לסייע לראה"ע ולהוריד את מפלס המאבק כדי שראה"ע יעביר את התקציב ואני אומר לו כעת, אם הוא יעיז לקחת חלק במהלך, שלא יפנה אלי לעזרה בשום דבר ואני ידאג שכולם ידעו שהוא עשה. אני מתכוון להגיד לו את זה בפנים".

    "עשה בגדול; התערבות ראשונה של הדרג הארצי" | אריה דרעי
    שר הפנים, אריה דרעי

    דוברות הכנסת

    בהתייחסו להצבעה על התקציב בשנה שעברה, אמר קינג "גם שנה שעברה חברי המועצה יצאו בהצהרות ואני בתוכם שלא ניתן להפרות סטטוס קוו ולחילולי שבת אבל אז הגו ניסוח מתחכם שמי שניסח אותו הוא משלכת ראה"ע והסביבה שכבר ידעו איך לעקוף את זה באותו יום שניסחו. כלומר הכסף יצא דרך מפיקים, גורמים או חברות עירוניות ולא דרך העירייה. זה לא יקרה יותר" מכריז קינג ואומר "למדנו את הלקחים. כל חברי המועצה הבינו שעבדו עליהם בשנה הקודמת ולא ניתן לזה לקרות השנה. ידוע לי שאותם יועצים כבר פנו והם בקשר עם גורמים חרדים בכירים בעירייה כדי לנסות להחליש אותנו. מי שמכיר אותי יודע שמצדי להיות יחיד במאבק. אמשיך להיאבק למען השבת גם אם יהפכו אותי ליוצא דופן. הרב צבי טאו והרב דב ליאור שהתייעצתי אתם קודם המהלך, אמרו לי 'אריה, אתה הולך על זה גם במחיר שתישאר בודד מול כל חברי מועצת העיר'. אני מקווה שזה יהיה הפוך, שכל חברי המועצה יהיו אתי מול איש אחד – ראש העיר. זה לא רק השבת, זה גם הרפורמים והנצרות. הוא שם למטרה לעקוף את תל אביב בחילוניות שלה".

    לסיום אמר קינג "אין לי שום דבר פוליטי נגד אנשים אחרים. אני לא מחסידי דרעי אבל הנה, כשהוא עושה את מה שצריך לעשות, והוא עשה בגדול אתמול ויצא בכותרות, אז צריך לומר את שבחו ברבים. אני מקווה שזה יקרין לחברי המועצה בעירייה ואולי נראה שינוי לטובה כי כרגע כל השינוי הוא רק לרעה" מתריע קינג.

    האזינו:



    0 תגובות