מחקר: צרפת מממנת ארגונים שתומכים ב-BDS בניגוד לחוק

    איתי גדסי No Comments on מחקר: צרפת מממנת ארגונים שתומכים ב-BDS בניגוד לחוק

    ממחקר חדש של NGO Monitor עולה כי ממשלת צרפת מממנת מספר רב של ארגונים צרפתים, ישראלים ופלסטינים שתומכים ב-BDS, למרות שחרמות מסוג זה אינם חוקיים תחת החוק הצרפתי

    צילום: עפר גדנקן
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת וועידת השלום הצרפתית, מכון המחקר NGO Monitor מפרסם דו"ח חדש שחושף את היקף התמיכה של ממשלת צרפת בארגונים לא-ממשלתיים, אשר תומכים בקמפיין החרם, משיכת ההשקעות והסנקציות (BDS) נגד ישראל ובארגונים בעלי קשרים לכאורה לארגוני טרור.

    אחד מארגונים אלו הוא פלטפורמת הארגונים הצרפתים למען פלסטין (להלן: הפלטפורמה), שתוך ניצול לרעה של כספי הציבור הצרפתי – השתמש במימון רחב היקף מממשלת צרפת כדי לנסות ולהשפיע על דעתם של נבחרי ציבור, התקשורת ו"הציבור הרחב" בצרפת ביחס לסכסוך. הפלטפורמה גם תומך בחרם על ישראל ומשתף פעולה עם ארגונים שמובילים קמפיינים של BDS.

    ארגונים אחרים שמממומנים על ידי ממשלת צרפת וקוראים לחרם על ישראל, למרות שחרמות אינן חוקיות בצרפת, כוללים את  האגודה לסולידריות צרפת-פלסטין (AFPS), La Cimade, וועדות הסיוע החקלאי הפלסטיניות, האגודה לתרבות ולחופש המחשבה, מרכז מען לפיתוח, וקבוצת ההידרולוגיה הפלסטינית.

    בנוסף, צרפת מממנת באופן ישיר ועקיף מספר ארגונים לא ממשלתיים עם קשרים לכאורה לחזית העממית, בהם המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, איחוד וועדות העבודה החקלאית ואל-חק. איחוד וועדות העבודה החקלאית שקיבל מימון ישיר מממשלת צרפת בשנים 2014-2012 הוקם ב-1968 על ידי חברים מהחזית העממית לשחרור פלסטין והוא מסונף באופן רשמי לחזית העממית.

    פרופ' ג'ראלד שטיינברג נשיא NGO Monitor: "לאור העובדה שצרפת מתעקשת לארח ועידת שלום, המימון הנרחב שהיא מעבירה לארגונים אנטי ישראלים מטיל ספק משמעותי על יכולתה להיות מתווך הוגן. הקשרים הברורים בין חלק מהארגונים לבין ארגון טרור דוגמת החזית העממית מצריך טיפול מיידי ונקיטת פעולות מעשיות מצד ממשלת צרפת. המימון המתמשך מעלה שאלות מטרידות לגבי האופן בו צרפת בודקת את הארגונים הזוכים למימון ואת האופן בו היא נענית לחוק המקומי והבינלאומי".



    0 תגובות