בג"צ – די לפרובוקציות, אנחנו "נשות הכותל" האמיתיות

    ''כמה אירוניה יש בכך, הכותל שכל מהותו זה קודש, שריד בית המקדש, עומד מבויש למול הטרגדיה הזו''. 
    אתי קצבורג No Comments on בג"צ – די לפרובוקציות, אנחנו "נשות הכותל" האמיתיות

    לאתי קצבורג נמאס לקרוא על נשים רפורמיות מהשמאל הקיצוני שמדברות בשמה ובשם חברותיה • היא ביקרה בכותל ראתה חילוניות, דתיות ולא היהודיות שכולן מפנות לבין למקום אחד ובצורה אחת כבר אלפי שנים

    תקיעת שופר בכותל המערבי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    ''כמה אירוניה יש בכך, הכותל שכל מהותו זה קודש, שריד בית המקדש, עומד מבויש למול הטרגדיה הזו''. 
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמרה ירושלמית פטריוטית מלווה אותי תמיד: "לתל אביבים יש ים – לירושלמים יש את הכותל". יש משהו מנחם בקיר העצום והקדוש הזה, משהו שמהווה חלק בלתי נפרד מהיהדות, אין כמו ההתרפקות הזו מלווה בתפילה חמה שעוברת בערוץ ישיר ליושב במרומים.

    השבוע ביקרתי שם, ובעודי מתפללת ומדברת אליו, בחורה שעמדה לצידי הוציאה את אייפונה המפונפן, הניחה אותו על האבנים, כאילו היו אוזן, ומאן דהו שוחח ישירות עם האבנים, כלומר עם אלוקים – ממש צ'אט ווירטואלי עם השמיים. הקיר הזה ספג אינספור תפילות בקשות ודמעות במהלך השנים, וכמו תמיד בדברים קדושים ששייכים לעם קדוש, יהיו כאלה שיבואו לחלל ולחרב את האווירה ההירואית.

    הן מגדירות את עצמן "נשות הכותל", כלומר שאר הנשים שבאות לשפוך שם את הלב לא שייכות לכותל, הן סתם נשים? ואם לא די בכך, הן דואגות באורח קבע להפר את שלוות המתפללים, מבזות כל דבר שבקדושה ובעצם מעשיהן הנשגבים הן פוגעות ברגשות עם ישראל.

    בכל שנות חיי לא שמעתי על מניעת כניסה של אדם לרחבת הכותל. החלק היפה במקום המקדש הוא דווקא הצבעוניות והרב גוניות שבו. אולם מה שאלו המכנות עצמן "נשות הכותל" עושות, הוא ניצול הדמוקרטיה על מנת לבוא ולעורר פרובוקציה זולה תוך שימוש בסממנים הקדושים של העם היהודי. כמה אירוניה יש בכך, הכותל שכל מהותו זה קודש, שריד בית המקדש, עומד מבויש למול הטרגדיה הזו.

    בג"ץ, כחלק מנסיונותיו ה'נהדרים' לחבר כביכול את חלקי העם ולהביא רק צדק ומשפט – מבקש השבוע לאפשר לנשים התמהוניות הללו לקרוא בתורה בעזרת הנשים בכותל המערבי. כלומר עלייה ברמת הטרור.

    בית המשפט קבע כי על המדינה להסביר בתוך 30 יום מדוע היא מונעת מנשים את הקריאה בספר התורה בעזרת הנשים בכותל.

    חבר הכנסת מקלב יצא בחריפות נגד העתירה הזו כחלק ממלחמתו הבלתי מתפשרת בנשים הללו.

    דוברת נשות הכותל מבקשת צידוק וטוענת לעוול כללי שנעשה לנשים הבאות להתפלל, ולא די בכך היא מבקשת את אהדת הציבור ותמיכתו. ובכך הופכת את מעשיה למלחמת קודש. אמור מעתה לא די בחילול קודש סדרתי נוסף לכך צידוק הגיוני וניסיון לגרוף המונים בתזה מופרכת.

    במגילת איכה נאמר "על זה היה דוה ליבנו..על הר ציון ששמם שועלים הילכו בו". המגילה נכתבה בדם לפני אלפי שנים אך היא מקבלת משנה תוקף בראי המציאות. קמות נשים נועזות משייכות לעצמן את מקום המקדש, מנסות לקדם את האינטרס האישי שלהן על גב מתפללות, ולא מפסיקות לצעוק על עוול נוראי שנעשה להן.

    לא ייתכן כי קומץ נשים, יפריעו לסדרן של תפילות , יחללו את הקודש, ויקבלו גושפנקא, חיבוק וצידוק על מעשיהן. כל עוד מדינת ישראל רוצה לשמור על זהות יהודית מינמאלית ושמירה על הסטטוס קוו, ועל הסמל החזק ביותר שמוכיח קבל עם וקיר שאנו עם הנצח, עליה לפעול נגדן.

    ואוי להם לבריות מעלבונה של תורה.



    0 תגובות