אנשי חמאס התחזו ברשתות החברתיות ושאבו מידע מחיילים

    קצין הבכיר אומר כי בצבא נוכחו לדעת שהאיום ברשתות החברתיות, הן מצד ארגוני הטרור והן מצד אויבים אחרים הפועלים ברשתות החברתיות בזהויות גנובות ובדויות, מביא ליצירת מגע ישיר עם חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים
    קובי פינקלר 1 Comment on אנשי חמאס התחזו ברשתות החברתיות ושאבו מידע מחיילים

    במבצע אותרו עשרות דמויות אויב הפועלות במסווה, על מנת לדלות מידע מסווג מחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, 'כשהדמויות' הצליחו לשטות בחיילים והובילו אותם לשיח על נושאים מסווגים • הם גם הדביקו עשרות מכשירי טלפון ניידים בוירוסים.

    קצין הבכיר אומר כי בצבא נוכחו לדעת שהאיום ברשתות החברתיות, הן מצד ארגוני הטרור והן מצד אויבים אחרים הפועלים ברשתות החברתיות בזהויות גנובות ובדויות, מביא ליצירת מגע ישיר עם חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל ובמערכת הביטחון מגלים לאחרונה יותר ויותר ניסיונות להשיג מידע רב ואיכותי אודות פעילות צה"ל ומוכנותו לקרב.

    מתברר כי ארגוני הטרור מנצלים את השימוש ברשתות החברתיות, הנפוץ עד מאד בחברה הישראלית, וכולל שיתוף וצריכת מידע, המאפיינת את כולנו.

    גורמי המודיעין של האויב שואפים להשיג מידע רב ואיכותי על פעילות צה"ל ומוכנותו – והם מבצעים שימוש בכלים מגוונים בהתאמה למציאות המשתנה וההתפתחות הטכנולוגית. קצין בכיר בצבא אומר שפעילות גורמי האויב וארגוני הטרור ברשת האינטרנט, מוכרת מזה מספר שנים והועברו בעבר אזהרות לציבור לגביה.

    השילוב בין הקלות שבה ניתן להקים תשתית תקיפה ברשת, תרבות שיתוף המידע ומודעות שאינה מספקת לאיום הביטחוני ברשת מייצרת, לדבריו, נקודת תורפה. הקצין הבכיר אומר כי בצבא נוכחו לדעת שהאיום ברשתות החברתיות, הן מצד ארגוני הטרור והן מצד אויבים אחרים הפועלים ברשתות החברתיות בזהויות גנובות ובדויות, מביא ליצירת מגע ישיר עם חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.

    בעקבות דיווחי חיילים על פעילות חשודה של דמויות ברשת, החל מבצע שנמשך מספר חודשים בהובלת מחלקת ביטחון המידע בצה"ל (אגף המודיעין ואגף התקשוב) בשיתוף השב"כ, אשר במהלכו בוצעה פעילות ברשתות החברתיות לאיתור, זיהוי וסיכול דמויות אויב. במבצע אותרו עשרות דמויות אויב הפועלות במסווה, על מנת לדלות מידע מסווג מחיילי צה"ל בסדיר ובמילואים, 'כשהדמויות' הצליחו לשטות בחיילים והובילו אותם לשיח על נושאים מסווגים. אותן דמויות גם הצליחו להדביק עשרות מכשירי טלפון ניידים בוירוסים.

    בצה"ל ובשב"כ יפעלו בימים הקרובים במספר מישורים על מנת להלחם בתופעה. כצעד ראשון יחשפו הדמויות המזויפות של חמאס, במטרה להעלות את המודעות ולסכל נגישות אויב. בנוסף, מפקדים יחדדו את הנחיות השימוש ברשתות החברתיות למשרתים בצה"ל.

    כמו כן יפעל מוקד שיקבל דיווחים אודות דמויות חשודות נוספות, וכל דיווח שיתקבל יבדק. הפניה למוקד תתבצע דף הרשת החברתית "אגף המודיעין של צה"ל", במייל, בטלפון – *8969 או בווטסאפ במספר 058-5610861.

    מעבר לכך במערכת הביטחון פרסמו הנחיות לשימוש מושכל ברשת החברתית: 1. מאשרים הצעת חברות רק מאנשים שמכירים. 2. לא מפרסמים מידע מסווג ברשת החברתית. 3. מקליקים על לינקים ממקורות מוכרים בלבד. 4. מורידים אפליקציות רק דרך חנות האפליקציות. 5. מפרמטים את הנייד (למי שלא נקט בהנחיות לעיל, מומלץ לגבות לפני הפירמוט) 6. מדווחים למפקד ולגורמי ביטחון מידע על כל אירוע חריג.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעניין מי למד ממי? גם המסיונרים במשרדי הממשלה שותלים כל מיני משתפי"ם וזהויות גנובות לצורך קבלת מידע איכותי
      על הלכי הרוח בציבור החרדי בישיבות ובכלל, בדבר מוכנותם להתמיד לשמור על רוח ישראל סבא, במידע זה הם עושים שימוש
      להסית ולהדיח חלילה מדרך ה', במשרד החינוך כמו גם במשרד הכלכלה הפכו את זה לאומנות ממש המבישת את גדולי אויבינו
      השם ישמור ויציל!