היא בזבזנית • האם יחס בין בעל לאשה אמור להיות עכור בגלל חובות?

    "אתן לא יכולות לרצות בן תורה אמיתי ולרצות לחיות ברמת חיים גבוהה מדי יש לזה מחיר, תשכחו מפאה של 8000 ש''ח או קנייה אינסופית של בגדים, וצריך לדעת את זה מראש לפני שנכנסים לזה".
    אתי קצבורג 3 Comment on היא בזבזנית • האם יחס בין בעל לאשה אמור להיות עכור בגלל חובות?

    בעיית החובות והבעיות הכלכליות שוות בין בני הזוג כל אחד מביא את האופי שלו וצורת התנהלותו עם הכסף • ואי אפשר להתעלם מהחיים האינטנסיביים במציאות של אברכים שיושבים ולומדים והמצב הכלכלי

    כסף • אילסוטרציה עבד רחים כתיב, פלאש 90 צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
    "אתן לא יכולות לרצות בן תורה אמיתי ולרצות לחיות ברמת חיים גבוהה מדי יש לזה מחיר, תשכחו מפאה של 8000 ש''ח או קנייה אינסופית של בגדים, וצריך לדעת את זה מראש לפני שנכנסים לזה".
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אין לה שום ערך לכסף, היא יוצא למסע קניות ואני צמוד לספר תהילים שהמסע יעבור בשלום ויישאר לנו עוד קצת כסף לחיות". כך דוד מתאר בקמצוץ את מצבו העגום משו.

    שאלה מעניינת עלתה השבוע בשידור בתוכניתו של הרב שמחה כהן: האם יחס בין בעל לאשה אמור להיות עכור בגלל חובות?

    זוהי שאלת השאלות ומטרידה כל אחד ואחת שחיים כאן על הפלנטה ומנסים לעשות משהו פשוט מאד, לחיות.

    החיים האינטנסיביים לצד מציאות של אברכים שיושבים ולומדים יוצרת מציאות כלכלית קשה מאד לפעמים, קשה עד כדי מצוקה אמיתית שמשפיעה באופן ישיר על חיי הנישואין.

    דבורי וקשטוק יועצת נשואין: "בן אדם צריך את הבטחון הכלכלי שלו בכדי שראשו יוכל להיות פנוי ורגוע לדברים אחרים, המציאות הטובענית שלנו בה הכל עולה כסף והרבה, בה קיימים מושגים חדשים, במציאות בה כל קנייה יכולה לעלות כמה מאות שקלים (תוסיפו את השקיות) מול הכנסה שאינה מספקת בעליל המצב יכול להיות לפעמים רע מאד והוא משפיע על החיים הכלליים בבית".

    בכלל תפיסת העולם השונה בין גברים לנשים לגבי כסף למשל יכולה לגרום לכעסים והמון אי הבנות, קחו לדוגמא גבר שהוא לארג' הוא מבחינתו קונה כל דבר שזז, עיתונים ופיצוחים לשבת כי הוא ככה רגיל, סיגריות בכמויות כי הוא ככה רגיל, מתנות מפנקות לאשתו כי ככה המדריך אמר, אבל הבית לא מאפשר את זה והמשכורת לא משו, והאשה לא צריכה את המתנות כי יש דברים פי חמש חשובים לקנות הביתה.והבעל? הוא בכלל התכוון לטוב. והנה ככה נוצר לו הסדק הראשון ואי הבנה ועצבים, לא נעים.

    "הבסיס צריך להיות עוד לפני" מוסיפה דבורי "אני תמיד אומרת לבחורות בשידוכין, אתן לא יכולות לרצות בן תורה אמיתי ולרצות לחיות ברמת חיים גבוהה מדי  יש לזה מחיר, תשכחו מפאה של 8000 ש"ח או קנייה אינסופית של בגדים, וצריך לדעת את זה מראש לפני שנכנסים לזה".

    השאלה הזו כמו שהיא מעסיקה רבים מאיתנו, היא שאלה שנתקלים בה ביום יום, חיים אותה, נזהרים ממנה, עוברים לידה, אבל היא נוכחת בחיים כמו יצור בלתי רצוי שהתנחל, היא מופיעה בחיים ברגעים הכי קשים.

    אז איך מתגברים על הפערים? איך בעידן טובעני כל כך ומוחצן כל כך ממשיכים לשמור על 'חמישה קולות' בבית?

    בכלל יש סטיגמה שהנשים הן הבזבזניות יותר כמו שנאמר "אשה יכולה להפוך בעל למליונר אם היה פעם מליארדר" אבל עזבו אתכם ממיתוסים ובדיחות, בעיית החובות והבעיות הכלכליות שוות בין בני הזוג כל אחד מביא את האופי שלו וצורת התנהלותו עם הכסף. ופעמים רבות בני הזוג בעצמם עם שיח והבנה משותפת יכולים להחליט עד כמה נושא הכסף יהיה דומיננטי בחייהם המשותפים.

    בואו לא נהיה נאיביים זה לא קל בכלל, לפעמים נושא הכסף מהווה עילה לגירושין, או לסכסוכים אינסופיים ומה שחשוב באמת מסכמת דבורי :"תהיו עירניים, תתכננו מראש, אל תשאירו לדברים לקרות מעצמם, ואל תתביישו לבקש עזרה מגורמים מקצועיים שיעזרו לכם לכלכל בתבונה (תרתי משמע) את צעדיכם.

    ואתם אם יש לכם טיפים או רעיונות איך מתמודדים עם המצב הזה שתפו אותנו בתגובות.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הכסף יענה את ההההההכככככככככככככללללללללללללללל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      כל העולם זה כסף וכבוד ואזי העיקר זה המטרה והיא הכבוד האופי ונפש של בן אדם בנוי על כבוד בלי כבוד האדם מת או משתגע