העדות מבפנים: "אי אפשר לומר שביבי לא מושפע מהחקירות"

    אתה לא מדבר עם מירי רגב או דוד ביטן שיגידו שנתניהו נהדר ושום דבר לא משפיע עליו אבל אין ספק שאדם אחר היה קורס.
    עמית דניאל 1 Comment on העדות מבפנים: "אי אפשר לומר שביבי לא מושפע מהחקירות"

    ד"ר יועז הנדל מדבר על הכל • "המינון בין ההתעסקות בעניינים אישיים למדיניים, לא כשהיה" • על הקשר בין כל זה לפרשות 'אזריה' ו'עמונה' • האם נתניהו מתייעץ עם מקובלים? • וגם, מה הסיכוי שרה"מ יתייאש ויפרוש?

    ד"ר יועז הנדל צילום: מיטל כהן, פלאש 90
    אתה לא מדבר עם מירי רגב או דוד ביטן שיגידו שנתניהו נהדר ושום דבר לא משפיע עליו אבל אין ספק שאדם אחר היה קורס.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר יועז הנדל שימש כראש מערך ההסברה של רה"מ בנימין נתניהו תקופה לא קצרה. בראיון ל"מהדורת הבוקר" עם מרדכי לביא, סיפר הנדל על הליך קבלת ההחלטות בלשכת ראש הממשלה ועל התגובות האחרונות של נתניהו לתקשורת.

    "לא הייתי רוצה להיות שם עכשיו, לא רע לי בחיים" ענה כשנשאל האם בתקופה זו הוא היה מעוניין לשמש בתפקיד אותו נשא בלשכת רה"מ והוסיף "כל הביצה הטבעונית של הפוליטיקה, לא מושכת אותי. אני מתעניין בדברים אחרים. לשכת רה"מ זה מקום מדהים גם כדי לעשות וללמוד. יותר נח ונעים לי להיות אדם חופשי ולענות על מה שאני רוצה איך שאני רוצה ולהתבטא בצורה חופשית".

    על השינוי ביחס רה"מ נתניהו לתקשורת ועל יחסו בכלל לידיעות המתפרסמות הקשורות בשמו ומשפחתו מספר הנדל "נתניהו נמצא במשך שנים ארוכות תחת לחץ גדול ברמה האישית וברמה המדינית. אמנם על כל פוליטיקאי יש לחץ אבל על כל ראש ממשלה הלחץ מתגבר ומתחזק בדרך כלל. המבחן הוא המינון. כשאני הייתי אצל נתניהו, המינון, לדעתי, היה בריא. זה לא אומר שאהבתי כל מה שהוא עשה אבל המינון היה בריא. אין ספק שבשנה וחצי האחרונות אנו רואים שיש יותר התעסקות בתקשורת ובמצב האישי שלו" אומר.

    "אדם שכלתני מאד" | נתניהו נואם במליאת הכנסת
    "אדם שכלתני מאד" | נתניהו נואם במליאת הכנסת

    יונתן סינדלר, פלאש 90

    "נתניהו איש מאד חזק" הוא אומר על סמך היכרותו העמוקה עם רה"מ "אילו אני הייתי במצב הזה הייתי בסחרחורת אבל נתניהו אדם מאד חזק, הוא לא בסחרורת בצורה דרסטית. אבל מה שכן, המינון נסדק. אתה לא מדבר עם מירי רגב או דוד ביטן שיגידו שנתניהו נהדר ושום דבר לא משפיע עליו. אני חושב שהמסה של החקירות משפיעה קריטית ומשמעותית אבל אחרי כל זה אדם אחר מסביבתי הקרובה שהיה עומד במצב הזה היה קורס ואומר אינני יכול עוד. הוא נלחם בכל הכח ורואים את זה. להגיד לך עכשיו שאני חושב שהמינון, בין הלאומי לאישי שאני הכרתי, קיים? לא. הוא לא קיים והוא לא קיים כבר שנה. זה לא רק בגלל החקירות זה נובע מ-1001 סיבות אם כי אין ספק שגם החקירות והמסה הזו שנוחתת על הראש, משנים את המינון בצורה מוחלטת. אפשר לראות את זה בפרשות על סדר היום, מפרשת החייל אלאור אזריה ועד ליישוב עמונה".

    לדבריו, רה"מ מעודכן היטב בפרסומים השונים בתקשורת "נתניהו מקבל בכל יום לקט של עיתונים מכל הסוגים. מעיתונים חרדים ועד עיתונים שנכתבים בשפה האנגלית שמתפרסמים בארץ. הוא לא עובר על כל העיתונים הוא כאמור מקבל לקט. הוא צופה גם במהדורות חדשות. יש לו אובססיה מסויימת לתקשורת" אומר הנדל, אם כי מסייג "אין לי פרספקטיבה להשוות לאחרים" אך מדגיש כי לדעתו אין בכך פסול "אני לא רואה בזה פסול. כשעבדתי אתו לא ראיתי פסול בהתייחסות שלו לתקשורת. מה שקורה היום זה אחרת לגמרי. יש הבדל בין להתרגז על ידיעה כזו או אחרת לבין לנהל קמפיינים אישיים נגד עיתונאים ולרדת לרמה שלהם ועם כל החשיבות לעיתונאים, הם לא מקבלים החלטות. בדרך כלל הדברים היו נשמרים ברמה מסויימת. נתניהו שמר על פאסון מסוים. הכללים האלה נשברו בשנה האחרונה" אומר הנדל.

    "בן של היסטוריון" | עם אביו, פרופ' בן ציון נתניהו
    "בן של היסטוריון" | עם אביו, פרופ' בן ציון נתניהו

    אבי אוחיון, לע"מ

    "יש הצטברות תהליכים. הוא בן של היסטוריון ויש לו תודעה היסטורית. הוא יודע שההיסטוריה לא נכתבת על פי תגובה לעיתונאי, היא נכתבת על פרספקטיבה רחבה יותר. לדעתי, התגובה לאילנה דיין לא נכתבה על ידו. מי שכתב את זה להשערתי היה עם רמה אינטלגנטית פחותה משל רה"מ והוא נאלץ לאשר את זה. לא דברים כמו שהיו בתגובה, הסגנון שלו. ביבי אדם מאד שכלתני. מה שאתה פוגש בכינוסים, לא משנה אם מדובר בכנס של חרדים או של רויזיוניסטים חילונים, הכל אותו דבר. הוא חושב ומתבטא בצורה שכלתנית. זה לא אדם רגשי, כלום לא נאמר אצלו מהבטן".

    לשאלה האם ביבי מתייעץ עם מקובלים או רבנים, כפי שעושים פוליטיקאים אחרים, אומר הנדל "הוא לא שם. דברים בסגנון האלה לא עוברים את סף דלתו". לסיום כשנשאל הנדל האם לדעתו נתניהו יגיע למצב בו הוא יפרוש מחוסר כח להתמודד עם הרדיפה התקשורתית, ענה הנדל "ההערכה שלי שמדובר בסיכוי קלוש מאד"

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איזו כותרת מטעה: זה העדות מבפנים? יועז הנדל הלז בכלל מתעב את ביבי.