מאות ק"ג של בשר מזוהם הושמדו באולם שמחות בירושלים

    צבי הדס 1 Comment on מאות ק"ג של בשר מזוהם הושמדו באולם שמחות בירושלים

    הונאה בכשרות: בפעילות משותפת לרבנות הראשית ומשרד הבריאות הושמדו מאות קילוגרמים של בשר החשוד כטרף ונתפס בעסק שהוצג ככשר • ברבנות מדגישים כי כבר בעבר פרסם המקום את עצמו תוך הצגת המקום ככשר באמצעים שונים בניגוד לחוק וזאת על אף שהמקום אינו מחזיק כשרות כלל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת מבצע אכיפה משותף של היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות והרופאה הווטרינרית המחוזית בלשכת הבריאות בירושלים שנערך אמש (ב') איתרו הפקחים מאות קילוגרמים של בשר החשוד כטרף ואינו מסומן בהתאם לדרישות בעסק שהוצג ככשר.

    הבשר נמצא במהלך פשיטה שנערכה באולם האירועים "גידי יון" (לשעבר "לילות קזבלנקה") המציג עצמו גם תחת השמות "סהרה" /"תימין" / "טועמין".

    מדובר בעסק המציע לציבור אפשרויות הסעדה כאולם, קייטרינג, מסעדה ושיווק אוכל מוכן, הן חלבי והן בשרי, תוך הצגת המקום ככשר באמצעים שונים בניגוד לחוק וזאת על אף שהמקום אינו מחזיק כשרות כלל משום גורם מוסמך.

    במהלך הפשיטה במקום נמצאו כמויות גדולות של מוצרי בשר ומוצרים שונים ללא כל זיהוי כשרותי או אחר. ממידע שהגיע לרבנות הראשית ישנו חשד כי הבשר הינו מוברח ללא כל פיקוח ואישורים.

    הפשיטה על אולם האירועים נעשתה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למחלקת אכיפת הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל, על כך שהאולם ממשיך להציג עצמו ככשר על אף שכבר לפני מספר חודשים, במהלך פעילות אכיפה שנערכה במקום הוצג המקום ככשר בניגוד לחוק ואף הושת קנס מנהלי על בעל המקום.

    כפי שפורסם בעבר על ידי הרבנות הראשית, גם בעבר פרסם גידי יון את הקייטרינג שברשותו ככשר על אף שלא היה ברשותו תעודה כחוק ואף נחשד בהכשלת הציבור. ממצאי הפשיטה היום מראים כי גידי יון ממשיך להציג את עסקיו ככשרים תוך הטעיית הציבור ותוך חשד חמור להכשלת הציבור. כאמור, בעקבות המידע שהגיע לרבנות נערכה פשיטה נוספת בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות לצורך מיגור התופעה.

    לאחר התפיסה, הוציאה הרופאה הווטרינרית המחוזית לירושלים צו להשמדת התוצרת האסורה.

    הרב משה דגן מנכ"ל הרבנות מסר: "הרבנות הראשית תמשיך לאכוף בהגינות וביעילות מקרים שבהם התגלו הונאות בכשרות כלפי צרכני הכשרות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם שאר רשויות המדינה הנוגעות בדבר.

    "ברצוני להודות לעובדי הרבנות על עבודתם המסורה, ועל כך שהם עושים עבודתם לילות כימים בעבודת הקודש, כדי לאפשר לציבור שומרי הכשרות לקבל אוכל כשר בתכלית ההידור".

    ממשרד הבריאות נמסר כי "במהלך ביקורת שנערכה על ידי הרופאה הווטרינרית המחוזית מלשכת הבריאות בירושלים ביחד עם נציג היחידה להונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל נמצאו מוצרי מזון רגיש (עופות, בשר ומזון מוכן לאכילה) שמקורם לא ידוע, שיוצרו והוחזקו בתנאי תברואה ירודים ביותר, ללא רישיון עסק וללא רישיון יצרן הטיפול במוצרי מזון, בפרט מוצרי מזון מן החי, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלולים להזיק לבריאות הציבור. במהלך הפשיטה ובהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית הושמדו למעלה מ- 350 ק"ג מוצרי מזון רגיש."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני חושב שיש עוד מלא בשר שלא תופסים