חייבים להודות • אלבום חדש מלחני ר' ישראל מאיר פרידברג

    דוד קליגר 9 Comment on חייבים להודות • אלבום חדש מלחני ר' ישראל מאיר פרידברג

    לחנים רבים הולחנו מאז, בימים אלו הושלמה היצירה הראשונה ואוסף הלחנים הראשון, כאשר המנצח והמוביל של היצירה הזו הוא המעבד יהושע פריד החתום על מיטב אוצרות הנגינה היהודית בדורנו

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "נו, מתי כבר יצא אוסף מוזיקלי ראוי לשמו עם שירי רגש ונשמה אותנטיים, עם הטעם היהודי של פעם"? כל אחד מאיתנו נשאל או שאל את השאלה הזו בשנים האחרונות ולא פעם אחת. ואכן, בימים אלו התשובה הגיעה ובהפתעת ענק!

    לאחר שנים של עמל, מוציא המלחין ר' ישראל מאיר פרידברג את היצירה המוזיקלית המרשימה שזכתה 'חייבים להודות'. דיסק יצירתי ומשובח בכל קנה מידה הכולל 9 רצועות שכולן יצירות מופת של לחני רגש ושירי שמחה סוחפים שהולחנו על ידו בזמנים מיוחדים ולאירועים מיוחדים וחלקם זכו לתהודה אדירה. הלחנים רגשיים לצד קצביים, שירי רוממות לצד שירי שמחה, כולם באסופה אחת ההופכת ליצירה יהודית מרגשת ההופכת לניגון יהודי סוחף המבוצע בשלמות מוסיקלית וברמה יוצאת דופן.

    מיטב האומנים שותפים ליצריה מופלאה זו, כשהם מבצעים חלק מהלחנים והופכים לחלק מהיצירה הזו שמכה הדים רבים בכל שכבות הציבור. כך חברו הבעל מנגן שרולי ורדיגר, אברהמי רוט, זאנוויל וויינברגר, ברוך ויזל ומוטי ויזל והילדים יענקי שטרן, פנחס הלוי, דודי פוקס ויענקי הלפגוט. הפסיפס הייחודי הזה עליו ניצח המעבד המונומנטלי יהושע פריד, מעניק קצב יהודי מיוחד ואותנטי המעניק משב רוח פנימי לנפש.

    השם 'חייבים להודות' מלבד היותו השיר הפותח את הדיסק ושיר הנושא. טומן בתוכו מסר מיוחד של חובת תודה והודאה גם ברגעי קושי ומכאוב או כל נסיון אחר עומד מולו, ועדיין הוא חייב להודות. עולם הנגינה ושירת הנשמה של ר' שרול מאייר יצרה לראשונה את הלחן 'קה ריבון' בשבת בה ישב שבעה על פטירת בנו יניק וחכים הילד יצחק משולם זושא ז"ל, ומאז החליט להשקיע כוחות של רגש ונשמה כשהוא מעניק להיכלי התורה והחסידות אוצרות שהפכו לנכסי צאן ברזל ומושרים במקהלות עם, שמחות ובאירועי קודש רבים.

    לחנים רבים הולחנו מאז, בימים אלו הושלמה היצירה הראשונה ואוסף הלחנים הראשון, כאשר המנצח והמוביל של היצירה הזו הוא המעבד הגדול יהושע פריד החתום על מיטב אוצרות הנגינה היהודית בדורנו.

    את היצירה הזו חבל לשבח ולתאר במילים. יש דברים שפשוט חייבים לשמוע. אין יצירה קרובה לזה, חייבים להודות.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      פרידברג הוא אהרן מרגלית מספר 2
      לקח קושי והפך אותו למנוף
      אשריך

      1. הבן של המלחין תראה בקליפ הישן שהיה כאן בעבר

    2. 4

      מדהים ממש אשרי חלקיך ישראל מאיר פרידברג ממזכי הרבים לחובבי המוזיקה החסידית זה דיסק חובה

    3. 3

      מדהים ממש. !!! אשרי חלקיך ישראל מאיר פרידברג ממזכי הרבים .
      לחובבי המוזיקה החסידית זה דיסק חובה! הרבה זמן לא יצא כזה דיסק.
      חייבים להודות שזה משהוא מיוחד

    4. 2

      וואו…..
      מדהים.
      איזו מיוחדיות.
      כל הכבוד.
      באמת, כבר הרבה זמן לא היה כזה דבר.
      שיצליח.
      איפה הוא היה עד היום?