הויז בחור, קבלן, ומייסד מפת"ח • חיו של הרה"ח ר' הרשל קליין ז"ל

    אבי יעקב 9 Comment on הויז בחור, קבלן, ומייסד מפת"ח • חיו של הרה"ח ר' הרשל קליין ז"ל

    ההויז בחור הראשון של האדמו"ר מבעלזא, מזכיר ה'פעילים' בירושלים לצד אברהם רביץ, קבלן במשך 30 שנה וה'אבא' של תעסוקת החרדים בימינו • וגם: הספר התורני בן שלושה כרכים שנמצא על מכבש הדפוס • הצבי והצדק

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר נפטר לאחר ייסורים קשים ומרים בירושלים הרה"ח ר' ישראל צבי קליין שכל חבריו ומוכיריו הרבים כינוהו הרש'ל.

    קליין מחשובי חסידי בעלזא, היה בן גילו ואף למד בכיתתו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א. היה איש רב פעלים ובעל כישרון מולד. כך היה צלם חובב, טייל באינספור מדינות, יזם ובנה מאות ואלפי יח"ד ברחבי הארץ, הקים וניהל את מפת"ח – מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים ואף הוכיח את יכולותיו התורניות כאשר חיבר 2 כרכים על פרשת המן ו-3 כרכים על עקידת יצחק – ספר שנמצא על כבש הדפוס.

    ר' הרשל נולד משנת 1948 על אדמת גרמניה, הוריו ניצולי המלחמה נשאו במחנות העקורים בעידודו והשראתו של כ"ק אדמו"ר מקלויזנבורג זיע"א, שהיה השושבין ומסדר הקידושין שלהם.

    כשעלו הוריו ארצה התגוררו בבני ברק, ובהגיעו לגיל מצוות עלה ירושלימה ללמוד בישיבת בעלזא, שם היה ההויז בחור (בחור- משמש) הראשון של כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, לאחר מכן גם שימש כנהג, מאז ועד היום הוא חביב עד למאוד בקודש פנימה, בגיל 18 הפך למזכיר ראשי של מוסדות בעלזא בירושלים. בצעירותו שימש גם כמזכיר 'הפעילים' בירושלים, לצד ר' שלום בער ליפשיץ זצ"ל, ר' אברהם רביץ ז"ל ועוד רבים וטובים

    גם לאחר נישואיו המשיך בניווט המוסדות המתפתחים, וכשהילד השני הצטרף למשפחה החליט להתקדם בחיים. מחליפו בתפקיד היה ר' שמעון וולף קליין, המשב"ק המפורסם בבעלזא. המשכורת דאז בסך 1600 לירות לא מספיקה לכלכל את הבית, והוא נזכר בשיחה שקיים עם ר' ישעיה פרידמן קבלן, ובעל חברת הבניה ברקן המפורסמת, שאמר לו תמיד, שתסיים לעבוד במוסדות תבוא אלי ואקלוט אותך אצלי.

    קליין התחיל לעבוד כנהג בחברת ברקן, בתפקידו הוא אוסף פועלים בבית צפפה ובית לחם ולוקח 15 ערבים לעבודה בגוש עציון. תוך שלוש וחצי שנים הפך קליין מנהג למנהל עבודה. עוד שלושים שנה עסק ר' הרשל בבנין הארץ, מספר שנים כקבלן שיפוצים עצמאי, ולאחר מכן כמנהל עבודה ראשי בחברת 'נטע ליפשיץ' המפורסמת, אז בנה ליפשיץ את שכונות הצפון בירושלים, כשקליין מופקד על העבודה.

    לאחר מכן הקים שותפות עם שני קבלנים אחרים תחת השם 'קלט חברה לבנין', משם עבר לקרית ספר שם היה קבלן ביצוע אצל ר' משה הס. בהמשך בנה יחד עם הקבלן משה חיים שיינפלד את הקוטג'ים ברחוב יוסף גבאי בירושלים, קוטג'ים בקרית צאנז ואת בית ספר בית מלכה בגאולה אותו הגדיר "כנדוניה שלי לבית דין של מעלה" לאחר שבנה את כל הבניין בחודשיים בחצי לחלף ימי הראמדן, וימי האינתיפאדה ששררה אז.

    במשך כל השנים בנוסף לתפקידיו שירת ר' הרשל במשך 26 שנים כאיש מילואים ביק"פים (יחידות קבורה  פיקודיות, מקומיות) בצה"ל, ועסק בתפקיד הקדוש של קבירת חללים במסירות ובנאמנות.

    נבחר לדירקטור במשרד האוצר ב'תוכנית לאומית אסטרטגית למידע וידע' במשך 5 שנים. מאותם סיבות הוא מילא תפקיד חבר דירקטוריון בחברת 'קרתא' בהמלצתו של אורי לופליאנסקי שהיה חבר מועצה, ולכן אף כשסיים את תפקידו שם נתמנה לדירקטור ברשות לפיתוח ירושלים, תפקיד אותו מילא ארבע עשרה שנה במסירות ויעילות.

    לפני עשרים שנה כשהג'וינט החליט לסייע לתעסוקת החרדים נסחר הרשל' לתת ייעוץ. מכמה שעות שבועיות נוצר מפת"ח בעל 8 סניפים עם תוכניות רבו כמו פרנסה בכבוד שעובדם בשיתוף פעולה עם קרן קמ"ח, צופיה (לנשים), קרן תמ"ך מיסודה של אגודת ישראל בחו"ל, ח"ן (חכמת נשים), תוכנית למקצועות חילופיות, חרדים לעתידם בשיתוף קרן קמ"ח וידידות טורונטו, גמ"ח קרן הלוואות ללא ריבית, ברכה בעסקים בשיתוף מט"י, ושח"ר- שירות חרדים.

    הוא נטמן היום בחלקת חסידי בעלזא בהר המנוחות.

    ת.נ.צ.ב.ה



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      אדם יקר. איש אשכולו. חבל על דאבדין.

    2. 8

      מפתח כיום היא אחת הזרועות המבצעות תוכנית שטנית של ג'וינט ישראל להעביר גברים חרדים מהכוללים ללימודים אקדמאים ולצבא – כך נכתב שחור על גבי לבן במסמכים רשמיים של ג'וינט ישראל – תבת!
      זהו אם כן מפתח לגיהנם, ומכיוון שהמנוח עומד בפני בית דין של מעלה שם נשקלים כל מעשיו של האדם על כף המאזניים, לא ראוי לאתר חרדי לעמוד בראש המקטרגים ולהזכיר וליחס למנוח את הגוף הרע הזה המסית יהודים חרדים תמימים מדרך הטוב אל מחוזות רעים בהיקף גדול ומחריד של החטאת הרבים
      איננו מכירים את האיש, יתכן שבראשית מפעליו כוונתו הייתה לטוב, אבל כעת כאמור הנחתומים מעידים על עיסתם ואין זה מן הראוי להזכיר אחר מיטתו

      1. אויש אתה ממש לא מעודכן,
        מפתח כבר שנה שלימה לא שייכת לג'וינט
        היום מפתח היא חברה פרטית עסקית שכל מטרתה היא להרויח כסף
        לא שמד ולא נעליים!!!

      2. אין לך טיפת רגישות? גם אם זה נכון (וזה לא), עכשיו זה הזמן לעמוד ולקטרג? בוש והיכלם !!!!!!!

    3. 7

      לתגובה 2
      כל דבר ניתן להפיק ממנו טוב ורע, השאלה במה בחרת.
      כפי שהכרתי את ר' הערשל קליין ז"ל, הוא לקח והפיק דבר לטוב.

      להביא פרנסה הביתה הוא טוב, ונותן לילדים ללמוד תורה. ויש לפעמים כשאין פרנסה בבית אין תורה, כי אם אין קמח אין תורה. זה הולך אחד עם השני. ואין האחד יכול להתקיים בלי השני.

      ר' הערשל ידע לנווט את זה בצורה נכונה.

      יהא זכרו ברוך.

    4. 6

      איש אשכולות אציל נפש ויקר רוח
      תהא נשמתך צרורה בצרור החיים

    5. 5

      הרשל קלין היה אהוב בציבור איפה שהלך חיפש מה לעשות טוב

    6. 4

      ר' הרשל למה עזבת אותנו