לא רק מכונות המזל: גם ההימורים על מרוצי הסוסים בדרך החוצה

    הוצאות הפרסום של מפעל הפיס עומדות על 180 מיליון ש''ח לשנה ושל המועצה להסדר הימורים בספורט על 156 מיליון ש''ח. לא ברור למה שוק בו קיים מונופול צריך לפרסם בסכומים כה גבוהים כמה כיתות הם בונים
    איתי גדסי 1 Comment on לא רק מכונות המזל: גם ההימורים על מרוצי הסוסים בדרך החוצה

    נציגי הפיס: "לא יכול להיות שתעשו חיסול ממוקד ל-1,800 תחנות שיאלצו לפטר מאות עובדים, לקחתם לנו את מכונות המזל, ההכנסות שלנו ירדו ב80% • האוצר: "בעולם משלמים עמלה של 5% ואילו בארץ העמלה היא 7%. יש זכיינים שמגיעים להכנסות 30,000-40,000 ש"ח לחודש"

    צילום: Edi Israel/Flash 90
    הוצאות הפרסום של מפעל הפיס עומדות על 180 מיליון ש''ח לשנה ושל המועצה להסדר הימורים בספורט על 156 מיליון ש''ח. לא ברור למה שוק בו קיים מונופול צריך לפרסם בסכומים כה גבוהים כמה כיתות הם בונים
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הרפורמות החלה לדון היום (ד') בהצעת חוק הסדר ההימורים בספורט. במסגרת החוק ייקבע גידול ריאלי שנתי בהיקף המכירות שלא יעלה על 2.7% לשנה בדומה לגידול בהוצאות הממשלה. כתוצאה מכך הצעת החוק קובעת כי התמריץ למוכרי כרטיסי הגרלות יקטן, תוך קביעת גובה עמלות חודשי שאינו קשור להיקף המכירות באמצעות הקטנות עמלות והבונוסים. הדבר ייעשה תוך קביעת מנגנון שמטרתו מניעת פגיעה במפיצים שזו הכנסתם היחידה והיקף המכירות שלהם קטן. עוד מוצע, כי תיקבע תקרת הכנסה חודשית ממוצעת שתהיה פי 4 מהשכר הממוצע במשק. הצעת החוק קובעת תקרת הוצאה על הוצאות שיווק ופרסום. בנוסף, נקבעו כללי זיהוי לשם מניעת הלבנת הון באמצעות כספי זכיה.

    יו"ר הוועדה ח"כ אלי כהן אמר בפתיחת הדיון "תקציב המדינה שאושר זה מכבר הינו תקציב חברתי ביותר עם הגדלת קצבאות ילדים, קשישים ועוד. איש אינו מעוניין שהגדלת הקצבאות תחזור למדינה ב-28 לחודש באמצעות כספי ההימורים, אלא שתלך לטובת הציבור אשר ישתמש בכספים לחינוך, תרבות ורווחה". בעניין ההשקעה בספורט הוסיף ח"כ כהן "תקציב המדינה בספורט, נמוך משמעותית ביחס לעולם המערבי בו התקציבים המיועדים למערכות החינוך ולהשקעה בספורטאים גדול בהרבה ולכן יש להבטיח מקורות תחליפיים".

    מנכ"ל משרד האוצר, מר שי באבד, אמר "קיומם של שני רגולטורים בתחום ההימורים מייצר בעיות. היינו מעוניינים ברגולטור אחד, אולם עקב שיקולים פוליטיים, זה לא ניתן ולכן אנחנו מבקשים ליצור אחידות". בעניין מרוצי סוסים אמר באבד "אנו מבקשים להפסיק באופן מיידי את ההימורים במרוצי סוסים. אנו לוקחים על עצמנו להגיע להסכם הוגן מול החברה המפעילה".

    בנושא עמלות ההפצה אמר באבד "בעולם משלמים עמלה של 5% ואילו בארץ העמלה היא 7%. יש זכיינים שמגיעים להכנסות 30,000-40,000 ש"ח לחודש. בפיס משווק אזורי הרוויח 370,000 ש"ח לחודש. לא הגיוני שמי שמוכר כרטיסי הימורים, ירוויח כמו מנכ"ל חברה ממשלתית גדולה. ולכן מי שירוויח יותר מפי 3 מהשכר הממוצע במשק, העמלה שלו תרד". בנושא הוצאות הפרסום והשיווק, אמר באבד "חברות מסחריות גדולות במשק לא מוציאות אחוזים כה גבוהים מהמחזור על פרסום".

    נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, מר איתי טמקין, הציג את הצעת החוק ואמר כי "שוק ההימורים הישראלי הוא אחד הגדולים במדינות ה-OECD. השוק מגלגל יותר מ- 10 מיליארד ש"ח בשנה. 5.9 מיליארד חוזרים לציבור באמצעות זכיה בהגרלות. עלויות התפעול עומדות על- 2.1 מיליארד . ו-2.2 מיליארד ש"ח חוזרים כרווח לציבור. אנו שואפים להוריד את עלויות התפעול, לטובת הספורט ולבניית מוסדות לימוד". עוד אמר טמקין "הוצאות הפרסום של מפעל הפיס עומדות על 180 מיליון ש"ח לשנה ושל המועצה להסדר הימורים בספורט על 156 מיליון ש"ח. לא ברור למה שוק בו קיים מונופול צריך לפרסם בסכומים כה גבוהים כמה כיתות הם בונים".

    נציגי המפיצים התפרצו לדברי מנכ"ל משרד האוצר בטענה שמשרד האוצר עודד אותם כל השנים למכור, והיום האוצר מבקש להקטין את הכנסתם.

    יו"ר הוועדה ח"כ אלי כהן אמר למנכ"ל האוצר "התפרצותם של המפיצים מוצדקת בעיני, כרואה חשבון אני אומר שאין קשר בין מחזור לרווח". ח"כ כהן ביקש מנציגי האוצר להיפגש עם נציגות של מוכרי הכרטיסים "אל תלכו על צעדים לא הגיוניים". אמר ח"כ כהן.

    נציג משרד התרבות והספורט, מר גיא אטיאס, אמר כי משרדו מעוניין בתקציב מסודר לספורט, תקציב שיופיע בספר התקציב של המדינה. רוב תקציב הספורט מגיע מההימורים, ולכן גופי הספורט לא יודעים מה התקציב שלהם בתחילת השנה. ולכן מחוסר ברירה, אנו נתנגד לירידה ברווחים.

    ח״כ מרב מיכאלי אמרה ״אני מבינה מאד את הפגיעה שיחוו מי שמתפרנסים מהימורים ואין ספק שצריך למצוא לה פתרון ואלטרנטיבות. הפרנסה של המפעילים, כמו גם הצורך לבנות כיתות לימוד ומגרשי ספורט, לא יכולים לשמש כיסוי לעידוד הימורים, דבר הרסני שעולה הרבה יותר כסף ממה שהא מכניס".

    ח"כ איציק שמולי שתמך במהלך אמר "אני לא מקבל בשלווה את פרנסתם של מוכרי הכרטיסים על אף התוצאות השליליות אשר חלקם אירעו בתמיכה ועידוד של הממשלה או לפחות בהעלמת עין מהדברים שקרו. בנושא תקציבי הספורט, אמר שמולי "אני רוצה לדעת כמה זה יעלה לספורט. אני לא רוצה לבטל סוסים ולקבל חמורים".

    ח"כ יואל רזבוזוב אמר ביטול ההימורים במרוצי סוסים, יקטין הכנסות של 50 מיליון לספורט. מצדי, תסגרו את כל ההימורים ובלבד שתקציב הספורט לא יפגע. אני רוצה להיות בטוח שתקציב הספורט לא יפגע ולכן אני לא ייתן לחוק לעבור לפני שאהיה בטוח שתקציב הספורט לא יפגע.

    יו"ר נציגי מפעל הפיס, מר חיים טל, אמר "לא יכול להיות שתעשו חיסול ממוקד ל-1,800 תחנות שיאלצו לפטר מאות עובדים. לאחר שלקחתם לנו את מכונות המזל, ההכנסות שלנו ירדו ב80%. ביום אחד אתם מורידים לי את השלטר. טל אמר למנכ"ל האוצר תצטרכו לפצות אותנו בהרבה כסף. טל ביקש תקופת מעבר כדי שנתארגן למצב החדש.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם לא שמתם לב מי שרוכב על הסוס הוא אשה