מימרן: "החיים שלנו מתנהלים לפי הילד שלנו. אין חופשות. אין חגים"

    דוד קורצוייל No Comments on מימרן: "החיים שלנו מתנהלים לפי הילד שלנו. אין חופשות. אין חגים"

    "אין שר במדינה שמבין מה זה אוטיזם. אנו נתקלים בבורות וחוסר ידע" • מנכ"ל עמותת 'שתילים' בוועדת החינוך בכנסת: "הטיפול בילדים אוטיסטים משווע למהפכה" • מרגי: "בישראל קיים מחסור בהוסטלים לילדים אוטיסטים בפריסה ארצית"

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך של הכנסת קיימה השבוע דיון מיוחד בנושא מצבם של התלמידים האוטיסטים במערכת החינוך המיוחד. בדיון השתתפו נציגי משרדי החינוך הבריאות והשירותים החברתיים. וארגונים ועמותות העוסקים בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים.

    בוועדה השתתפו בין היתר אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית שהגיע לדיון יחד עם רעייתו מיכל. הזוג מימרן הם הורים לילד אוטיסט. יחד עימם הגיעו וראשי עמותת 'שתילים' ישראל רייסנר ורעייתו גולדי.

    מימרן סיפר לחברי הוועדה: "אנחנו מתמודדים שנים עם ילד אוטיסט בן 13.5. במסגרת ההתמודדות שלנו עזרנו להקים בית ספר לאוטיסטים בירושלים. אין שר במדינה שמבין מה זה אוטיזם. אנו נתקלים בבורות וחוסר ידע מול מקבלי ההחלטות. אין להם מושג כמה אפשר לקדם את הילדים האלו. משרדי הממשלה מטייחים ומורחים ולא באמת מטפלים".

    מימרן הוסיף וסיפר על ההתמודדות "החיים שלנו מתנהלים לפי הילד שלנו. אין חופשות. אין חגים. אין שולחן שבת. אין כלום. והכי מקומם ומעצבן שיש פתרון לזה. יש תשובה. אפשר וצריך להקים הוסטל. אבל כולם סוחבים ולא מקדמים. מזלזלים באוטיסטים החרדים. משרדי החינוך והרווחה נשארו 30 שנה אחורה בטיפול בנושא האוטיסטים. למרות המצוקה הקשה ומשפחות שקורסות. אני פונה למשרד הרווחה ואין עם מי לדבר" אמר בכאב.

    ישראל רייסנר מנכ״ל עמותת שתילים אמר בדבריו: "אני מברך את יו״ר הוועדה הרב יעקב מרגי על כינוס הוועדה". רייסנר ציין כי "בעמותת שתילים אנו מטפלים כיום בכ- 300 ילדים אוטיסטים. ראשית יש לדעת שמסגרת החינוך המיוחד השגרתי אינן מספקות את הצרכים של הילדים האוטיסטים. מדובר בילדים עם מוגבלות קשה מאוד. התנאים שמשרד החינוך מספקים לנו מחנכת וסייעת, ממש לא מספיקה. עבור ילדים אוטיסטים צריך צוותים רחבים וגדולים ומשמעותיים".

    מנכ"ל שתילים הוסיף ואמר "אני רוצה להזכיר מה עוברים ההורים והמשפחות דקה אחרי שהילד חוזר הביתה. כל הבית מושבת. אין יכולת לנהל חיי בית ומשפחה כשהילד מגיע הביתה. והבעיה המרכזית היא מה קורה לאחר גיל 21. מגיל 21 אין עבור האוטיסטים הוסטלים. החל מגיל 15 ו-16 ההורים מתחילים לחשב את השנים והימים". הוא סיכם ואמר "אנחנו שוב מודים לרב מרגי על היוזמה לדחוף ולהוביל את הנושא, ואנו מקווים כי ביחד נצליח להביא לשינוי כי התחום משווע למהפכה".

    בתום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ הרב יעקב מרגי: "המענה הניתן על ידי האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך אינו תואם את ריבוי הצרכים של התלמידים האוטיסטים. בישראל קיים מחסור בהוסטלים לילדים אוטיסטים בפריסה ארצית".

    ח"כ מרגי קרא למשרד החינוך להכין תכנית חדשה לתקינה בביה"ס, ודרש מהמשרד לשירותים חברתיים להגיש לוועדה דו"ח שיכלול את רשימת ההוסטלים בפריסה ארצית לתלמידים אוטיסטים בחלוקה לפי מגזרים. כמן כן ביקש להגיש לוועדה תכנית מקצועית לאוטיסטים עד גיל 21 ולשילובם בחיים נורמטיביים ככל האפשר



    0 תגובות