"המכבים היו קבוצת אברכים": המסר של צביקה כהן מחנוכה

    עמית דניאל 3 Comment on "המכבים היו קבוצת אברכים": המסר של צביקה כהן מחנוכה

    סגן ראש עיריית ירושלים באירוע 20 לקול חי: "המכבים היו קבוצת אברכים קטנה, חלשה שלמדו תורה בעצמה גדולה" • ומה היה המסר של הסטודט שראה את החנוכיה הקטנה מול עץ האשוח האדיר?

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע ציון 20 שנות פעילות לרדיו קול חי התקיים ביום חמישי האחרון כאשר אלפים רבים של ציבור בני התורה והישיבות גדשו את היכל 'ארנה' בירושלים במופע מיוחד עם גדולי הרבנים שליט"א ובהשתתפות גדולי הזמר. באירוע נאם סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי ותיק מורשת מן המזרח, צביקה כהן.

    "פעם אחת יצא סטודנט יהודי בחוצות ניו יורק" פתח כהן בסיפור "וראה חנוכיה באיזה חלון. חנוכיה שכמובן שיקפה את אור החנוכה. מנגד ראה אותו צעיר בחלון אחר אורות גדולים מאותו העץ. כאב לו הלב. כאב לו שאור החנוכה היה קטן לעומת האור של העץ שהיה גדול יותר. לפתע, הבזיק ברק עז וגרם להפסקת חשמל גדולה שהחשיכה את כל אותו הרחוב. ברגעי החשיכה הבחין אותו סטונדט, שרק דבר אחד נשאר דולק. הנר היהודי, האור היהודי, שהוא האור הנצחי, אתו אנחנו הולכים לדורות. מדור דור אותו אור יהודי שכאן בירושלים אותו מחזקים וממנו מתחזקים".

    "נאמר בשיר השירים" המשיך כהן בנאומו ""הדודואים נתנו ריח ועל פתחינו כל מגדים" אומר המדרש 'הדודאים' זה ראובן 'המגדים' זה השמן של חנוכה. ועולה השאלה מה הקשר בין חנוכה לראובן? אלא הפירוש הוא בעל מסר גדול לכולנו. ראובן עמד לפני אחיו ליד הבור ואמר להם 'למה להרוג את יוסף'. הוא הסתכן מאחר והיה פסק דין להרוג את יוסף והוא אמר אני אעשה את הצעד הקטן הזה שלפחות ישימוהו בבור. בזכות זה יוסף ניצל ונהיה מלך גדול במצרים. המכבים היו קבוצת אברכים קטנה, חלשה שלמדו תורה בעצמה גדולה. הם גם ראו שאין להם את האפשרות להילחם אבל הם אמרו, נעשה את המוטל עלינו ונעשה ככל שידינו משגת והקב"ה נלחם בעבורם. אנחנו לפעמים רואים דברים גדולים שבאים עלינו ואנחנו מצווים לעשות את המוטל עלינו, להתחיל, והקב"ה יסיים את המוטל עלינו".

    "ברצוני לברך את כב' שר הפנים והפריפריה הרב אריה דרעי" אמר כהן לסיום "שעושה מלאכת קודש מצפון לדרום. את ראש העיר ידידי מכובדי ניר ברקתי תמשיך להצליח ולעשות דברים טובים. חג שמח".

    האזינו:

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צביקה ישר כוח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 2

      מזל טוב לצביקה לרגל חתונת ביתו