מעניין • כשאריה דרעי הכריז "כולנו אשכנזים"

    כשלמדתי בישיבת 'חברון', היו אומרים בבדיחות הדעת 'למה המשגיחים, בעיקר הקטנים, לא יושבים על כסא אלא כל הזמן מסתובבים הלוך חזור בבית המדרש? כדי להגיד לכל השאר, תלמדו טוב אחרת גם אתם תהיו משגיחים קטנים' ואני אומר לכם 'תלמדו טוב, אחרת תצאו שר הפנים'
    עמית דניאל 5 Comment on מעניין • כשאריה דרעי הכריז "כולנו אשכנזים"

    באירוע הענק לציון 20 שנות "קול חי" נאם השר אריה דרעי ואמר "בחורי הישיבות – אתם הסיירת מטכ"ל שלנו" • "השנאה לבני התורה נובעת מחוסר ידיעה" • וגם, האם נמצאה הנוסחה להתמנות לתפקיד שר הפנים?

    כשלמדתי בישיבת 'חברון', היו אומרים בבדיחות הדעת 'למה המשגיחים, בעיקר הקטנים, לא יושבים על כסא אלא כל הזמן מסתובבים הלוך חזור בבית המדרש? כדי להגיד לכל השאר, תלמדו טוב אחרת גם אתם תהיו משגיחים קטנים' ואני אומר לכם 'תלמדו טוב, אחרת תצאו שר הפנים'
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירוע ציון 20 שנות פעילות לרדיו קול חי התקיים ביום חמישי האחרון כאשר אלפים רבים של ציבור בני התורה והישיבות גדשו את היכל 'ארנה' בירושלים במופע מיוחד עם גדולי הרבנים שליט"א ובהשתתפות גדולי הזמר.

    שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, נכח באירוע ונאם. תחילה פנה לנואם שקדם לו – ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת "כב' ראש עיריית ירושלים, זו זכות גדולה להיות ראש העיר אבל זו גם אחריות רבה. תזכור דבר אחד נכון שירושלים, מאוחדת, שלמה, הכל חשוב. אבל דבר אחד מעל הכל 'ירושלים עיר הקודש'".

    השר דרעי הודה ל"קול חי" ואמר "השותפים השניים שלנו מהרבה שנים, רדיו קול חי. תאמינו לי, אני בדרך כלל מדבר מה שאני חושב אבל כשאני מדבר על קול חי אני מאד זהיר מכל מילה שאני אומר שחלילה לא לפגוע באחרים. אבל אין מה לעשות. אני אוהב, מכבד, מוקיר ויש לי הרבה הכרת הטוב ל"קול חי", למנכ"ל, אבי רוזן ולכל השדרנים על המכובדות, על הדרך הטובה שאתם עושים, על הפתיחות שלכם לכולם, תמשיכו בדרכיכם בע"ה ונהיה שותפים אתכם עוד המון שנים. חזקו ואמצו".

    "כעת אני רוצה, בני תורה היקרים והאהובים" פנה השר דרעי לנוכחים "לכם אני רוצה לומר, אני מאד מאד שמח בשמחה שלכם, בהתלהבות שלכם. ראיתם עשינו את הדבר הכי יפה שיכול להיות לכבודכם. אבל אני רוצה שתזכרו דבר אחד, אני רוצה שתדעו מה אנחנו חושבים עליכם, כדי שאתם תדעו להעריך את עצמכם. אנחנו שומעים את הקולות בחוץ בשנים האחרונות לצערנו הרב בכאב גדול, את הפגיעה בעולם התורה. זה נעשה בגלל חוסר ידיעה, חוסר הערכה מה זה בני תורה. אבל אנחנו שיודעים מה זה בני תורה, אני אומר לכם בשם כולנו, אתם הסיירת מטכ"ל שלנו, אתם השבט לוי שבדור. אשריכם שזכיתם להיות לומדי התורה ואשרינו אנחנו שזכינו לעשות ולפעול כדי שאתם תלמדו תורה בקדושה, בטהרה. אנחנו בחנוכה נוהגים 'ובני ישראל יוצאים ביד רמה', נוהגים כמנהג הרמ"א זיע"א, כמנהג האשכנזים, שהרמ"א מוסיף שבחג החנוכה נוהגים לעשות סעודות ושרים שירים כדי שתהיה סעודת מצווה, אז אנחנו בחנוכה, כולנו אשכנזים, כולנו נוהגים כמנהג הרמ"א" אמר.

    "בני התורה היקרים, המובחרים שבבנינו" המשיך דרעי ואמר "תזכרו, כל מה שאנחנו עושים בבין הזמנים בחנוכה ובכל השנה, זה כדי שאתם תוכלו לשבת ללמוד תורה. שבת חנוכה פוטרים אתכם, אבל ביום ראשון תחזרו לספסלי הישיבה עם כוחות מחודשים. עם מרץ, עם שמחה. תדעו שהשליחות של עם ישראל על כתפיכם. לא אובמה, לא קרי, לא על אף אחד אחר, לא האו"ם ולא אף אחד מאומות העולם, התורה שאתם לומדים היא מה שמחזיקה אותנו. התורה הקדושה שאתם הוגים בה בקדושה ובטהרה, היא השומרת על עם ישראל. 'אם ד' לא ישמור עיר שווא שקד שומר' ואתם שומרי העיר, אתם השלוחים של עם ישראל שעליכם העולם עומד. תרקדו הלילה כמה שרוצים אבל תזכרו שהעיקר שאתם שליחים שלנו של כולנו. אנחנו רוצים אתכם גדולים בתורה, אנחנו רוצים אתכם מהמנהיגים של עם ישראל ולכן אנחנו אוהבים אתכם ומוקירים אתכם. כשאני מופיע בפני בני ישיבות צעירים, אני מספר להם שכשלמדתי בישיבת 'חברון', היו אומרים בבדיחות הדעת 'למה המשגיחים, בעיקר הקטנים, לא יושבים על כסא אלא כל הזמן מסתובבים הלוך חזור בבית המדרש? כדי להגיד לכל השאר, תלמדו טוב אחרת גם אתם תהיו משגיחים קטנים' ואני אומר לכם 'תלמדו טוב, אחרת תצאו שר הפנים'" אמר השר בחיוך ואיחל "חג שמח".

    האזינו:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      זה הבעיה, שהוא באמת מרגיש כך, ומנסה להכיח את זה- אבל אנחנו לא אשכנזים!! אנחנו ב"ה בעלי מסורת מפוארת ומיוחדת מכל עדות המזרח!! למה הוא מנסה כל הזמן לשמר את הכיסא שלו במקום את המסורת המדהימה הזו?

    2. 4

      מי אלה בני התורה שעזבו את הסטנדר ובאו למופע של ביטול תורה. אולי תכתבו את שמות הישיבות שמהם. באו אלה שאתם קוראים להם בני תורה. ותראו שלא באו מהישיבות הרציניות אלא מ…………………. מי הם גדולי תורה שהיו במופע מביש זה שכולו ביטול תורה וחיקוי העולם החילוני. תפרטו את שמות גדולי תורה אלה כדי שכולם יראו מי הם גדולי תורה אלה שנותנים ידם לביטול תורה ולפורקן יצרים בסמות מופע., זמר. אוי אוי אוי שכך עלתה בימינו.

      קוי העולם החילוני

    3. 3

      ייוואא אי אפשר לצחוק אתכם תרגעו אנחנו לא אשכנזים ברוך ה' אנו ספרדים טהורים וכמובן גאים בעידה והמסורת שלנו וברור שגם אריה!

    4. 2

      הנה התחילו הקיצוניים לפתוח ת'פה………..איך אתה עוזב את הסטנדר וגולש באניטרנט? הה??? תגיד תודה שיש אירועים כאלו איכותיים שנוכל להנות ,

    5. 1

      עזבו אתכם לא מתיחסים לאנשים שחושבים שהם אוחזים עוד בוולוזין