- רדיו קול חי - -

"כל מסכת שאתם לומדים תלמדו בית יוסף, תראו מה נפסק להלכה"

אירוע ציון 20 שנות פעילות לרדיו קול חי התקיים ביום חמישי האחרון כאשר אלפים רבים של ציבור בני התורה והישיבות גדשו את היכל 'ארנה' בירושלים במופע מיוחד עם גדולי הרבנים שליט"א ובהשתתפות גדולי הזמר.

את המשא המרכזי נשא מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א. תחילה פתח בדברי שבח על חידון ההלכה הגדול שנערך ב"קול חי" – שסיומו היה על הבימה באותו הערב "דבר חשוב ונכון עשו ברדיו קול חי – חידון ההלכה. זה מחדיר את לימוד ההלכה בכל החוגים ובעיקר אצל בני הישיבות" אמר הרב והמשיך והפליג בשבח לימוד התורה וההלכה למעשה "זכינו כשהיינו ילדים צעירים להכיר את ראש ישיבת פורת יוסף, רבי עזרא עטיה זיע"א, רבו של מרן זצוק"ל, של מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל ועוד. הוא היה מסתובב בין הבחורים ואומר 'תלמדו בית יוסף'. הוא התכוון שבאיזה מסכת שאתה לומד, תראה אחר כך מה פסק הרמב"ם, מה אמר הבית יוסף ומה פסק השולחן ערוך".

מרן הראשל"צ בירך את רדיו קול חי לרגל ציון 20 שנות פעילותו "אני רוצה לברך את רדיו קול חי שהשכילו להבין להעביר שיעורים בהלכה ברדיו שלהם ובפרט את השיעור של מרן האבא זצוק"ל, שזכינו אנחנו להמשיך את השיעור הזה במוצ"ש ביזדים. הם מעבירים את השיעור הזה ומזכים את הרבים. הרבה מקומות אליהם אני הולך בארץ באים אלינו מכל החוגים, אומרים לנו, אנחנו שומעים את השיעור של כבודו ברדיו קול חי. הם השכילו להבין את חשיבות השיעור שהולך בדרך מרן זצוק"ל. ההלכות של מרן לא סוטות מדבריו של מרן זצוק"ל ימין ושמאל 'כי תורת אמת בפיהו', ההלכות של מרן, התורה של מרן, היא תורת אמת והם הבינו ומעבירים את השיעור הזה. אני מברך את כל ראשי הרדיו, את רבי אבי רוזן מנכ"ל הרדיו, כל האחרים, כולם אהובים, כולם ברורים. אני מברך אותם שימשיכו להרבות חיילים לתורה, להגדיל תורה ולהאדירה. יש להם כלי שיכולים להפיץ את התורה בצורה נפלאה. זכות הרבים תלויה בידם. אין לכם מושג איזה זכות יש להם".

"לפי כשבועיים" סיפר מרן הראשל"צ לנוכחים "היה כנס רבנים ספרדיים עולמי. יש דבר כזה 'מרכז רבני אירופה', על טהרת האשכנזים, יש 'ועידת רבני אירופה', גם כן רובם אשכנזים. למה לנו הספרדים לא יהיה פעם איגוד של כל הרבנים? ב"ה הקב"ה האיר את רוחם של העסקנים שלנו והקימו איגוד רבנים עולמי בנשיאות מועצת חכמי התורה. באו מכל העולם רבנים. אני מכיר הרבה מהם. נפגשתי אתם בכל העולם. ניגש אלי אחד הרבנים אמר לי 'אני ב"ה נותן שיעורים, מזכה את הרבים אבל יש לי בעיה עם הגבאי שלי, הוא קשה, לא נותן לי משכורת. אני רוצה להתפטר, לחזור חזרה לארץ'. אמרתי לו 'יש לך ציפור זהב ביד, אתה נותן שיעורים, מזכה את הרבים, אתה רוצה לשלוח את הציפור זהב?' שמע את זה, נבהל, אמר 'אני ממשיך, אני ממשיך'. זה שיעור בבית כנסת, כאן השיעורים שמביאים ברדיו קול חי, וגולת הכותרת, השיעור במוצ"ש המשך של שיעורו של מרן זצוק"ל, זה זכות הרבים של אלפים ורבבות. אי אפשר לתאר את הזכות שעושים את זה".

"אני מברך את ראשי הרדיו בברכה והצלחה, שיזכו לסיעתא דשמיא. לא כל רדיו זוכה לסיעתא דשמיא, לכוון דברים נכונים להשמיע. ושיעשו עוד, זה לא מספיק. צריך לעשות עוד כהנה וכהנה" אמר מרן הראשל"צ.

האזינו:

/wp-content/uploads/2017/01/נאום-הרב-יצחק-יוסף.mp3 [1]