בנתב"ג מסכמים שנה עם 18 מיליון נוסעים שעברו בנתב"ג

    אבי יעקב 2 Comment on בנתב"ג מסכמים שנה עם 18 מיליון נוסעים שעברו בנתב"ג
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמל תעופה  בן גוריון ממשיך לשבור את שיאי תנועת הנוסעים. השנה עברו בנתב"ג מעל 18 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות.  מדיניות השמיים הפתוחים הביאה לגידול  בתנועת הנוסעים בנתב"ג בכחמישים אחוז משנת 2011.

    נמל התעופה בן גוריון מפעיל  כבר היום מעל 100 חברות תעופה  ל135 יעדים בינלאומיים  וזו תמונת מצב ייחודית  בעולם לשדה בסדר גודל  שכזה , אך הגידול הפנומנאלי בתנועת הנוסעים בנתב"ג מחייב שינויים תשתיתיים  והשקעות נוספות .

    כבר בקיץ 2017 יפתח גם טרמינל 1 לפעילות מלאה ובנתב"ג יפעלו 2 טרמינלים . פתיחת טרמינל 1 הינה  מחויבת המציאות לנוכח העלייה בתנועת הנוסעים ובו עוברות כבר היום  160 טיסות בינלאומיות שהן 13% מסך התנועה בנתב"ג . נתון זה יעלה במהלך כניסתו  לפעילות  מלאה של הטרמינל בקיץ 2017."

    מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין: "כי למרות שנתב"ג זוכה להכרה  רחבה כאחד משדות התעופה בהם חווית הנוסעים מדורגת באופן קבוע כחוויה טובה עד טובה מאוד בתחום השירות לנוסע, אנו מחויבים  יותר מתמיד  בשנה האחרונה לשינויי תרבותי ברמת השירות הנקבעת ע"י כלל העובדים באם מקרב  חברות התעופה זכיינים  וכלל נותני השירות  . כדי להמשיך ולמצב  חווית  שירות  ברמה גבוהה לתנועת הנוסעים  הגדלה  באופן דרמטי אנחנו אקטיביים  בקרב כלל שותפי הפעילות ומעודדים את רמת השירות מעבר למתחייב  במודל עידוד  ותגמול עד אחרון העובדים הקיים גם  בנמלי תעופה מובילים בעולם"

    עוד הוסיף זכאי וציין כי :"העולם התעופתי דינמי ומשתנה . הגידול המשמעותי בתעופה בישראל בשנה האחרונה הינו  של הישראלים.  70% מסך כלל  תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג  הינם נוסעים ישראלים ורק 30% הינם תיירים. זה   אחוז הזרים הנמוך ביותר בחמש השנים האחרונות ונתון מדאיג   מאוד לגבי  המוצר התיירותי בישראל , ושינויי לטובה מבחינת מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות לצרכנים  הישראלים".

    "פלח שוק שהתרחב מאוד השנה  הינו של טיסות ההמשך – "קונקשיין" בנתב"ג. זה שינויי עמוק במאפייני הפעילות של נתב"ג שהפך  להיות שדה אטרקטיבי לחברות התעופה המתאימות את הנטוורקינג שלהם ללוח הטיסות מנתב"ג.  חברות כמו טורקיש, פגאסוס ואירופלוט מובילות היום שוק טיסות ההמשך  מנתב"ג לאירופה  וברור מכאן כי  המדינות אשר הובילו את הגידול של 1.6 מיליון נוסעים השנה  היו אוקראינה , טורקיה, הולנד, וקפריסין, מרביתן  כאמור בטיסות המשך לאירופה.  בראייה לשנים קדימה ברור כי פוטנציאל הגידול של נתב"ג הינו ביכולת שלו להיות אטרקטיבי לטיסות מעבר  גם  לחברות תעופה מהמזרח במודל עסקי שיאפשר למדינה צמיחה תעופתית ותעסוקתית.  אנו מחויבים   לתמוך בכך שחברות תעופה תוכלנה לטוס מכאן, הביקושים כבר  קיימים ואנו מחויבים  לאפשר אותם כאשר הפיתוח של נתב"ג הינו קריטי למדינה ".

    חמש המדינות המובילות את  פלח תנועת הנוסעים הגדול בנתב"ג הן : טורקיה עם 1.6 מיליון נוסעים (מרביתם טיסות מעבר), ארה"ב עם 1.45 מיליון נוסעים, גרמניה עם 1.2 מיליון נוסעים, איטליה עם 1.5 מיליון נוסעים,  ורוסייה  וצרפת עם 1 מיליון נוסעים כל אחת.

    חמש חברות התעופה המובילות בנתב"ג והמהוות כחמישים אחוז מהתנועה בנתב"ג  הן: אל על עם 5.5 מיליון נוסעים, טורקיש עם 932,000 נוסעים בשנה, איזי ג'ט עם  719,000  נוסעים,  איירופלוט עם 704,000, ארקיע עם 650,000 , וישראייר עם 548,000 נוסעים בשנה .

    חברות תעופה הפועלות בטרמינל 1:  EASYJET   WIZZAIR ARKIA, ISRAIR וUP  .

    מסקרים פנימיים של רש"ת  עולה   כי  36% מהנוסעים עושים צ'ק אין בבית (WEB C I) ו 9% מהנוסעים משתמשים בקיוסקים הפזורים בנמל , יותר ויותר נוסעים המגיעים עם כבודת יד בלבד לנתב"ג מגיעים ישר לתור ב"שחקים" עוברים בטחון במסלול מהיר ועוברים ישר ל"דיוטי פרי".

    המשמעות היא כי קרוב ל 50% מהנוסעים מגיעים לבדיקות הביטחון של כבודת היד ישר לריבוע אחרי שעשו צ'ק אין והדפיסו בורדינג' קארד בבית .

    אצל נוסעי טיסות מופחתות מדובר ב90% מהנוסעים שעשו  "צ'ק אין " והדפיסו כרטיס עלייה למטוס בבית בכדי לא להוסיף עלויות תשלום  צ'ק אין  לחברת ה" לואו – קוסט" .

    משדה התעופה בעובדה קיימת עלייה של 97.8% במספר הנוסעים;  128,595 בשנת 2016 לעומת 65,006 בשנת 2015

    השר ישראל כ"ץ: " אני גאה על תרומתי לאחת המהפכות הצרכניות – חברתיות הגדולות של השנים האחרונות.  פתיחה של השמיים בישראל עליו חתמתי היה בכדי להתאים את ישראל למגמה העולמית. זו הייתה משימה  על גבול הבלתי אפשרי, חברות התעופה הישראליות איימו בקריסה, אבל אנחנו רואים היום שלא רק שהן לא קרסו – הן מרוויחות  ובעיקר הציבור הרוויח. הצרכן הישראלי נוסע יותר ומשלם פחות."

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "מרגש", אבל לא משתמשים במטוסי אל על …..גם בגלל הטיסים שכל שני וחמישי עושים הפגנות וגם כמובן בגלל המחירים…מעדיפים מטוסים אחרים…בגדול הנמל מקסים !

    2. 1

      איך יכול להיות 17 מליון נוסעים בשנה אם במדינה יש בקושי 8 מיליון תושבים, ברור שמשהו כאן לא מריח טוב, ואולי מדובר במיליון נוסעים, וגם את זה אני צריך לבדוק לעומק, ואני כבר לא מדבר על ההתרסקויות השונות שלא מכניסים לחשבון