מרן הגר"ש כהן: "לא צריך ללכת לצבא, צריך לעסוק בתורה"

    אבי יעקב 6 Comment on מרן הגר"ש כהן: "לא צריך ללכת לצבא, צריך לעסוק בתורה"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש אור ליום ה' נר חמישי של חנוכה התקיים ע"י "צעירים- איחוד בני הישיבות בארה"ק" כינוס חיזוק מרכזי ללמעלה מאלף בני ישיבות צעירים המפארים את עולם התורה הספרדי.

    הכינוס נערך באולמי בית ישראל ופיארו בו את נוכחותם מרנן גדולי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א

    בכינוס נשמעו דברי חיזוק על החשיבות המיוחדת של שקידה בעסק התורה הקדושה ובפרט בימי החנוכה, שנשמעו בשקיקה באזני הצעירים בני הישיבות הרבים שגדשו את האולם, קהל המשתתפים הגדול יצא מחוזק  בתחושת חשיבות ועליונות של "עוסקי תורתך" בכלל, ובפרט בעניין הנחיצות המיוחדת של השמירה על טהרת פך השמן הטהור, על רקע חוק הגיוס הנותן את רישומיו בעיקר על הצעירים בני עדות המזרח.

    בכינוס גם הובאה זעקת עולם התורה הספרדי על הענין החמור של מאות אברכי כוללים שנשלל מעמדם כבני ישיבה ע"י רשויות הצבא בעקבות כך שאין במסגרות כוללים אלו עשרה אברכים מתחת גיל 24.

    נציין כי לפני כחדש פנה עו"ד מנחם שטאובר לנציגי הציבור החרדי בפניה דחופה לפעול למען למעלה מחמישים מוסדות כוללים שאברכים הלומדים בהם פנו ל"איגוד בני התורה הספרדים" לעזרה, בעקבות כך שהצבא ממאן להכיר בהם כבני ישיבה משום שאין באותם כוללים עשרה אברכים מתחת גיל 24, לפנייתו צירף את חוות דעתו המשפטית המנומקת בהרחבה כי מכיון והתקנה הדורשת עשרה אברכים דרושי דיחוי נתקנה בתשס"ה ולא הותאמה לחוק הגיוס החדש, הרי שאכיפתה באופן זה אינה חוקית, בנוסף פקדו פעילי "איגוד בני התורה הספרדים" את בתיהם של מרנן ורבנן גדולי התורה בתחינה לפעול לתקן את המצב בדחיפות, ואכן מרן הראשל"צ כתב מכתב מיוחד לנציגי הציבור בו הוא מבקשם בדחיפות לפעול להסדרת הענין. יצוין כי מבירור אצל איגוד בני התורה הספרדים עולה כי בעקבות השינוי בחוק הגיוס לפיו מגיל 24 ניתן פטור משירות צבאי, במסגרות רבות של כוללים לומדים רק 2-3 אברכים דרושי דיחוי היינו מתחת גיל 24

    הגאון הגדול רבי יורם מימון ראש ישיבת תורת משה נשא דברים נרגשים במעמד גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט"א

    בדבריו הביא את דברי המדרש שיש כלב ברומי שמתנהג בחכמה שיושב ליד הדוכן שמוכרים את הככרות לחם ועושה עצמו כנרדם וכשהאופה לא מרגיש  הוא הופך את הדוכן וחוטף ככר אחת, האופה כשנוכח שלקחו לו רק כיכר אחת נחה דעתו, אבל הכלב.. זה מה שהוא רצה.

    "גם בימינו בימי אותו שלטון אשר בשם 'ישראל' יכונה ובשם המילים היפות הנקרא 'שויון בנטל', הבז לתורתינו הקדושה עם כל האפיקורסות המונחת במילים האלה, הם בעצם רוצים את אותו כיכר אחד! הם אומרים שהם רוצים לגייס את כולם, ואולי אנחנו נרדמים… אבל הם לא איכפת להם לקחת את אותו כיכר אחד, את אותם אלו הנחשלים! מרן רבינו הגדול רבינו עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה נפטר על הענין הזה של גיוס בחורי הישיבה! דבר זה בעצם שגרם את הצער הגדול שהוא השיב את נשמתו!

    גם שיבדל לחיים טובים מרן ראש הישיבה כולם זוכרים את דמעותיו בכנס גדולי התורה בבני ברק, על מי? על אותם אלו שחושבים שאותם יהיה אפשר לקחת! שגם אם לא יגייסו את כולם, אבל יהיה אחד פה ואחד שם כל מיני נחשלים שאותם כן יהיה אפשר לקחת וזה בעצם מה שהם זוממים…

    בימי החנוכה מלחמת הניצחון של החשמונאים עם מלכות יון, זה באנו לבקש ממורינו ראש הישיבה ומכל ראשי הישיבות: להמשיך את המאבק הלאה על כל בחור ובחור על כל ת"ח ות"ח על כל חלש ביותר שחללילה לא יפול משערת ראשו ארצה!

    ובעז"ה נתחזק כולנו בחיזוק אחר חיזוק… לא נוותר על אף אחד מאיתנו שישארו כולם בהיכלי התורה אכי"ר".

    מרן הגר"ש כהן: "זדים ביד עוסקי תורתיך"

    את המשא המרכזי נשא מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שהאריך לבאר את חשיבות עמל התורה להמית את כל העצמיות לעמל התורה, שזה היה החיזוק שנעשה אצל החשמונאים ולכן גם לא נכתב נס החנוכה, וכך היה צורת הנס והדין שעשה הקב"ה עם היוונים, ובדבריו התייחס גם לעניין הגיוס לצה"ל ואמר: זדים ביד עוסקי תורתך! דברו פה שלא ללכת לצבא! מהחשמונאים רואים שנמסרו זדים ביד עוסקי תורתך! לא צריך ללכת לצבא! צריך לעסוק בתורה והקב"ה מוסר זדים ביד עוסקי תורתך!

    בנוסף דיבר הגאון הגדול רבי ראובן אלבז שליט"א שהדגיש את נס חנוכה כניצחון הרוחניות על החושך ומה שימי החנוכה צריכים להשפיע עלינו זה להתחזק בתורה ובשקידת התורה וכך נזכה להמשיך את ניצחון החשמונאים גם בדורינו אנו

    כמו כן דיבר הגאון הגדול רבי יהודה כהן שליט"א ראש ישיבת יקירי ירושלים שעורר על חובת השעה למסור נפש כנגד גזירות השלטון

    בדבריו האריך על מסירות הנפש של מתתיהו ובניו וסיים: "בדורינו זה היונים והמתיונים לא פסחו על בתינו, אבל אנחנו נכדים ונינים של החשמונאים!… כל בן- תורה שמקל על עצמו לא להתפתות! לא להכנע! כל בן- תורה שמוסר נפש הוא פך שמן טהור! שום דבר לא יזיז אותנו מספסלי בית המדרש! …"כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה"… וכך בטוחים אנו בסיעתא דשמיא, מי שעשה ניסים ונפלאות לאבותינו בימים ההם בזמן הזה, כך יעשה לנו ויציל אותנו מיד כל הקמים עלינו לרעה ונזכה בקרוב לראות בהרמת קרן התורה.. בבנין בית המקדש בפך השמן הטהור שנזכה להדליק את המנורה הטהורה ונזכה לאורו של מלך המשיח בב"א".

    מנחה האירוע הגאון רבי עזרא בן שמעון ר"מ ישיבת יקירי ירושלים שליט"א הביא את זעקת הכוללים הספרדיים: "ומכאן תצא קול זעקה גדולה, יש את הגזירה הנוראה הזו שכל כולל שאין בו עשרה אברכים מתחת גיל 24 לא מוכר בשלטונות הצבא. יש למעלה מ300 אברכים ספרדים שכיום לא מוכרים בשלטונות הצבא, יש אברכים שמפחד שמא יהיו עריקים הולכים ל'שם רשעים…' שירות אזרחי או חלילה הולכים לכל מיני מסלולים… כולם זוכרים את מכתבו החם והכואב של מרן ראש הישיבה נגד המסלולים ונגד כל השירות אזרחי. אנו פונים מכאב לב לכל שלוחי דרבנן לבטל את הגזירה הזו מעל הכוללים!"

    מיד לאחר מכן נשא דברים נרגשים הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א "מורי ורבותי אנחנו נמצאים בתקופה של "ויותר…לבדו" שבט לוי נשאר לבדו ובפרט אנחנו הספרדים לבדם. שלוטשים עלינו עין וחלילה וחלילה רוצים לקחת מאתנו את התורה ואת היהדות… תפקידינו אנחנו עכשיו לפני ביאת משיח צדקינו ששם יתגלה שהקדוש ברוך הוא אחד ושמו אחד, אנחנו לבדינו, נבא ונבקש רחמים מהקדוש ברוך הוא… רבונו של עולם, הבט נא וראה את צערינו שאנו נמצאים בו  כמו שהצלת את אברהם אבינו שהיה יחיד בעולמו… נאה ליחיד להציל את היחיד.

    "לפיכך אנחנו מחזקים כאן את ידי האברכים שחלילה נתונים למרמס, לא תיראו ולא תפחדו! רק לפנות אל הקב"ה, נשארנו לבד, נשאר עם הקב"ה שהוא לבדו ימלוך במהרה"

    בסיום דבריו סיים הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון בתפילתו הנרגשת של מרן בעל ה"בן איש חי" הנאמרת בהדלקת נרות החנוכה.



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      היה שם חזק ביותר
      ודרך אגב אמרו לי שכל השיעור הזה [וכל שיעורי מרן] נמצאים בקו של מרן שליט"א במס 0799304000

    2. 5

      ארגון צעירים עלו והצליחו יפה לראות את ראשי הישיבות גדולי הדור שבנו את עולם התורה זה כינוס עולם התורה כפשוטו

    3. 4

      הייתי שם היה חזק 10 דק' הציבור נעמד על רגליו לשירת ימים על ימי מלך תוסיף למרן ראש הישיבה שליט"א הגר"ש כהן

    4. 2

      מרן חכם שלום מנהיג דורנו קודש קודשים!