- רדיו קול חי - -

100 חובשות ופרמדיקיות חרדיות קיימו תרגיל אירוע רב נפגעים

100 חובשות ופרמדיקיות חרדיות של 'איחוד הצלה' קיימו אתמול תרגיל אר"ן בבית ספר בירושלים בו תרגלו טיפול בעשרות נפגעים מדומים.

התרגיל התקיים במסגרת השקת יחידה חדשה של איחוד הצלה הכוללת נשים בלבד. הנשים, שחלקן הוכשרו במסגרת איחוד הצלה, יתנו מענה רפואי ייחודי בקהילה. היחידה פועלת בהכוונת ועדת הרבנים של איחוד הצלה.

אלי ביר נשיא איחוד הצלה אמר: "ארגון איחוד הצלה שם לו למטרה לקצר את זמן ההגעה לחולה או פצוע ולהיות הראשון בחדשנות למען הצלת חיים ארץ ובעולם. יחידת הנשים הוקמה בעקבות מחשבה שבקהילות מסויימות נשים זמינות יותר לתת מענה בסביבתן. כמו כן, עלה הצורך במתן מענה של נשים למען נשים במקרים של בעיות רפואיות ייחודיות לנשים. היום ערכנו להן תרגיל גדול ורחב היקף אשר דימה אירוע של פיגוע בבית ספר בו התנסו המתנדבות במגוון גדול של מקרי חירום רפואיים אשר יקנו להם ידע פרקטי רב לקראת תחילת ההתנדבות".

לסיום אמר ביר: "אני גאה באשתי גיטי אשר הינה אחת ממסיימות הקורס וכן עמלה רבות בכדי להוציא לפועל את התרגיל המדהים הזה ומבקש להודות לכלל הגורמים אשר נרתמו להקמת היחידה ובמיוחד לקרן יהודה אריה אשר סייעה במימון ההכשרה".