"מדוע לפיד התנגד לחוק שדואג לסטודנטים נזקקים, כי זה דואג גם לחרדים?"

    אני לא אוהב את ההתלהמות של רוה"מ. כל לשונות הגינוי שאפשר להגיד על ההחלטה הזו צריך להגיד. זה מה שחז"ל אומרים 'הלכה בידוע, עשיו שונא ליעקב'. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שאי שאפר להתגרות באומות. אנחנו נמצאים בכפר גלובלי קטן והמציאות שאנחנו נהיה גיבורים גדולים ונילחם נגד כל העולם, נגד כל אלה שהצביעו נגדנו, אני לא חושב שזה נכון. אנחנו עם שיודע לנשוך שפתיים ולהמשיך הלאה.
    עמית דניאל No Comments on "מדוע לפיד התנגד לחוק שדואג לסטודנטים נזקקים, כי זה דואג גם לחרדים?"

    ראיון מקיף • ח"כ משה גפני בראיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" מסביר מדוע עיכב את אישור רכישת מטוס לרוה"מ • מה דעתו על הגבלות ההימורים • דעתו בהקשר להחלטת האו"ם "ראויה לכל לשון של גינוי" • וגם, מדוע בעל הנס אינו מכיר בנסו?

    ח"כ משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    אני לא אוהב את ההתלהמות של רוה"מ. כל לשונות הגינוי שאפשר להגיד על ההחלטה הזו צריך להגיד. זה מה שחז"ל אומרים 'הלכה בידוע, עשיו שונא ליעקב'. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שאי שאפר להתגרות באומות. אנחנו נמצאים בכפר גלובלי קטן והמציאות שאנחנו נהיה גיבורים גדולים ונילחם נגד כל העולם, נגד כל אלה שהצביעו נגדנו, אני לא חושב שזה נכון. אנחנו עם שיודע לנשוך שפתיים ולהמשיך הלאה.
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "ברמה המדעית זה לא יכול לקרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מעכב את האישור לרכישת מטוס לראשה הממשלה'. כך פורסם. בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא, שוחח גפני (יהדות התורה) והסביר את העיכוב לאישור רכישת המטוס וגם, דעתו על ההימורים, התגובה של ישראל להחלטת מועצת הביטחון באו"ם והיחסים הפנימיים בתוך מפלגתו.

    "אתמול אישרתי את הרכישה" עדכן גפני "העניין היה, היות והצטברו הרבה העברות, הסכמתי עם האופוזיציה שלא יהיו דברים חריגים, כמו בתוך עשרה סעיפים, להכניס את סעיף המטוס, זה לא דמוקרטי. אני אישית תמכתי במטוס גם כיו"ר ועדת הכספים בכנסת ה-18, מבחינה כלכלית אנשים שנוסעים הרבה בטיסות מאובטחות, ההוצאה היא לא חריגה ואפילו היו ח"כים שבעברם שימשו כאנשי צבא שהציעו זאת, אבל היה צריך לאפשר לחברים להצביע כמצפונם בנושא ולא להכליל את זה עם נושאים שלא קשורים" אמר.

    בנוגע לדיבורים סביב הגבלות ההימורים והגרלות מפעל הפיס, אמר "יש כמה דרגות שעליהם מדברים. להימורים אני מתנגד מכל וכל. היה דיונים על זה ולא אני ניהלתי את זה. ביקשתי מח"כ מיקי זוהר שינהל את זה. אני לא אוהב את הסוגיה הזו מאחר ויש בה חילולי שבת, בכדורגל, לא בפיס. לא ניהלתי את הדיון הזה גם לא בשנים קודמות. הימורים ומשחקי מזל אני ורבים מתנגדים לזה מכל וכל. בעניין כרטיסי הגרלה, זה דברים מקובלים שהיו מאז ומעולם והם נמצאים אצלנו ובכל העולם. אם זה לא יהיה, יהיו הימורים בלתי חוקיים על כל המשתמע מכך. אני מתנגד להקצנה לצד אחד שבו יהיה התמוטטות מוחלטת של ההימורים והתוצאה תהיה רעה מאד. בא נשמור על איזון שלא נדרדר למצב של הימורים קשים בלתי חוקיים שיכולים לקחת אנשים ולדרדר אותם למצב בלתי רגיל" אמר. כשהמראיין הזכיר את עניין הסמים וקישר זאת לטיעון שהעלה גפני באשר להימורים, אמר גפני "אני מתנגד לזה מכל וכל יש הבדל והמאזינים יודעים את ההבדל הזה".

    "מה שאישרו בחוק ההסדרים" המשיך גפני בנושא ההימורים ובשימוש ברווחי מפעל הפיס לבניית מתנסי"ם ומבני ציבור "זה העלאת התקציבים שהם מעבירים למדינה. המציאות היא, שמפעל הפיס בונה מתנסי"ם, גני ילדים ובתי ספר. על זה גם צריך לעשות דיון, האם המדינה צריכה לעמוד מהצד ומפעל הפיס יבנה".

    בנוגע למתחים הפנימיים בתוך מפלגת 'יהדות התורה' שהוזכרו בעת האחרונה, אמר גפני "אני לא מדווח על מערכת יחסים בתוך 'יהדות התורה'" כשנשאל האם שר הבריאות ליצמן זימן אותו לישיבה, אמר "לא מזמנים אותי לישיבות. אני משתתף בהן כשאני יכול. יו"ר הסיעה, ח"כ מוזס, שאל אותי בעניין חלוקת הכסף והוא קיבל פירוט מלא על הנושא וראה שאין הבדל, לבד מהכמויות" אמר. כשנשאל מתי שוחח עם ליצמן באחרונה, אמר "בימים האחרונים. אנחנו לא מדברים כל חצי שעה. השיחה הרצינית שהיתה בינינו לאחרונה התרחשה כשליצמן התקשר להגיד תודה שהעברתי את החוק של ההתחשבנות בין קופות החולים לבתי החולים. הוא אמר שזה היה מצוין. בעניין הזה הוא ישב אצלי במשרד ולאחר מכן התקשר להודות לי".

    בנוגע להחלטת מועצת הביטחון באו"ם ולתגובת המדינה, אמר "אני לא אוהב את ההתלהמות של רוה"מ. כל לשונות הגינוי שאפשר להגיד על ההחלטה הזו צריך להגיד. זה מה שחז"ל אומרים 'הלכה בידוע, עשיו שונא ליעקב' וזה באמת דבר נורא ואיום שיש טבח בסוריה ויש מקומות בעולם שאנשים טובחים בבני עמם והאו"ם לא עושה כלום חוץ מלהעביר החלטות מטופשות נגד ישראל" אמר והוסיף "יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שאי שאפר להתגרות באומות. אנחנו נמצאים בכפר גלובלי קטן והמציאות שאנחנו נהיה גיבורים גדולים ונילחם נגד כל העולם, נגד כל אלה שהצביעו נגדנו, אני לא חושב שזה נכון. אנחנו עם שיודע לנשוך שפתיים ולהמשיך הלאה. אנחנו מקווים שממשל טראמפ יטיל וטו על ההחלטה הזו ובעיקר אנחנו מתפללים לקב"ה. אנחנו תלויים בקב"ה וצריכים להתנהל כפי שעם ישראל התנהל בעבר. צריך לגנות אבל יחד עם זאת, להחזיר שגרירים ולהגדיל את הלהבות, זה לא נכון" לדברי גפני "בעיית הבעיות של ההחלטה הזו, זה שארה"ב לא הטילה וטו. בעבר, היו נסיונות כאלה, אבל ארה"ב תמיד הטילה וטו. זה הנושא. אנחנו מתפללים ששלטון טראמפ יהיה טוב יותר".

    לשאלה האם הוא בעד סיפוח מעלה אדומים לירושלים, ענה "לא יודע. לא למדתי את סוגיית מעלה אדומים".

    לסיום אמר גפני "בעל הנס לא מכיר בנסו. היינו יכולים לדבר על גזירות חמורות שעל פי החוקים הקיימים החל מהחודש הקרוב היו חייבים ללמד לימודי ליב"ה ומי שלא היה מלמד, היה עובר על החוק על כל המשתמע. היו צריכים גם לגייס בחורי ישיבות לבד מ-2000 מתמידים. מי ששותף לזה, זה מי שהצביע עבורנו בבחירות האחרונות" בנוגע לחוק הבטחת הכנסה שעבר בכנסת, אמר "המחנ"צ הצביעו בעד. הם הבינו שזהו חוק שוויוני. 'יש עתיד' הם היחדים שהתנגדו לחוק הבטחת הכנסה. שיאיר לפיד יסביר למה נתן הוראה להתנגד לחוק שוויוני שדואג גם לסטודנטים נזקקים, כי זה דואג גם לחרדים?" שאל.

    האזינו:



    0 תגובות