טיול שבועי עם קובי פינקלר • אילת מזווית אחרת שלא הכרתם

    קובי פינקלר 1 Comment on טיול שבועי עם קובי פינקלר • אילת מזווית אחרת שלא הכרתם

    שפע אטרקציות, מסעדות, טיולי שטח, פעילות מעל ומתחת לפני הים ואפילו אוצר של פירטים • לא יוצאים לאילת בלי לעבור על הכתבה הזו שהכין, סייר ובדק קובי פינקלר • תהנו

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אילת מרוחקת ממרכז הארץ כ-400 ק"מ, אבל קרובה ללב. קל להגיע אליה במכונית פרטית, באוטובוס ובמטוס וכשמגיעים קשה לעזוב אותה. היא חיה ותוססת, ערה ונושמת 24 שעות ביממה. תמיד מה לעשות באילת.

    "להימלט משאון העיר הגדולה אל השקט של אילת, זה מיתוס ששייך לעברה הרחוק של העיר, שכן בשנים האחרונות לא באים אליה רק בשביל השקט" אומר יוסי חן, מנהל תאגיד התיירות העירוני באילת "אילת מציעה שפע של פעילויות ומוקדי בילוי לכל הגילאים ולכל הסוגים".

    כשמתארחים בעיר הדרומית נהנים מכל רגע. בתי המלון מציעים מגוון שווה לכל נפש, החופים נקיים ומסודרים ויש כמובן חוף נפרד ומשובח… טוב בקיץ מתאים יותר.. שרותי הדת טובים ובכל פינה ניתן למצוא מסעדות כשרות ולמהדרין (ותודות לטלי ביטון מנכ"לית עמותת המסעדות) וכמובן שפע של בתי כנסת.

    ראשית להיסטוריה.
    מוזיאון אילת
    שלושה אולמות ובהם תיאורים והסברים המוצגים בעזרת צילומים, מצגות ומיצגים, אודות התפתחותה של העיר אילת, מביאים את פניה של העיר לדורותיה. 08-6340754.

    לצדו של המוזיאון גלריות עם יריד אומניות אחה"צ וגולת הכותרת (החינמית) המזרקה הגדולה בארץ מסוגה)שלישי, חמישי ומוצ"ש בשעה 8:30 בערב). "אילת מזווית אחרת". כך מגדירים בעיר הדרומית את הפעילויות, האפשרויות ומלאי ההיצע שמציעים אתרי העיר ומרחביה. כעיר השוכנת לחוף הים האדום ומפרץ אילת, אך טבעי הוא הדבר שחלק לא מבוטל מהפעילות מתבצעת סביב הים ומכמניו.

    "עולם הכרישים" התת ימי
    במצפה התת ימי ממוקמת בריכת הכרישים הגדולה במזרח התיכון – חוויה ייחודית יוצאת דופן.
    הביקור נפתח באולם חשוך, שבקצהו חלון ענק 4/10 מ' עוצר נשימה המחדיר פנימה אור כחלחל וענוג המשקיף על בריכה בגודל של 575 מר'. הבריכה מאכלסת 18 כרישים, חתולי ים, עטלפי ים ואלפי דגים מרהיבים החיים בהרמוניה מושלמת ביחד. את הבריכה חוצה מנהרה שקופה שהמבקרים שעוברים בה ורואים את הכרישים ממש במרחק נגיעה. כאילו צללו לצדם בים.

    לא הרחק משם, בכביש העולה צפונה לאילת מצוי ריף הדולפינים. מזח עץ מאפשר צפייה מקרוב באחד מבעלי החיים היותר ידידותיים לאדם, הדולפין. המזח הצף בריף הדולפינים מאפשר גישה קרובה מאוד לעולמם. אפשר להתיישב עליו, ולשלוח רגליים יחפות למים, או להשתרע על הפופים הצבעוניים, וליהנות מתנודות הגלים, וממראה משפחת הדולפינים המשחקת במים. שלוש פעמים ביום מאכילים כאן את הדולפינים ואל תחמיצו חוויה זו. זמני האכלה במקום: כל שעתיים החל מ 10 בבוקר ועד 4 אחר הצהרים.
    גן בוטני אילת
    אחרי שראינו את כל הדולפינים בתוך המים, למה שגם אנחנו לא נלמד מהם ונרד למעמקים? דיפ סיאם (שתי חברות שהתמזגו יחדיו), מאפשרים לכל אחד (מגיל 8 עד שמונים…), צלילת הכרות חווייתית ביותר למול מרכז המבקרים החדיש והנגיש אל מול חוף אלמוג. נפלא ולא כדאי להחמיץ.08-6323636

    אלמוגים ודולפינים

    אין כמעט אדם המכניס ראשו (עם מסכת צלילה כמובן) לתוך מימי שמורת האלמוגים שבחוף מפרץ אילת, ואינו הולך שבי אחר המראות הנפלאים הנגלים לעיניו.
    לב השמורה הוא שונית האלמוגים המשתרעת במקביל לחוף מפרץ אילת לאורך של כ 1200 מטר. שני מסלולים מוצעים כאן מתחת למים. מסלול אחד בין 150 מטרים והשני 230 מטר. כל אחד וכושרו. טל. 08-6376829

    גן בוטני אילת

    על שרשרת גבעות, שהיו פעם מוצב צבאי, עם יופי מדברי פראי, שוכן הגן הבוטני אילת. במקום תוכלו ליהנות מגן בראשית הבנוי על גבי טרסות אבן עתיקות, מגוון מסלולי הליכה משולטים, אגמי מים, נחל משוחזר, מפלים, מבני עץ, מבני אבן ועוד.

    בגן 3 מצפורים הצופים להרי אדום ולים סוף והוא כולל למעלה מ-1000 מינים של עצי נוי ופרי, עצי באובב, צמחי תועלת ותבלין, שיחים ופרחים מכל קצוות תבל.
    נשמע גן עדן ? זה ממש כך! במקום חנייה לרכב, עמדת קפה ושירותים מסודרים. 08-6318788.

    ומגן בוטני אחד למשנהו. בפארק "צפרות ללא גבולות". כמה דקות של נסיעה מאילת, בכניסה למסוף רבין, ממוקם לו בין עצים ואגם מים גדול, פארק הצפרות ללא גבולות. בחנוכה הקרוב, מקיים בו שפע של פעילויות מיוחדות. אחרי המים לגמלים, לחמורים ולחבלים.

    טופ 94

    באזור התעשייה שחורת, חמש דקות נסיעה מצפון למרכז העיר הוקם לאחרונה מתחם מדהים. טופ 94.
    המקום הינו פארק האתגרים היחיד מסוגו בארץ, המקבץ תחתיו מספר ענק של פעילויות לכל המשפחה. במתחם אזור קירות וצוק טיפוס אתגריים המדמים את הרי אילת ומתנשאים עד לגובה של 19 מטרים.

    כניסה חינם, משלמים רק עבור הפעילות. פארק החוויות והאתגרים של אילת מציע שפע אטרקציות וחוויות לכל המשפחה. במהלך חג החנוכה: הכניסה חינם ומשלמים רק עבור הפעילות, ויש גם מסעדה כשרה למהדרין.

    במקום, מדרגות ייחודיים, פארק חבלים, מתקן מקפצה חווייתי, חץ וקשת ואם לא די בכל אלו במתחם גם פיינטבול מהנה ומסלול קרטינג באורך 430 מטרים. ויש גם פיסת היסטוריה בדמות מוזיאון הנשק ההיסטורי והמאובזר, המהווה חלק משירות לקהילה ולכן הכניסה אליו היא ללא תשלום. ומעל הכל הצוות. אדיבות שאין כמותה. טלפון: 08-6109009

    בלב הערוץ הציורי של נחל שלמה ונחל צפחות, ממוקמת חוות הגמלים אילת. מיקום מושלם המשלב אקשן ורוגע בתפאורה טבעית ובאווירה מדברית.
    אפשר ליהנות כאן מטיולי גמלים (בין שעה וחצי לארבע שעות), לעלות לטיול טבע על כרכרות חמורים ולהשלים את החוויה בפארק החבלים הגדול מסוגו בארץ.

    700מטרים של מסלולי אקשן ב- 3 רמות קושי: נדנדות, אומגות, רשתות טיפוס, מעברי אתגר תלויים, גשרי חבלים ואפילו אופניים על חבלים. כל מה שחלמתם עליו תקבלו בחבילה אחת .וברוח המסורת המדברית, שהכנסת אורחים היא אחד מערכיה המרכזיים. טל וצוותו אכן עושים זאת בצורה הטובה ביותר. אפילו תה מדברי מהביל תקבלו במקום. 08-6370022

    אוצר הפירטים

    הבעיות על הסיפון התחילו כאשר רב המלחים השתכר, נפל לים ונטרף על ידי כרישים. שתי כנופיות הפיראטים מתמודדות על ספינה אחת והחוק היחיד במשחק הזה הוא שאין חוקים. המנצח יגרוף את השלל והמפסיד יקורקע על אי בודד. אוצר הפיראטים הוא משחק בריחה מיוחד במינו, הראשון מסוגו שמתנהל על ספינת מפרשים אותנטית. כל הספינה, מירכתיים עד קצה החרטום, הופכת למגרש משחקים גדול שעליו מתפתחת תחרות דרמטית בין שתי כנופיות הפיראטים. כל כנופיה מחפשת אוצר מטבעות זהב (יו-הו-הו ובקבוק רום) וצריכה להגיע אליו לפני הכנופיה היריבה. הדרך אל האוצר רצופה אתגרים שונים ומשונים. לא פשוט להיות פיראט על הסיפון הזה, אך לא תמצאו משחק מאתגר, מגבש ומשעשע מזה בשום מקום אחר, מאילת עד קצה היבשה. אל תחלמו על אוצר הפיראטים – השיגו אותו במו ידיכם. 073-2051558 (חדר הבריחה באילת)

    גל במדבר- טיולי טרקטורונים מזווית אחרת

    ראשית זה האיש. שניר אזולאי, בן אילת שהחליט לעשות משהו אחרת. גל במדבר הוא לא רק השם המיוחד. זוהי האוירה, האישיות, הטיול בשטח המדברי שעוטף את העיר אילת. יוצאים למסלול בין שעה המתחיל ב עיר המלכים, לגונת השלום, מטעי התמרים, גבול ירדן, פארק הצפרות, נחל רודד

    או מסלול שעתיים, דרך עיר המלכים, לגונת השלום, מטעי התמרים, גבול ירדן, פארק הצפרות, נחל רודד, נחל נטפים, נחל שחורת.
    הרכבים נוחים, השרות והדרכה מעולים ומעל הכל זהו טיול משפחתי. חוויה שלא כדאי להחמיץ או לפספס בעיר הזו. שניר: טלפון: 052-7405958

    והיכן אוכלים?

    אז כבר אמרנו, שפע של מסעדות כשרות וכשרות למהדרין. ליקטנו עבורכם את הכשרות והמיוחדות.

    פדרו שוק – פדרו פועלת כמסעדת שוק, קונספט ייחודי באילת, המעניקה לכם חוויה משכרת חושים ומלאת טעמים – רח' יעלים 38.

    אחלה – מסעדת גריל ישראלית אותנטית, בתפריט מבחר גדול של בשרים מעולים, ומגוון סלטים ללא הגבלה – רח' קאופמן 1

    איטליקה – פסטה בר – פיצות, פסטות, סלטים – קניון אייס מול

    הפרסי – מסעדת גריל ישראלי כשרה, במסעדה המזרחית מגישים מנות פלאפל ושווארמה קלאסיות לצד שיפודים ומגוון סלטים טריים – רח' שדרות התמרים (מול שדה תעופה) אילת

    ניוז קופי – מסעדה חלבית כשרה, בשעות הבוקר והצהריים מוגשות במסעדה מנות סושי ודגים טריות, פסטות ופיצות מבעבעות – רח' קאופמן 1,

    סושי מושי – מסעדה אסיאתית כשרה, המציעה לקהל לקוחותיה מגוון מנות טעימות הלקוחות מהמטבח האסיאתי: החל מיפן, דרך סין, תאילנד וויאיטנם – קניון אייס מול, אילת

    קרמה אקספרס – בית קפה איכותי שכל המוצרים בחמישה שקלים – שד' התמרים 13. רעיון מעולה של יהודי שהגיע לעיר לפני 22 שנה מהצפון, קבע בעיר את מושבו ומביא בשורה לעיר ולאורחיה.

    עוגה צ'אגה – בית קפה וקונדיטוריה איכותית, מאפים ועוגות גם עפ"י הזמנה – מרכז רסקו

    הפינה התאילנדית – מסעדה אסיאתית כשרה המתמחה במטבח התאילנדי המסורתי, ומציעה מגוון מנות כמו סושי, מוקפצים, מרקים קלאסיים וקינוחים טיפוסים – שד' התמרים 19

    תאי וואי – מסעדה אסיאתית קלילה וייחודית, המציעה מגוון קינוחים ומטעמים מהמזרח הרחוק – שד' התמרים 19

    בעיר גם רשת "קפה קפה" כשר למהדרין, בד"צ בקניון אייס מול.

    בתי כנסת

    למי שמתאכסן במלונות, ישנו מנין קבוע ומסודר במלון הילטון מלכת שבא בקומה ה-2. בשעה 7 שחרית, מנחה גם ב- 13:15 וגם עשרים דקות לפני שקיעה וערבית בזמן.

    במרכז העיר- בית כנסת יהלום ברחוב רודד, בית הכנסת של חב"ד וישמח משה . 3 סוגים לכל העדות . ערבית מאוחרת בבית הכנסת נתיבות עולם בשעה 22 ברחוב ירושלים השלמה.

    נהנינו, תיירנו, טיילנו תמיד צריך לחזור הביתה ולחלום על אילת לפעם הבאה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מי נוסע לאילת עבריני פתח תקווה