"יש לי תואר ואני מתחננת אליכן: חוסו על עצמכן ואל תלמדו ממני"

    היום אני יודעת שעבר עליי משהו נוראי וחיפשתי רק לרמוס את מי שלא כמוני, זלזלתי בכל אלה בלי התואר,והתנשאתי על הסביבה ועל בעלי האומלל שרצה רק שקט ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, הוויות אביי ורבא
    רחלי 61 Comment on "יש לי תואר ואני מתחננת אליכן: חוסו על עצמכן ואל תלמדו ממני"

    אחרי הטור הראשון שפורסם אמש באתר קול חי והיכה גלים בו אשה מספרת כי אין לה תואר ומכיוון שכך היא מתקשה להתפרנס ולזה שום עסקן לא עוזר, מגיעה תגובה כואבת • רחלי, חרדיה בעלת תואר, עונה ל'אשה היהודיה'

    צילום: Michal Fattal/Flash90
    היום אני יודעת שעבר עליי משהו נוראי וחיפשתי רק לרמוס את מי שלא כמוני, זלזלתי בכל אלה בלי התואר,והתנשאתי על הסביבה ועל בעלי האומלל שרצה רק שקט ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, הוויות אביי ורבא
    8:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף בלבנון; הקבינט ידון בכניסה לרפיח | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלום אני רחלי, מזה תקופה שאני עוקבת אחרי 'מלחמת האקדמיה', אתמול לאחר הכינוס האדיר שהיה התיישבתי לכתוב את מה שאני חושבת על העניין, ומבינה עכשיו יותר מתמיד עד כמה המלחמה הזו צודקת (למרות שממש לא חשבתי כך קודם).

    המסלול שלי החל כמו כל בת סמינר סטנדרטית, הלכתי בצינורות המקובלים, התקבלתי לסמינר יוקרתי שחברותיי רק דמיינו להגיע אליו, שנות הלימודים עברו עליי נטולת דאגות, שקועה עד צוואר בחברות ובפטריוטיזם סמינרי טיפוסי.

    לא עשיתי תואר, לא מצליחה להתפרנס, שום עסקן לא עוזר

    במהלך כתה י"ב לצד שעורי מוסר והשקפה על בן תורה , בית של תורה ומה שבינהם התחילו לדבר איתנו על מקצוע ועל העתיד, היה לי נהיר כי אמשיך במסלול הנורמלי שאומר לימודי תעודת הוראה לצד מסלול מקצועי שיבטיח לי את העתיד.

    בדמיוני הכל עבד מושלם, המשך טבעי במקום הלימודים שבו למדתי בתיכון, רכישת שם טוב של בחורה מצוינת מבית מצוין ושאיפה לקבל בן תורה כזה ששוקד על דלתי התורה ואין בדלת אמותיו כלום מעבר לזה, ואני המפרנסת היחידה.

    לא אלאה אתכם בפרטים שונים ואת מנת עוגמת הנפש שנלוותה לחלום האוטופי הזה, ובחיי התחילו לצוץ קשיים שלא ידעתי שקיימים בכלל בעולם במקום כלשהוא.

    תחילה לא התקבלתי למסלול אותו חשקתי כל כך, ונאלצתי להתפשר על מסלול העיקר להשאר במסגרת 'בית יעקב' מה שנקרא, את לימודי ההוראה שנאתי עד מוות מהרגע הראשון, והבנתי שאם אי פעם אצליח להעביר עשרים דקות שיעור מול כיתה צווחניות אני ראויה לאוסקר.

    כשהבנתי את זה בתוספת התסכול והדברים שלא הלכו כמו שציפיתי הדרך היתה קלה לפזילה החוצה, בעיצומם של הלימודים הגבוהים הבנתי שאני לא שייכת לשם ולא לא בקטע דתי אלא אני לא מממשת את עצמי ואת היכולת שלי וזה לא תכלס' אם אמשיך בדרך הזאת לא ייצא ממני כלום, שלא לדבר על בן תורה שאין מצב שאצליח לפרנס אותו בקצב הזה.

    קצת ברורים, קצת חברות ועזרה מגורמים מקצועים ויועצים למינהם החלטתי שאני מתחילה לימודי אקדמיה ויהי מה, זה לא היה פשוט, תחילה השלמת הבגרויות אח"כ החלטה מה המסלול המתאים ובהמשך לימודים אינטנסיביים לצד המשך לימודי במסגרת הסמינר עם נסיון שלא לפגוע באף אחד מהצדדים,

    את לימודי הסמינר סיימתי איכשהוא, בברורים עליי מי שברר לעומק הבין ששילבתי אקדמיה עם לימודי הסמינר הרגילים, וב"ה זכיתי להשתדך ולהנשא לבן תורה אמיתי, עד כאן החלק הטוב.

    לאחר נישואי המשכתי את לימודי התואר ואז באה המכה שרק היום במבט לאחור אני מבינה אותה, מבחורה תמימה ופשוטה עם שאיפות מאד ברורות, הפכתי לאשה משכילה עם תואר ראשון ביד, עם מושגים גבוהים שנחשפתי אליהם במהלך הלימודים.

    מבחורה צנועה בלי דרישות גבוהות הפכתי לבחורה שפתאום חייבת רשיון נהיגה, פתאום המראה שלי נהיה חשוב, פתאום הלימוד של בעלי נראה לי קצת מיושן ולא רלוונטי לדור שלנו והתחלתי ללחוץ עליו לצאת החוצה, לראות עולם, וללמוד משהו בשביל המקצוע ולא להשאר בתוך הגמרא "כי לא ייצא לו מזה כלום".

    היום אני יודעת שעבר עליי משהו נוראי וחיפשתי רק לרמוס את מי שלא כמוני, זלזלתי בכל אלה בלי התואר, והתנשאתי על הסביבה ועל בעלי האומלל שרצה רק שקט ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, הוויות אביי ורבא.

    ה' הטוב עזר הוא תמיד עוזר והסכמתי ללכת לייעוץ זוגיות בשביל לנסות להציל מה שנשאר ממערכת הנישואין שלי, במהלך השיחות האינסופיות הבנתי פתאום שהאשמה בי, אך ורק בי, אני שנחשפתי פתאום לדברים שהיו זרים לי והפכו אצלי לערך עליון הם היו הגורמים בעקיפין ובמישרין להרס של חיי האישיים קודם כל ושל בעלי.

    וזהו , את המלחמה הזו באקדמיה אני חוויתי על בשרי מהמקום הרע, ואני מצדיעה לזה, אין דבר חשוב יותר מלעמוד ולהתריע לפחות על הסכנות שכרוכות בכך, בדור שלנו שכל אחת חייבת להיות מינימום עם דוקטורט כי אחרת זה לא נחשב, חייב מישהו שיעמוד בפרץ ויצעק, ויסביר, וייתן אלטרנטיבה, למנוע עוד ועוד סיפורים כמו שלי.

    ואם מכתבי הזה יעזור למישהו להבין את זה והיה זה שכרי.



    61 תגובות

    מיין תגובות
    1. 61

      הבעיה מתחילה כבר בסמינר ה"יוקרתי"!!!

    2. 60

      מנהל שמגיב שטיות יפה לא ידעתי שמותר ליתחזות הכול מותר בשביל כסף גם לספר ספורים שלא נולדו

    3. 59

      קשקושי הבלים מתואר ראשון לא הופכים לאדם משכיל הבעיה היא אך ורק בלימודי פסיכולוגיה זה הכל

      1. זה נכון בפסכולגיה ההשקפה ממש משתנה….

    4. 58

      ראשית, יפה מאוד על התגובה שלך,
      במכתבך רואים כמה נכנסת לעולם האקדמיה עד שלמדת מושגים חדשים שבסימנר לא היית מודעת להם, כגון "אני ראויה לאוסקר", רשיון, חשיבות מראה, כמובן גם הילדים יתלבשו לפי הצעקה האחרונה, המושגים שלהם שונים משל חבריהם מהת"ת. (אם הוא היה שם) וכמובן שימוש במכשירים שלא היו נכנסים לבית של אברך מן השורה. על זה נאמר איזהו חכם הרואה את הנולד. בהצלחה

    5. 57

      אשתי למדה במכללת בית וגן אני מוכרח להגיד שהיא לא השתנתה כלל אם את השתנית את היית משתנית גם מחמת עבודה עם ציבור חיולני ולאו דווקא מחמת הלימודים זה עניין של אופי שכלי מול רגשני מתלהב

      1. בס"ד

        אדוני הנכבד, או שאתה תמים גדול, או שאתה כל כך משוחד וכבר לא יכול לראות!
        אולי תברר מי המרצים של אשתך? ראית פעם באיזה צורה הם פונים אליה, באיזה קלות ראש (לא הכל ניתן לפרט!)?
        אין שם שום מחיצות! ראית איזה דברי קרירות וזלזול מוסווים וישירים מרצים בפני אשתך?
        ובאשר לאופי שכלתני ואופי רגשי, ראשית אין דבר כזה אשה בלי אופי רגשי חז"ל כבר קבעו – נשים דעתן קלה (וידוע המעשה בגמרא בעניין)
        מלבד זאת דווקא אופי שכלתני הוא כאן עומד לרועץ, מהות האקדמיה לבא ולבקר כל דבר באופן שכלתני קיצוני, מה שאתה לא רואה ולא יודע להסביר מדעית אינו קיים (למרות שהמטודות והתאוריות הכביכול שכלתניות מובילות לאמונה כוזבת הרבה פעמים עד כדי גיחוך כמו תורת דארוין, התיזות סביב מאובנים ושלדים שנבנים משתי חלקי עצמות +99% דמיון פורה להחריד,ואין כאן המקום להיכנס לזה)
        דע לך שהפקרת את אשתך מול הארי הדב והנמר, אין לדעת מתי הנזק ילבש פסים מעשיים שגם לך כבר יכאבו ייהיו בלתי נסבלים, לא תמיד זה מגיע באופן בולט מייד, אבל פגימה בקדושת הבית היהודי ודאי נעשית כבר מיד בעצם הישיבה בצוותא עם אנשים מופקרים ואל תצפה אחר כך לסייעתא דשמיא לגבי חינוך ילדיך וגם לא סייעתא בפרנסה.
        ולכל אלו שמתלוננים על אין לחם לאכול – כידוע אנחנו מצווים לזכור בכל יום 10 זכירות מן התורה, אחת מהן – המן שירד במדבר, עוד אחת מהן – לזכור "מה שהקציפו אבותינו להקדוש ברוך הוא במדבר" וכו', כידוע בין הדברים שהקציפו אבותינו היה מי מרה – העם התלונן שאין מים (מים! לא חלב!) וכן התלוננו על שאין להם בשר וכו', כולנו יודעים מה היה עונשם הנורא, אבל השאלה למה אנחנו צריכים לזכור זאת במצוות עשה מן התורה? ניתן לומר שמהתבוננות במה שקורה היום אין שום קושיה, בכדי לא לשלוח את נשותינו ובנותינו למקומות מופקרים המופקדים בידי טובי המוחות הזוממים להעבירונו על דתינו באופן מתוחכם ונורא, צריך לזכור שמזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ופרנסתו מאת השם, כשם שירד המן מידי יום ביומו, ואין שום מצוות השתדלות לפרנסה במקומות אסורים, ולהיפך יש בזה ח"ו קצף!
        לב מי לא יחרד ממצוות התורה לזכור זאת בכל יום?
        בואו נתבונן במבחן התוצאה, לאן מובילים חיי האקדמיה וההפקרות אצל הוגיהם ולאן מובילה השמירה על טהרת הקדש
        בצד החילוני מובילי הקו האקדמי וההפקרות – גרושים וגרושות, בתים מפורקים לגמרי,חוצפה ומרד של הילדים בהורים והמורים, סמים,פשע, אלימות, התאבדויות, בריחה המונית לחו"ל(לכו ותראו כמה יורדים יש רק בפלורידה לבד!) אבוד הזהות והתבוללות, התמכרות טוטאלית לתקשורת ולמדיה עד איבוד קשר עם הסביבה ופגיעה אנושה במנטאליות הרגשית ובדרכי התקשורת בין אישית (כל פי מחקרים!),הפקרות וזימה(כמו מצעדי הגאווה ההולכים וטופחים למימדים מבהילים, רק בתל אביב צועדים מידי שנה כבר למעלה מ- מאתיים אלף(!!!) בהמות על 2) ועוד ועוד, האם בהם אנחנו מקנים? מולם אנחנו צריכים להרגיש נחיתיים? האם הלימודים האקדמאים הובילו אותם באמת לאושר, האם זה הפך אותם להיות באמת יותר נאורים? האם החומריות והכסף עזרו להם במבחן התוצאה?
        מנגד תתבוננו באיזה הרמוניה מתקיים הבית היהודי, תראו את התום של הילדים שלכם שבכלל לא מכירים ואין להם מושגים לגבי כל המרעין בישין שהזכרנו! אנחנו מאושרים! עם כל הנסיונות העוני והקשיים(והם רבים) אנחנו מאושרים! כן אנחנו מאושרים!

        1. כ"כ נכון וממש מחזק! יישר כח!

          1. כדאי לקרוא! כל מילה פנינה! תצא מחוזק!

    6. 56

      את ממש צודקת שמעתי על כמה נשים שזה קרה להן המכללות הן הרס אמיתי לדור הזה לי אישית יש כבר כמה חברות שנפלו מזה זה פשוט עצוב!!!! וגולי הדור יודעים טוב טוב מה שהם אומרים!

      1. שמעתי ראיון עם הרב שלמה בניזרי שממש אינו משתייך לחוג מצומצם של 'דוסים' למיניהם, ובו הוא מפרט באוזני המראיין את הבעיות הקשות ביותר הנמצאות בדרכה של כל בת הולכת ללמוד אקדמיה.

    7. 55

      אתר קול חי…
      כמה לחצים הפעילו עליכם אחרי הכתבה הקודמת שהייתם חייבים להכניס כתבה הפוכה

    8. 54

      אם את לא מזדהה איך נדע שזה לא קשקוש פרסומי של הדוסים ?

      1. לא יעזור לך! רוב מוחץ של הציבור נגד אקדמיה!
        שים לב לנתון מעניין, רוב הציבור השמרני לא נגיש לאתרי אינטרנט, מטבע הדברים
        בעלי הנגישות לאינטרנט גם אם לצרכי פרנסה אינם מחוג הלמדנים ומה שאתה רוקא "דוסים"
        ובכל זאת גם כאן בזירה הזו נצח ישראל לא ישקר! – הרוב נגד!!! כי למי שטעם טעם אמת אי אפשר למכור לוקשים

    9. 53

      למגיב מס' 1 האם לא יתכן שהניסוח של הגב' ביחס "לסמינר היוקרתי" מושפע מהאוירה הקלוקלת שהיא נמצאת היום?

    10. 52

      אויש שטויות!!!!
      התואר זה כלי מעולה בחיים והבעיה הזאת מתחיחה בתיכונים שלכן..
      אצלינו במגזר עושים בגרויות והבנות נשארות כמו שהן
      אם לא יותר טובות..
      אני חושבת שאם יש כלי לחיים שאפשר להשתמש בו לא רק שצריל להשתמש בו אלא חובה!!!!!
      זה דבר מאש חשוב בעייני
      עצוב מרד לראות שיש תיכונים שפשוט הורסים את העתיד שלכן בכך שאתן לא עושות בגרויות .

    11. 51

      אישה יקרה .
      ניכר מאוד שלמדת משהו נוסף צורה ההתבטאות והכתיבה..
      צר לי לשמוע שהבנת שעשית טעות איומה בעקבות הטיפול הזוגי. מטפל חסר אחריות שזרע לך חול בעיניים . במקום להעצים אותך ולסדר את המערכת הזוגית שלכם הקטין אותך לתוך הריבוע המצומק ועכשיו את נותרת עם הריגשי אשמה , התנהגות שמאוד מאפיינת את המגזר החרדי לצערי !
      עצובבב מאודדד לשמוע שבימינו יש דיכוי נשי שכזה . הרי אם בעלך לומד אני מבינה שאת המפרנסת ( יש לך כוח מסויים) איך תפרנסי את ביתיך בכבוד ??? כי תהיי מוכרת ברבי עקיבא ותביאי 24 שקל לשעה ???
      מה רעעעע באקדמיה? כשהחינוך לאורך השנים לא יסודי הוא רק מבוסס על תקנון וצבע גרביים ואורך חצאית – בחורה שתצא לאקדמיה תרצה לפרוק עול .
      עצוב עצוב שלא הצלחנו להתגבר על זה

      1. זה מה שמלמדים באקדמיה? אצלינו בסמינרים חוץ מתקנון וצבע גרביים לומדים לומר בעברית תקינה – זרה חול בעיניים (בלי ע)

      2. עצצצצצצצצצצצצוב לראות כמה רע לך עם מי שאת! כמה רע לך עם איך שגדלו אותך! והכי עצוב לראות איפה את נמצאת היום כשאת מוציאה את עצמך מהציבור החרדי! ואתה הקהה את שיניו! איך לך מקום אצלינו, ולא תגידי לנו לאן, ולאיזה יועצים לפנות! לא! אין לך רשות לזלזל באף אחד! לא כשאת נמצאת בשפל כזה!

      3. "כשהחינוך לאורך השנים לא יסודי הוא רק מבוסס על תקנון וצבע גרביים ואורך חצאית", אני יכול להבין כבר לבד מה האורך והצבע שלך… נכון שזה לא הכל אבל את לא אומרת את זה ממקום של "זה לא הכל" אלא ממקום שזה לא הכל אז לא צריך את זה…
        מה רעעעע באקדמיה? אחד בא להרב שמואל שפירא זצ"ל שהיה שומר עיניים גדול ושאל אותו מה מפריע לך? אני לא שומר את העיניים ולא גורם לי לשום הרהור, אז הוא ענה לו: כמה עבירות אדם צריך לעבור כדי שכבר לא יגרום לו להרהור? ודי למבין…

    12. 50

      אני מכיר מקרוב קרובי משפחה שהזוג החליטו שהאשה תוציא באיזה מכללה תואר ראשון כאשר כבר עכשיו הם יודעים לומר שגם זה לא יספיק למצא עבודה ולכן יהיה צורך בתואר שני, האשה מקוננת,היא מודה שזה מקום קלוקל אלא שאין ברירה כי אין כסף ללחם וחלב, כמעט הורדנו דמעות(ברצינות!) עד שבצורה אגבית נודע שזה עתה רכשו רכב חדיש לצרכי נוחות, אז כסף לחלב אין אבל לדלק יש (הזוג טוען שההוצאות על הרכב מתקזזות עם מה שממילא מוציאים על כרטיסיות של אוטובוסים, ממש…)
      זה חלק נכבד בכל הסיפור, בצד מצוקה אמיתית אנשים נהיו מפונקים ואניני טעם, ולא מוכנים להקריב באמת ולהצטמצם, חייבים לגור בירושלים או בני ברק (חס וחלילה לא קצת להצפין או להדרים למקומות מוזלים עם תנאי מחיה יותר צנועים ופחות יקרים) ומגדירים את מצבם כאין ברירה!
      האם לוותר על הפינוקים האלו זה יותר מסירות נפש ממה שמסרו אבותינו באינקוזיציה, בגירוש ספרד, בסיביר, בשואה, ומול מלחמת השמד הרוחני של היוונים? מי שבאמת רוצה יכול להתמודד כבימים ההם בזמן הזה!
      "נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעזב וזעו מבקש לחם"

    13. 49

      לא הבנתי יש כאלו שגדולי יראל מדברים מתוך איטרסים.. רק אדם שראשו השתבש באקדמיה יכול לחשוב מחשבות כאלו.. אין בעיה יתפרנסו בכבוד יש בעיה שבלומדים האלו נכנסים תכנים לא טובים [וכמה שיצעקו שזה כן מתאים זה לא יעזור כי רק גדולי ישראל הם קובעים מה טוב ומה לא] וגם נחספים לחברה ממש לא שומרת על קלה כבחמורה… וזה הסיבה שמנגדים… וגם יש שחובים שהעבודה זה מטרה כמו שבדרך כלל חושב כל מי שהולך לכוין לימודים ברמה.. אבל זה שקר גס פרנסה זה קללה שהקב"ה הביא לנו בגלל חטא אדם הראשון [כך כתוב בכל הספרים הקדושים] וצריך להתחיס לזה כמו לקללה שאין בררה אז עושים אבל לא משהו שצריך להתגאות בו…

      1. סליחה בשם הצדק , לא דובר על התנגדות גדו"י ודאי שכל מילה שיוצאת מפיהם טהורה וקדושה בלי צל של אינטרס שאינו רוחני, דובר על העסקנים שבעניינם העניין מצריך בדיקה

    14. 48

      האמת שכולם מסתירים ממכם!!
      אולי די כבר עם השקר הזה.. אשתי למדה תואר במכללה חרדית וב"ה לא מפסיקה לעודד אותי להמשיך בכולל וללמוד.. בדיוק הפוך היא ממריצה מתוך מקום של יכולת כלכלית לעזור ועם אופק עתידי ולא עם משכורת של 4000 ש"ח מתוך קריעה וחוסר כוחות..
      כל המטיפים למיניהם על האקדמיה הבנות והכלות שלהם מסודרים במוסדות שלהם עם משכורות מכובדות.. אבל אלה שאין להם קשרים נמקים מרעב בבית מחוסר עבודה.. ואז בדיוק מגיעה הבקשה של האשה מבעלה האברך משי לצאת לעבוד.. ואפשר לעשות סטטיסטיקה כמה אברכים שנשותיהם עם תואר יצאו לעבוד וכמה אלה ללא תואר יצאו.. פשוט לפתוח את העיניים מי אלו שמרימים צעקה הם מנהלי המוסדות שמרוויחים המון כסף…
      רק לסבר את האוזן שתבינו שנה בסמינר עולה 18,000 ש"ח בזמן שתואר עולה 11,000 ש"ח וממי מבקשים שכר לימוד כ"כ מופקע מאברכים.. שמבקשים מהנשים שלהם לעבוד בגנים או בהוראה… נשמע לכם הגיוני???
      תשימו לב שכל התקציבים שדואגים החכי"ם החרדים של מליארדי שקלים הולכים למוסדות ולסמינרים …. לאן כל הכסף הזה נעלם??
      לאן? תחפשו אותם את אותם מנהלים מבלים בבתי מלונות יוקרתיים בחו"ל.. תראו את רכבי הפאר שלהם.. תראו את החתונות וכמה דירות הם מחלקים לבניהם.. אז כבר הכל מובן.. והכל בשם טוהר הקדושה.. פשוט כואב הלב.. אלו ימות משיח שכל האנשים האלה יברחו בעת האמת…

      1. הנה ההוכחה שכאשר מביאה אשה כסף דרך אקדמיה, אז גם אם בעלה נשאר בכולל אברך הוא כבר לא! כל התורה שלו נעשית סם המוות, ראו גם ראו את הדברים נוטפי הארס וההרס, הנה קמו אלו והצטרפו לגדולי שונאינו! וכי באמת תמים אתה? למה באמת במכללות יותר זול? אתה באמת חושב שהמרצים שם מרוויחים פחות מהצוות של הסמינרים? אם נשארה בך מעט יושרה אינטלקטואלית בין תבין שהיא הנותנת! המכללות מתוקצבות ומפוטמות פי כמה מהסמינרים כי משרד החינוך המתיוון של נפתלי בנט יחד עם עוד המון גופים החליטו שלשנות את החרדים זו משימה לאומית,ו לכך הם מכוונים – להגיע למטרה שיהיו ח"ו עוד ועוד יצורי כלאיים שכמוך המהווים גיס חמישי ממש כמו המתיוונים בימים ההם!
        ובקשר להשוואה הסטטיסטית כמה אברכים יש בקרב משפחות בהם לא לומדים תארים לעומת החרדים החדשים הלומדים אקדמיה, ובכן,
        1. ב"ה האברכים בקרב המשפחות שמתרחקים מהאקדמיה(מילה ביוונית) מונים הרבה הרבה יותר, חד משמעית. 2. כאמור אצל הנחשלים באקדמיה הלומדים בכוללים רחוקים בשיגם ושיחם ממהות אברך ועל כן לא לא יכולים להימנות בסטטיסטיקה של אברכים 3. עיקר המכשלה של האקדמיה היא בהלך רוח של הבית היהודי, ומבחינה זו הפער הגדול יראה לצערינו בהמשך, כמה מתוך הבתים האקדמאים יצאו בנים אברכים וכמה ילכו לשירות לאומי וצבא וכל מה שמתכננים עבורם אנשי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) דרך המועצות האקדמיות העליונות של כל סוגי המכללות "החרדיות" המתיוונות.
        לידיעתך, תקציב המועצה להשכלה גבוהה וועדת המשנה שלה, הוועדה לתכנון ולתקצוב, למימון ההשכלה הגבוהה בישראל הינו כ-6 מיליארד שקלים בשנה!!! זהו אחד הפילים היוונים מולם נאלצים להתמודד המיעוט החרדי, ובע"ה נעשה ונצליח כימים ההם בזמן הזה כי אנו אמנם חלשים בחומר אבל הרבה יותר חזקים ברוח ומאמינים ב: מ-כ-ב-י מי כמוך באלים השם!

      2. אתה לא מדבר להגיון. אישתך היא אחת, ואין לך מושג מה באמת קרה לה….. זה שאתה יושב ועונה כאן בתור, כבר אומר שלא נשארת בגמרא…

        1. מסכן.. אתה ממש מוטף אין הגדרה אחרת.. אתה מגיב בדיוק לאותה כתבה ולך כן מותר לחלק ציונים.. זה בדיוק הטפה שעשת לך משהו בראש ידידי הלא יקר… אגב' זה האתר היחיד שפתחתי באתרג בבית שלי.. אולי באמת עם מגיבים כמוך אני אסגור אותו..

      3. כל מה שאתה אומר תראו ותראו, אנחנו פשוט לא מצליחים לראות, בא תדבר עם נתונים ועובדות ולא ברמה של ילד מוסת כמו איזה אספסוף, תביא נתונים כמה תקציבים מקבל מוסד חרדי וכמה תקציבים מקבל מוסד חילוני, אדרבה תביא אתה את הנתונים! זה לא לעניין לבא ולומר תראו כמה משלמים אצל החילונים עבור שכר לימוד וכמה אצל החרדים, השאלה האמיתית היא כמה הם מתוקצבים,כמה המדינה נותנת וכמה לוקחת מכל מוסד ומוסד חרדים מול חילונים להם ואז נדע להשוות, כל עוד אתה לא מוכיח את דבריך אינך אלא מוצא שם רע ופוגע בכבוד החינוך של בנינו ובנותינו
        גם מה שאתה קובע "אפשר לעשות סטטיסטיקה כמה אברכים שנשותיהם עם תואר יצאו לעבוד וכמה אלה ללא תואר יצאו", תביא נתונים אנחנו לא רואים את זה במציאות כמו שאתה טוען, אדרבה אם היה לך הוכחות ונתונים היית מביא אותם לעיני הציבור, אבל פשוט אין לך, כי אין כזו מציאות
        אז אם נפלת בתרבות יוון, לפחות תשתוק!!!!!

          1. לא תביא אתה חוות דעת של משרד רואה חשבון שתוכיח אחרת מצידי תביא רואה חשבון מיפן שהמנהלים עם ידם הארוכה לא הגיעה אליו! מדובר במספרים יבשים שכל ילד שהנתונים לפניו יוכל להבין את הסדר גודל של העושק שעושקים את המוסדות החרדים ומפלים אותם לרעה מול חילונים ודלי"ם

    15. 47

      קראתי עכשיו את התגובות לכתבה הזו ולכתבה הקודמת,
      וכואב לי הלב!
      אני מנסה להתנחם בכך שהציבור הגדול שחושב ההפך פשוט לא נכנס לאינטרנט.
      מה- איבדנו את הדבר הכי יקר שיש לנו פה בעולם וזה ציות מוחלט לגדו"י?
      ומי שאומר שצריך פתרונות- אני לא מבינה כשבדורות עברו מסרו נפש היו להם פתרונות? כשאברהם נכנס לכבשן האש, הוא ידע שהוא יצא חי?
      -לא הוא לא ידע, הוא פשוט הלך בעיניים עצומות אחרי הקב"ה.
      פה זה הנסיון שלנו- בלי שיש פתרונות(אם יהיו נקבל אותם בברכה אבל בינתיים אין!),הולכים בעיניים עצומות אחרי גדולי הדור גם אם לא מבינים מה הבעיה באקדמיה.
      וחכו נראה עוד 20-30 שנה מה יצא מהדור שלומד באקדמיה, איפה הילדים שלו היום,
      ומה יצא מהדור שציית לגדו"י.
      ודבר אחרון שחייבים לזכור-פרנסה משמים בלי כל קשר לסיג התעודה ולמקום הלימוד!-קצת אמונה.

    16. 46

      אני למדתי במכללה החרדית בירושלים עוד במחזורים הראשונים וממש לא התחברתי למה שנכתב בכתבה.
      אני כבר שש שנים עובדת בעבודה מכובדת.וכמעט 11 שנים נשואה לאברך,שאני זו שמעודדת אותו ללמוד (הוא גם היה מעוניין לעזור בפרנסה).
      תואר זה רק אמצעי להשיג עבודה בתחום מסוים ולא מעבר לזה,נשארתי חרדית,אני מגיעה לעבודה (במקום חילוני) בבגדים ארוכים ורחבים,עם מטפחת,אני לא מתאימה את עצמי לחילונים ולא משתתפת בכל מיני חגיגות או ארוחות בחדר אוכל וממש לא אכפת לי מה יגידו עליי ומה יחשבו עליי,אני לא מתביישת להגיד שאני לא לוחצת יד לגברים,אני עושה את העבודה שלי כמו שצריך וכל השאר לא אמור לעניין את אף אחד.אני רואה איך מוסלמיות מגיעות לעבודה בבגד המסורתי שלהם וממש לא אכפת להן מה יחשבו עליהן,למה אני צריכה להתחשב בחילונים מה יגידו עליי ומה יחשבו?
      לא הוצאתי רשיון נהיגה,כי אני יודעת שזה לכתחילה נוגד את הצניעות,לכן לא היה לי צורך בהיתרים,ועוד דבר יש לי פלאפון כשר ואני תמיד מודיעה שאינני מקבלת הודעות וכדו',כל מה שנכתב בכתבה זה קשור לאופי של הכותבת ש"הסתנוורה" מעצם זה שיש לה תואר,אני אף פעם לא התנשאתי מעל בעלי ואחרים.

      1. את בעצמך מציינת שבעלך היה רוצה לעזור בפרנסה, רק כמו נשים רבות, יותר נח לעבוד בקריירה ( בשביל שהבעל ילמד…) ולהשאיר את תפקידיך האמתיים למישהו אחר.

        1. רחלי חמודה,
          אני ממש לא אשת קריירה,
          אני מגיעה לעבודה מוקדם ממה שנהוג ולא עובדת שעות נוספות
          כדי להספיק לחזור הביתה בשעה סבירה ובבית אני אמא ב-100% משרה,
          לא רואים אותי יושבת לרגע!
          רק כשאני סוף סוף אוכלת…
          אני לא קיבלתי דירה כמו שרבים מהחרדים מקבלים עם החתונה והוריהם נכנסים לחובות שלא יכולים לעמוד בהם.
          אין מי שיפרנס אותי,לא כולם יכולים להיות נטל על הוריהם צריך באיזשהו שלב לעמוד על הרגליים,מי שציטט את רמב"ם שכח לצטט שהרמב"ם כתב שלפני שהגבר נושא אשה צריך להתפרנס,התהפכו כל היוצרות,קודם כל מגדלים בנות בסמינר שהבעל צריך ללמוד תורה והאשה לפרנס,אז כדי לפרנס צריך באמת עבודה מכניסה.אי אפשר להתפרנס מ-4000 שקלים בחודש ובטח לא מ-1200 (כן,זה הסכום שקיבלה חברתי שהייתה מורה לאומנות)
          אני מכירה משפחות שנתמכות ע"י הורים עד אחרי בר מצווה של ילדיהם! עד מתי? זה נשמע הגיוני?!

          1. הגברת הזו חושבת שעם התואר באה גם ההסמכה לשאת ולתת דדברי הרמב"ם כמו בר אוריין מבי מתיבתא,וברמה אחת מעל כל גדולי ישראל כולם ח"ו!!!
            אף אחד לא מכריח אף אחת להתחתן עם בן תורה, מי שלא רוצה שתתחתן עם גבר עובד, אבל שלא תחפש תירוצים להתפקר בחבורת פורקי עול באקדמיה ובאוניברסיטה!

            1. לכבוד הבר אוריין מבי מתיבתא שיחי'
              זו אינה חכמה גדולה להשתמש במילים קיצוניות מבלי להתמודד עם הנאמר.
              רבנים רבים מתירים באופן פרטי לשואלים אותם ללמוד באקדמיה לצורך פרנסה.
              חילך לאורייתא

              אוהד
            2. לכבוד אוהד!
              גם בצבא יש היררכיה ואף אחד לא ישמע להוראה של סמל או סרן נגד פקודה של הרמטכ"ל
              כך, גם אם רב מסוים רואה לנגד עיניו שבמקרה ספציפי אין תקלה, הרב הזה מתיחס האם באופן נקודתי זה כשר או טרף, אבל אין לו לאותו רב את התמונה של המערכה הכוללת ומה ההשלכות של היתרים מסוג אלו שגורמים למערכה לקרוס!!!
              בנוסף, גם באופן נקודתי, אם ילדך חלילה יהיה בסכנת חיים ויהיהו בפניך 2 חוו"ד רפואיות, האחת של דוקטור והאחת של פרופסור, ללא ספק אתה תשמע לחוו"ד של הפרופסור ולא תקרא לזה חומרה או קיצוניות!

              משתמש אנונימי (לא מזוהה)
      2. כתוב בספרים הקדושים (כמדומני גם בחפץ חיים) שלפעמים יצר הרע מניח לתלמיד חכם להתגדל בתורה בלי הפרעות כדי שממנו ילמדו אנשים דעות כוזבות! כך שגם אם נכונים דברי הכותבת אין ספק שזה מטכסיסי יצר הרע, אך מגוף הדברים ניתן להבין באיזה מידה בדיוק השמירה על העקרונות היא רצינית, מה המושגים של הגב'? לא ללחוץ ידים לגבר??? זה האתגר שיש לאשה יהודיה להתפאר בעמידה בו? הרי יש כאן הודאת בעל דין שהנסיונות שאשה שלמדה תארים אקדמאים הם קשים מאוד ברמות הכי ירודות! ואם אכן עם זה איך שהוא הגב' מתמודדת לדבריה בהצלחה, מי ערב לילדיה בהמשך עתידם שמלכתחילה מתחילים כבר ברף צפיות הרבה יותר נמוך (לא ללחוץ ידיים לגבר ולא להתנשא על הבעל…)?
        ובכלל, כל המציאות המתוארת היא נגד הלכה פסוקה ברמב"ם בהלכות דעות (פרק שישי הלכה א'):
        "דרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחביריו נוהג כמנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד כדי שילמוד ממעשיהם. ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחשך כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר הולך את חכמים יחכם ורועה כסילים ירוע. ואומר אשרי האיש וגו'. וכן אם היה במדינה שמנהגותיה רעים ואין אנשיה הולכים בדרך ישרה ילך למקום שאנשיה צדיקים ונוהגים בדרך טובים. ואם היו כל המדינות שהוא יודעם ושומע שמועתן נוהגים בדרך לא טובה כמו זמנינו. או שאינו יכול ללכת למדינה שמנהגותיה טובים מפני הגייסות או מפני החולי ישב לבדו יחידי כענין שנאמר ישב בדד וידום. ואם היו רעים וחטאים שאין מניחים אותו לישב במדינה אלא אם כן נתערב עמהן ונוהג במנהגם הרע יצא למערות ולחוחים ולמדברות, ואל ינהיג עצמו בדרך חטאים כענין שנאמר מי יתנני במדבר מלון אורחים:"

    17. 45

      ד"א המכללה החרדית בירושלים הוקמה בעידודו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל,
      הרב עובדיה זצ"ל היה מגיע אלינו ונותן שיעור ומברך אותנו וגם הרב עמאר היה מגיע…

      1. גם מאחורי מכללת מבחר עמד הרב גנס שליט"א מירושלים. והיה פיקוח בשיעורים, אך לאחר תקופה קצרה ראו הרבנים שהענין יצא מכלל שליטה! המורים והמרצים החילונים, אמרו את מה ש'בא להם' לומר, בלי להתייחס לסוג הציבור שיושב מולם.
        הרבנים הפסיקו לעמוד מאחוריה!!!
        רק בגלל שהרב עובדיה יוסף לא נמצא בחיים לצעוק את זעקת מורי הדור, לא אומר שהוא היה מסכים למה שקורה שם היום!!!
        ודרך אגב, הנשים והבנות שלמדו שם, (במכללת מבחר) לא התקבלו לעבודה במקומות מסויימים – בגלל שהן למדו שם, ובוודאי הושפעו לרעה!!!

    18. 44

      מדוע לא עושים בגרויות בסמינרים ובזה תם ונשלם הסגה של המכללות.

      1. כך פסק מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א
        וכך פסקו כל גדולי הדור
        הרב שניידר הלומד חברותא עם הרב שטיינמן הביא את דבריו בעלון פרי חיים(ט' סיון תשע"ה)בזה הלשון:
        "ועלתה שאלה בסמינר מסויים שאם לא יעשו לכל הפחות בגרות חלקית לא יבואו ללמוד בסמינר קבוצה מסוימת של משפחות וילכו לרעות בשדות אחרים, גרועים יותר, אם יש היתר להוסיף לימודים אלו בסמינר המסויים הזה, כדי להצילם
        ואמר רבינו כהאי לישנא: אתם יודעים שהדורות יורדים, כל מה שיש עכשיו, אח"כ יורדים עוד ועוד.. היצר הרע סוחף עוד יותר ועוד יותר, וחזר והדגיש – ועוד יותר… וכשטענו שרוצים להציל בזה את אותם שרוצים לשלוח למקומות יותר גרועים, אמר רבינו – וכי למה התחיל המזרחי? ג"כ עם כונה להציל שלא יהי' גרוע מאד… ואמרו נעשה לכל הפחות את זה, ומה נשאר מהם היום?! הדורות יורדים!"….
        "ובנושא עשיית בגרות, נשאל רבינו לא מכבר בנוגע לאנשי צרפת שעולים כעת בהמוניהם להשתכן בארץ הקדש, אך דא עקא שהרבה מהם רוצים דוקא שילמדו בניהם בגרות ולכן הולכים למקומות גרועים, ושאלו יראי ה' אם אפשר לפתוח להם מסגרת מיוחדת עם לימוד בגרות, כדי להצילם מהגרוע יותר, ולא הסכים לזה רבינו. והתבטא רבינו בחיוך ישנם כאלו שחושבים שמי שאינו לומד בגרות הוא עם הארץ…"

    19. 43

      אישתי סיפרה לי אתמול על חברה טובה שלה שבעלה התחיל ללמוד בגרות והמשיך ללמוד במכללה חרדית שיש שם פיקוח של אחד ידוע ומוכר וחלק משיעורי הבית היה להסתכל על מגוון קליפים שקשור ללימודי עבודה סוציאלי וירחם ה' מה שהיה שם דברים האסורים להסתכל ע"פ ההלכה והכל אחרי שיש שם פיקוח רוחני
      אני כלל לא נגד המכללות אך צריכים לברר היטב ולבדוק היטב לפני שמתחילים

      1. עם כל הכבוד השורה האחרונה בדבריך קלקלה את הכל
        מה זה "אני כלל לא נגד המכללות"? גדולי ישראל נגד!!! אתה לא? אתה בר פלוגתא של גדולי ישראל???

        1. בו אני יסביר לך למה כתבתי את השורה האחרונה,
          אני משתייך לאחד מחצרות החסידים, והאדמו"ר ממליץ ללמוד גם במכללות, אך האדמו"ר היציב אנשים (יודעי שם) עם נסיון והכרות עם עולם הלימודים, שהם ממליצים לאן ללכת ובאיזה מסלול וכך אין את כל הבעיות,

          אך כל אלו שהולכים על דעת עצמם זה בעיה שצריכים לעקור,
          וזה שאתה כתבת שכל גדולי ישראל נגד זה לא ממש כך.

          1. א'סביר (אומרים אסביר עם א' ולא עם י')

    20. 42

      אני לא מבין כולם צועקים כאן, מהיכן יש לכולם אינטרנט אפי' חסום, הרי גדולי ישראל צועקים על האינטרנט יותר מאשר על המכללות.
      הא הא הא הא הא הא הא הא הא הא

      1. גדולי ישראל לא צעקו על אינטרנט חסום לצרכי עבודה במקומות שמותרים!
        אתה נוהג כמנהג הנחש שפיתה את חווה ואמר לה דברי שקר בהקצנה שמכל עץ הגן אסר הקב"ה ואפילו לגעת
        וממילא אם לא עומדים בזה אז הכל הפקר, אפשר גם לאכול מעץ הדעת של האקדמיה
        עד כאן דברי יצר הרע, עד כאן דברי המסית, ואנו אין לנו אלא דברי גדולי ישראל בטהרתן ללא תוספת וללא חסרון

    21. 41

      אז מה עדיף שהבעל בסופו שלל דבר יצא לעבוד כי המשכורת של אשתו לא מספיקה לקורת גג ולאוכל מנימלי???????