מתחילים מחדש • איך מתמודדים עם פשיטת רגל?

    תהליך הכנת התיק לבקשה, ארוך ועמוס, על החייב לאסוף ניירת ולמלא מסמכים, תלושי משכורת, דפי בנק, מים, חשמל, טלפון נייח/נייד, דיור, רכב, חסכונות, קרנות, פנסיה, וכו' וכו' . אמת, נשמע מעייף, אבל.... הניסיון מלמד שהחייב לומד על עצמו לא מעט, ולפעמים מגלה שהחור בשק היה מול עיניו ממש והוא בר תיקון
    מומי בן זרואל No Comments on מתחילים מחדש • איך מתמודדים עם פשיטת רגל?

    בישראל של 2016, כמות תיקי פשיטת הרגל המתנהלים בבתי המשפט המחוזיים ברחבי הארץ עולה כדי מאות אלפים • עו"ד מומי בן זרואל מנסה לסייע לתוהים, ולהורות למעוניינים כיצד לגשת לנושא

    צילום: אילוסטרציה פלאש90
    תהליך הכנת התיק לבקשה, ארוך ועמוס, על החייב לאסוף ניירת ולמלא מסמכים, תלושי משכורת, דפי בנק, מים, חשמל, טלפון נייח/נייד, דיור, רכב, חסכונות, קרנות, פנסיה, וכו' וכו' . אמת, נשמע מעייף, אבל.... הניסיון מלמד שהחייב לומד על עצמו לא מעט, ולפעמים מגלה שהחור בשק היה מול עיניו ממש והוא בר תיקון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישראל של 2016, כמות תיקי פשיטת הרגל המתנהלים בבתי המשפט המחוזיים ברחבי הארץ עולה כדי מאות אלפים, הסכומים אסטרונומיים, ובליל של רגשות מעורבים.

    מחד, חייבים המקבלים הזדמנות להתחיל חיים חדשים לאחר נפילה עסקית, בתוספת קבלת החלטות קלוקלת, וקורטוב של ניהול כושל וכו', מנגד זוכים לא מרוצים, דומה בעיניהם כאילו הונם הפריח כנפים ונמחק בקלות בלתי נתפסת.

    המושג פושט רגל מופיע לראשונה במשנה מסכת כתובות י"ג "הפוסק מעות לחתנו ופשט לו את הרגל" סיטואציה מעניינת, התקשרות בין הורי החתן והורי הכלה, סגרו תנאים, ובעגה של היום אחד הצדדים שנתן סידור מלא או חלקי אינו עומד בדיבורו ו"פושט לו את הרגל".

    שני פרושים ברש"י למונח פשט את הרגל: פרוש א. החייב התייאש באשר ליכולתו לפרוע את חובותיו, והוא פושט את רגלו קדימה וכאילו אומר לנושה אין לי דבר מלבד רגלי המלוכלכת בטיט, תראה אם יש לך מה לעשות עם הטיט, אולי תדבר עם קבלנים, כולי תקווה שהוא לא מבקש את העודף אם נשאר.

    פרוש ב. החייב אומר לנושה שגם אם יתלה אותו על עץ (ואז רגליו יהיו פשוטות באוויר), אין מאיפה לגבות, או במילים אחרת, חפש אצלי כסף ואם מצאת תקרא לי.

    במשך השנים המושג פושט רגל השתנה לחלוטין (אפילו נשיא אמריקאי מכהן עם רקורד מבורך בתחום יש לנו) פושט רגל כיום זהו מושג משפטי מורכב מלווה בתהליך פולשני החושף את החייב לבדיקת עומק ושיקוף מצבת הכנסותיו, ובמידה ויגיש את נעלו עם טיט אני מאמין שיפטרו אותו מכל חובותיו אך לא מהסיבה הנכונה.

    בשבועות הקרובים ננסה לסייע לתוהים, ולהורות למעוניינים כיצד לגשת לנושא, מהם המוקשים ומהו האופן הנכון לקבלת ההחלטות.

    בראש ובראשונה וכך אני נואם ללקוחותיי בתחילת הדרך חשוב ואפילו חשוב מכל. לקבל החלטה, לא קל לכבס במשך תקופה לא מבוטלת את הכביסה המלוכלכת בחוץ, קשה אף יותר להודות שכשלנו, שקיבלנו החלטות שגויות, אלו רגעים מהולים בבושה והחשיפה אינה קלה וודאי שאינה נעימה, זכוכית המגדלת שבית המשפט תולה לחייב על הגב לא מסתדרת עם כל הופעה.

    במסגרת ההליך ממנה בית המשפט מנהל מיוחד שאמור לקבל עבור החייב החלטות כלכליות, פתאום קם אדם בבוקר ומחליט עבור החייב איך ללכת, הוא ינבור בהכנסות התא המשפחתי בעבר ובעתיד, וינסה לקבץ כמה שיותר לתוך קופת הכינוס.

    תהליך הכנת התיק לבקשה, ארוך ועמוס, על החייב לאסוף ניירת ולמלא מסמכים, תלושי משכורת, דפי בנק, מים, חשמל, טלפון נייח/נייד, דיור, רכב, חסכונות, קרנות, פנסיה, וכו' וכו' . אמת, נשמע מעייף, אבל…. הניסיון מלמד שהחייב לומד על עצמו לא מעט, ולפעמים מגלה שהחור בשק היה מול עיניו ממש והוא בר תיקון.

    וכדי לא לסיים עם טעם של מר ו/או חמוץ את הכתבה הראשונה בסדרה, אז כמו שנוהג חבר טוב לומר בפגישות עסקיות, "בוא נתחיל מהסוף", פשיטת רגל בסופו של דבר זוהי אפשרות להתחלה חדשה, בסופה יתייצב החייב בעמדת פתיחה עשרת מונים טובה יותר מהמקום בו הוא ניצב כיום.

    מומי בן זרואל הוא עורך דין המתמחה בפשיטות רגל



    0 תגובות