- רדיו קול חי - -

סערת המסים בקיבוצים • "איפה השוויון בנטל? אנחנו הפרזיטים?"

היום, תכניתו של הרב משה בן לולו – "הפוך על הפוך" – עסקה בנושא שהועלה בימים האחרונים במסדרונות הכנסת. מסתבר שהקיבוצים שלמו מס בצורה אחרת מכלל אזרחי המדינה ובצורה שמיטיבה עמם בצורה מרחיקת לכת ביחס לשאר האזרחים. ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הכניס את התיקון להסדר הזה לחוק ההסדרים וכעת נותר להיווכח האם זה אכן יעבור כחלק מחוק ההסדרים. בעקבות דברי הרב משה בן לולו בפתח התכנית והנתונים שהציג הכתב הכלכלי, צבי טסלר, עלו מאזינים רבים שסיפרו על המס שהם משלמים ועל תחושתם בעקבות המידע הזה.

מאזין בשם בני אמר בשידור "אנחנו חיינו בקיבוצים, עלינו עם עליית הנוער והקמנו שני קיבוצים ומאז סוף שנות ה-60, אז הגיעו המתנדבים, הקיבוצניקים כלל לא עבדו. אני הייתי בנתיב הל"ה וברמת רחל, בקיבות אחר בו התנדבתי היו שני משפחות אורגניות בסך הכל שגרו בכלל בארה"ב. זה פעל ממש כמו מפעל" אמר והוסיף שלדעתו "הקיבוצים גמרו את תפקידם ההיסטורי בשנות ה-70. אני ממקימי הגלבוע ויטבת. לא באנו בטענות. הקיבוצים לא עזרו לפריפריה אף פעם רק לקחו אותם כעובדים. תושבים רבים מבית שאן היו יורדים לקיבוצים לעבוד ואחד מהעובדים האלה במקרה היתה אמא שלי".

שרה (שם בדוי), עלתה לשידור ואמרה "אני אשה פשוטה אבל רק רציתי לומר, עד עכשיו דברו עלינו שאנחנו הפרזיטים, החרדים, לא משלמים מסים, לא משתתפים והנה פתאום מגלים את הפרצוף האמיתי. איפה השוויון בנטל? אנחנו, הציבור החרדי, צריכים לזעוק שאין שוויון בנטל".

אהרן, מאזין נוסף שעלה לשידור, אמר "אני קצין צה"ל בגמלאות. הקיבוצניקים קיבלו קרקעות לתושבים שלהם והיום אני כשאני הולך לעבוד, מורידים לי 23% מס. למה? האם המדינה מענישה אותי בגלל שהגנתי על המדינה 25 שנה? איפה הצדק?" שאל בכאב.

האזינו לתכנית המלאה:

/wp-content/uploads/2016/12/בן-לולו.mp3 [1]