כוחות צה"ל הגיעו לאיזור עמונה בשבת, הרבצ"ר החדש בדק והבהיר

    לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם – דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים
    אבי יעקב No Comments on כוחות צה"ל הגיעו לאיזור עמונה בשבת, הרבצ"ר החדש בדק והבהיר

    הרבצ"ר: "כתוצאה מהתראה נקודתית הוקפצו כוחות לאבטח את הציר. הדבר אינו קשור לפינוי, לחסימת ציר בפני יהודים ועוד כהנה טענות לא מבוססות" • נתניהו: "המחאה שלכם מובנת, אבל לא זה המקום לנוכחות ילדים וילדות, נערים ונערות"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם – דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במוצאי שבת יצאה ההודעה הבאה מתושבי גבעת אסף: "כנראה שלגרש יהודים מוגדר "פקוח נפש"! באמצע השבת החל מ16:00 החלו להגיע כוחות גדולים של צה"ל כולל אוטובוסים ורכבים צבאים לצומת גבעת אסף, במטרה לחסום את כביש 60 בפני יהודים, לקראת גרוש יהודי עמונה, על זה נאמר "עברה גוררת עברה" אסור לשתוק על כבוד שבת קודש וכבוד ארץ הקודש! להפיץ!!!".

    ההודעה היכתבה גלים והרבצ"ר החדש הרב אייל קרים בדק ומחה: " עם צאת השבת פנו אליי בטלפונים רבים לגבי תנועת כוחות סמוך לגבעת אסף במהלך השבת.

    הפונים, ביניהם רבנים צבאיים, החליטו באופן ברור וחד משמעי ובלא כל בדיקה, שהדבר קשור לפינוי עמונה וזעקו על חילול השבת.

    האירוע נבדק ביסודיות, ומסתבר שכתוצאה מהתראה נקודתית הוקפצו כוחות לאבטח את הציר. הדבר אינו קשור לפינוי, לחסימת ציר בפני יהודים ועוד כהנה טענות לא מבוססות.

    רבותיי, חשוב מאוד להציף שאלות ובעיות, אך חשוב לא פחות להימנע מהסקת מסקנות לא בדוקות ולא ברורות. חכמים, היזהרו בדבריכם".

    ועוד מעמונה: ביום ו' פנה ראש הממשלה נתניהו בסרטון וידאו לתושבי עמונה ובו הוא אומר להם "אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל. הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו מחויבים לזה יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה.

    לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי, כל מאמץ, למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. הקדשנו לזה לילות כימים, עשרות דיונים, העלנו פתרונות יצירתיים, פתרונות מחוץ לקופסא – אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו.

    צריך שיהיה ברור דבר אחד: מדינת ישראל היא מדינת חוק. פסיקת בית המשפט מחייבת את כולנו, היא מחייבת גם את ממשלת ישראל. אבל החוק חייב להיות שוויוני. אותו חוק שמחייב את פינוי עמונה, מחייב גם פינוי של בנייה בלתי חוקית בחלקים אחרים של ארצנו.

    לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ. ונעשה זאת כבר בימים הקרובים. אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם – דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים.

    אני קורא לכולם לנהוג באחריות: לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם בבת עינינו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות.

    אני פונה גם להורים היקרים בעמונה: המחאה שלכם מובנת, אבל לא זה המקום לנוכחות ילדים וילדות, נערים ונערות. אני קורא לכל המנהיגים לגלות אחריות לאומית בעת הזאת. אחדות ישראל היא ערך עליון והיא מקור כוחנו. אנו עם אחד. אחים אנחנו".

    במקביל, השר אורי אריאל הגיע אף הוא לעמונה ואמר: "באתי לעמונה כדי לומר לתושבים שאני מצדיע להם ואהיה איתם בכל מצב. אני מעריך את ההחלטה של התושבים משום שהיא נובעת מנקודת מבט ערכית אך ריאלית. במקביל לכך, אנחנו פועלים למציאת מתווה מוסכם, שישאיר את התושבים על ההר ויחזק את כלל ההתיישבות ביהודה ושומרון".



    0 תגובות