- רדיו קול חי - -

הרב לאו: לציין את השבת פרשת וישלח כיום הוקרה לפצועי צה"ל

הרב דוד לאו יצא בקריאה לציין את השבת פרשת וישלח כיום הוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה.

בין השאר הוא כתב: "ביום י"ז בכסלו לפני כששים ושבע שנים (כ"ט בנובמבר 1948), נתקבלה באו"ם החלטה גורלית ששינתה את פני ההיסטוריה של העם העברי היושב בציון ובעולם כולו, ואומות העולם גם הם הכירו בזכותו של העם היהודי למדינת לאום והכירו במדינת ישראל אולם הכרזה חגיגית זו שנתקבלה בתרועות שמחה, לוותה גם בקולות אחרים. רבים לא היו מוכנים לקבל עובדה זו והכריזו מלחמה על המדינה הצעירה. לצערי, עד היום ישנם רבים שאינם משלימים עם מציאות קיומנו ומאבקנו הקיומי עדין לא תם. את זכרם של מי שמסרו נפשם על קדושת ה' והארץ מצאנו דרך להנציח.

ועתה, קבעו יום נוסף – הוקרה לפצועי צה"ל שבגופם הגנו על תושבי הארץ, וכן הוקרה לפצועי פעולות האיבה, שנפגעו על ידי בני בליעל שמטרתם לשבש את אורח חיינו ולזרוע בהלה בקרבנו".

בקריאתו מתייחס הרב הראשי לקשר שקביעת יום ההוקרה לשבוע של קריאת פרשת וישלח. לא בכדי נקבע יום זה, פרשה זו עוסקת במאבק בין יעקב ועשו שם נאמר "ותקע כף ירך יעקב בהאבקו עמו" – מאבק זה הותיר את יעקב פצוע ופגוע. ולמרות זאת "ויבא יעקב שלם" – הפגיעה לא גרמה ליעקב שלא להגיע לשלמות. יום זה נופל גם בערב חג החנוכה – הביטוי לגבורתו הרוחנית של עם ישראל.

הרב הראשי הוסיף כי הוא מנצל הזדמנות זו לפנות אל אחינו בני ישראל בכל אתר ואתר, שבשבת פרשת וישלח יפיצו בבתי הכנסת ובין כלל הציבור את המידע שקשור ליום זה"