יומן מסע מצולם • חכם שלום הכהן מחזק את יהודי דרום אמריקה

    צבי הדס 5 Comment on יומן מסע מצולם • חכם שלום הכהן מחזק את יהודי דרום אמריקה

    קבלת פנים שטרם נראתה כמותה בבואנוס איירס • ההתרגשות של מרן בפני ילדי התשב"ר ועולם התורה הפורח בקהילות היהודיות בארגנטינה • חכם שלום על חשיבות הגדולה בברכתו של האבא לבנו בליל שבת שכוחה גדול מאד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יהודי ארגנטינה לבשו חג בביקורו ההיסטורי של מרן ראש הישיבה הגאון רבי שלום כהן במעונם, התחושה העילאית של התרוממות הרוח שחוו הקהילות היהודיות בארגנטינה במהלך השבוע לו זכו לביקורו של מרן לא ישכח ימים רבים, בתי המדרשות התמלאו עד אפס מקום, נערים נישאו על כתפי אביהם שכיתתו רגליהם במהלך כל השבוע כדי לזכות ולהביט בחרדת קודש אל מול פני המנורה הטהורה ולינוק מתורתו וברכותיו ברכת כהן גדול.

    שבועות מספר כבר מרגע היוודע דבר בואו של הגעתו של מרן ראש הישיבה החלו להגיע מהקהילות היהודיות בארגנטינה פניות רבות של קהילות שביקשו לזכות אף הם בשיעור וביקור מיוחד ממרן ראש הישיבה בבחינת עלי יניח צדיק ראשו.

    עם נחיתתו של מרן המונים גדשו את נמל התעופה בבואנוס איירס בקבלת פנים שלא נראתה כמותה בארגנטינה בהשתתפות כל רבני הקהילות ראשי ישיבות וראשי כוללים שהמתינו בדריכות ובצפייה לקבל את פני רבן של כל בני הגולה .

    בשעות הערב הגיע מרן לבית כנסת המרכזי של הקהילה החלאבית 'יסוד הדת' בראשות רבה הראשי של ארגנטינה הרה"ג רבי יוסף שחיבר שליט"א שם מסר שיעור תורני ודברי חיזוק בפני מאות האנשים שגדשו את בית המדרש

    בשבת קודש התארח מרן בקהילת ישורון הנמצאת באזור פאלרמו ומסר שיעורים ושיחות בפני בני הקהילה.

    בדברים שנשא מרן בליל שבת עורר את חשיבות הברכה של האבא לבן אשר כוחה גדול. "כתוב שלבן אחרי שהתווכח עם יעקב אבינו, נישק את בנותיו ובירכם, שואל הספורנו מה התורה באה להגיד שנישק ובירך אותם, מה העניין לספר זאת?. אומר הספורנו הברכה שנותן אבא לבן גם אם הוא רשע יש לה חשיבות מאד גדולה, אז במקום לקחת את הילדים לחכמים תברכו אתם את הילדים שלכם. הברכה שאבא נותן לבן בליל שבת זה הברכה הכי חזקה שיש בעולם. אל תבזבזו את זה ואל תוותרו על זה. אתם מגיעים היום תברכו את הילדים שלכם". אמר מרן.

    .כמו"כ ביקר מרן בתלמוד תורה במקום שם המתינו מאות ילדי חמד בבגדי שבת נושאים דגלים ובשירת שאו שערים ראשיכם קיבלו את פניו.

    מרן התרגש לראות את המשך עולם התורה בגולה ואת מאות המשפחות אשר בניהם הולכים בדרך התורה והמצוות. "זוהי עיר של תורה ממש", התבטא מרן.

    עין לא נותרה יבשה מההתרגשות הרבה. מרן פסע בין הילדים שחמדה נסוכה על פניהם וליטפם ברוך ובירכם בחום ובאהבה.

    בסיום הביקור בתלמוד תורה ניגשו ראשי הקהילה וביקשו סליחה והתנצלות על הטרחה של גדול הדור. "זה טירחה?", אמר מרן ותמה, "אתם יודעים איזה נחת זה גורם לי לראות תינוקות של בית רבן לומדים תורה? אתם יודעים שכל העולם עומד עליכם?". אמר מרן. "צריכים לדעת שזה באמת כך, אם אנחנו לא מאמינים בזה אנחנו כופרים בתורה. ככה צריך להרגיש". לאחר מכן התכנסו כל המחנכים של התלמוד תורה לשיחת הדרכה חינוכית ומיוחדת.

    כמו"כ במסעו מסר מרן שיחת חיזוק בקהילת אור תורה שבשכונת בראקס. שם הרחיב מרן בחביבות שאותה צריך לנהוג כלפי כל מצווה ומצווה.

    ועל כך הביא מרן את פרשת הבכורה והקשה, "עשיו מצד אחד ביזה את הבכורה ומכר אותה ופתאום שיעקב לקח לו את הברכה אמר עשיו רימתה אותי פעמיים לקחת לי גם את הבכורה וגם את הברכה.. תחליט אתה מחשיב את הבכורה או לא?". ועל כך ביאר מרן  בדבריו "אותו יום שמכר עשיו את הבכורה היה שחזר מהשדה ועבר על כל העבירות שבתורה על כן לא החשיב את הבכורה. אבל ביום של הברכה אבא שלו ציווה אותו שלא ייקח לו אוכל מן הגזל אז היה עסוק במצוות כיבוד אב ואם אז זה גרם לו להחשיב את המצווה לכן אז דיבר אחרת והחשיב את הבכורה. מרן ציין כי את החידוש הזה שח בפני מרן הגר"ע יוסף זיע"א שהתפעל מכך.

    "אדם ששקוע במצוות הוא יודע להעריך את המצוות, אבל אם ח"ו אדם מתעסק בדברים לא טובים אז לא יודע להעריך. עלינו להתחזק להיות שקועים במצוות כדי שנדע לחבבם", אמר מרן.

    במהלך שהותו במקום עלו מאות מתושבי המקום ותלמידיו הרבים להתברך ולהיוועץ במרן כאשר קורת רוח נסוכה על פניו בראותו את מאות מתלמידיו מרביצים תורה ומפריחים את השממה גם במקום הרחוק בגולה. כאשר מרן מתעניין בכל אחד מתלמידיו ומברכם בחום ואהבה.

    רבני הקהילות במקום אשר הם תלמידי מרן התבטאו במהלך המסע ההיסטורי הזה: "הגיע העת שמרן יראה בעיניו את הפירות של תלמידיו. מה שהוא שתל במסירות נפש עבור עולם התורה. עולם התורה בישראל בפרט ובגולה בכלל חייבים הכרת הטוב לרבינו שליט"א אשר כל פירות אלו הם פרי עמלו".

    ביום ראשון הקרוב המסע יגיע לסיומו וביום שני בע"ה הוא צפוי לנחות חזרה בארץ הקודש כאשר שם ימתינו לקבל את פניו רבנים ואישי ציבור.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      וואאווו מרגש אשריהם שזכו לביקור מכובד זה !

    2. 4

      מרן קודש קודשים

    3. 3

      רואים שיהודי התפוצות זקוקים לביקורים מאין אלו זה נותן להם כוח להמשיך…….

    4. 2

      מרן ראש הישיבה ה' יאריך ימיו על ממלכתו ונזכה שינהיג אותו עד ביאת המשיח בעז"ה

    5. 1

      שיחזרו לחיים ולשלום!