המונה של רומי • יונתן רזאל במונולוג פילוסופי אודות הסינגל החדש

    עמית דניאל No Comments on המונה של רומי • יונתן רזאל במונולוג פילוסופי אודות הסינגל החדש

    יונתן רזאל על השיר החדש השקט והמיוחד • "הגמרא אומרת שיש רעשים ששומעים לנצח כמו לידת האדם. קול לידת האדם מהדהד מסוף העולם ועד סופו" • וגם: איך טוקר גלגל את השיחה לשניצלים?

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השיחה ביום הזה, בו טוקר עוסק בדבריו של ליצמן בגנות האכילה המוגזמת של הסופגניות, נפתחה במה רזאל מאכיל את ילדיו באותם רגעים, כך שנדמה היה לרגע שטוקר הפך לשף המנחה תכנית בישול ורזאל מתמודד בעוז על מקום בנבחרת הבישול. סוכם ששניצלים זהו מאכל אולטימטיבי לילדים ואו אז נפנה טוקר לשאול את רזאל על הסינגל החדש "עכשיו אני עף".

    "השיר מבוסס על גמרא מדהימה במסכת יומא (דף כ' עמוד ב')" מספר רזאל "הגמרא מדברת על קולות שנשמעים בעולם. הגמרא אומרת שיש רעש מחריד מהשמש שמנסר בשמים אבל אנחנו לא שומעים אותו בגלל הרעש של רומא ולא שומעים את רומא בגלל הרעש של השמש. מין שני קולות עוצמתיים שמבטלים אחד את השני. הרעיון הזה מדהים. חשבתי על זה, על הרעשים, יש רעש בגוף, רעש ברקיע ולקחתי את זה למקום אישי. רעשים של לחץ, של לב, של זכרונות ויש מקום אחר בית מדרש, לנגן, להיות עם הילדים שזה אגב הכי הרבה רעש, יש מקום של שקט מפוקס לא שקט סטטי. בעומק העניין, יש מקום שאתה מוקף ברעש מפה ולפה ויש מקום בלי רעשים שאפשר למצוא את השקט הזה. אצלי למשל, זה הבית מדרש בבוקר, זה הגן עדן. יש דממה שאתה לפעמים רואה. למשל אצל גדולי עולם. לא שקט סטטי שקט של פוקוס כזה".

    ואם תהיתם האם זו לא פילוסופיה, רזאל אומר "השיר קצת פילוסופי הוא שיר מהלב. הגמרא אומרת שיש רעשים ששומעים לנצח כמו לידת האדם. קול לידת האדם מהדהד מסוף העולם ועד סופו".

    "יש בשיר קטע אתני" מדגיש רזאל "הסאז שזה כלי פרסי. זהו שיר שלוקח אדם אתו למסע לדעתי" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות