החיים בעידן הדיגיטלי • כנסו לראות את דו"ח מצב האינטרנט בישראל

    מדובר כמובן על נתונים שקשורים במיוחד לציבור הכללי שמתגורר בארצנו ופחות לציבור החרדי שברובו מתנזר מדברים רבים ברשת. אולם בעולם של טכנולוגיה מואצת מעניי להכיר ולראות כמה הדיגיטל הפך להיות כלי מרכזי
    דוד קורצוייל No Comments on החיים בעידן הדיגיטלי • כנסו לראות את דו"ח מצב האינטרנט בישראל

    גולש ממוצע מוריד קבצים בנפח של כ-4 גיגה ביום • כ-60% מההורים עוקבים אחרי הפעילות של ילדיהם בוואטסאפ • מל-1 מתוך 5 פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבון דיגיטל אחר • כ-85% מאיתנו נחשפו לבקשות לעזרה ברשתות החברתיות

    חרדי משתמש במחשב • תמונת אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    מדובר כמובן על נתונים שקשורים במיוחד לציבור הכללי שמתגורר בארצנו ופחות לציבור החרדי שברובו מתנזר מדברים רבים ברשת. אולם בעולם של טכנולוגיה מואצת מעניי להכיר ולראות כמה הדיגיטל הפך להיות כלי מרכזי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בזק פרסמה היום את הדוח השלישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2016. הדוח סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי. הדוח מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על האינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS, בקרב 1000 נדגמים כולל בני נוער, הכולל קטגוריות שונות המרכיבות את החיים הדיגיטליים של כל אחת ואחד מאתנו. הסקר ונתוני התשתיות שנאספו ממערכות בזק בצרוף אנליזה של נתוני השוק, משקפים תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי לשנת 2016.

    מדובר כמובן על נתונים שקשורים במיוחד לציבור הכללי שמתגורר בארצנו ופחות לציבור החרדי שברובו מתנזר מדברים רבים ברשת. אולם בעולם של טכנולוגיה מואצת מעניי להכיר ולראות כמה הדיגיטל הפך להיות כלי מרכזי.

    מהדוח עולה כי בשנת 2016 מספר המשתמשים באינטרנט בישראל עומד על כ-6.4 מיליון. קצב הגלישה ממשיך לעלות בהתאם לשימושים המוגברים ברשת, כאשר רוחב הפס הממוצע באינטרנט הנייח, עומד כיום על 65 מגה, עליה של כ- 30% בהשוואה לשנה שעברה. הגולש הממוצע מוריד כיום קבצים בנפח של כ-4 גיגה ביום, עליה של 38% תוך שנה. 10% מהבתים שלנו הם בתים חכמים ותחום הענן ממשיך לצבור תאוצה, כאשר כ-60% מגבים תמונות וסרטונים על גבי הענן.

    אחד הצדדים הפחות יפים של המדיה החברתית הוא תחום השיימינג. בשנת 2016 נרשמה עלייה ברמת החשיפה לשיימינג ברשת, כאשר כ-70% מהגולשים נחשפו לשיימינג. מדובר בעלייה של עשרה אחוזים לעומת השנה הקודמת.

    פרטיות ובטחון אישי ברשת?
    נתון חדש ומטריד מדבר על כך של-1 מ-5 מאיתנו פרצו למייל, לפייסבוק או לחשבונות דיגיטליים אחרים. למרות העלייה בחשיפה לשיימינג ובמספרם העולה של הפריצות לחשבונות הדיגיטלים.

    ומה לגבי הילדים שלנו?
    כ-60% מההורים לילדים עד גיל 13 עוקבים אחרי פעילות הילדים שלהם בוואטסאפ – כלומר מחטטים להם בהודעות. חוץ מוואטסאפ, איפה עוד אנחנו חושבים שהילדים הקטנים שלנו גולשים: 51% מהגולשים ציינו שהילדים שלהם רואים וידאו ביוטיוב, 43% משוחחים עם חברים, 20% נעזרים ברשת לצרכי לימודים ו- 11% גולשים בפייסבוק. בכל מקרה ישנה השנה עלייה משמעותית באחוז הילדים המשתמשים באינטרנט.

    הילדים בעיקר רואים סרטים וסדרות ברשת, אבל ההורים שלהם דווקא מפחדים מפייסבוק ואינסטגרם: 49% מההורים לילדים בגילאי 6-13 אוסרים על הילדים להוריד אפליקציות. הרוב אוסרים על אינסטגרם ופייסבוק ושליש גם על וואטסאפ.

    אפליקציות וסמארטפונים:
    אנחנו אמנם שומעים כל הזמן על עוד ועוד אפליקציות חדשות שיצאו לשוק, אבל תופתעו לגלות שהשנה דווקא הורדנו הרבה פחות אפליקציות מאשר בשנתיים הקודמות. שימו לב: ב-2016 הורדנו רק 11 אפליקציות חדשות בממוצע לעומת 32 אפליקציות חדשות שהורדנו בשנת 2014, נפילה של כ-66%.

    תיירות וקניות ברשת
    וממציאות מדומה לחופשה אמיתית: מסתבר שגם כשאנחנו יוצאים לחופשה, למלא מצברים ולהתנתק אנחנו לא מסוגלים להתנתק באמת. רובנו מעדיפים לרכוש חבילות גלישה על פני חבילת שיחות. נתון נוסף מראה שכשאנחנו כבר גולשים בחו"ל אנחנו בכל מקרה מעדיפים שזה יהיה בחינם, כאשר 78% מחפשים נקודות וויפיי חינמיות לפני שגולשים בחו"ל.

    אז אולי לא לכולנו מתאפשר לקפוץ לסיבוב קניות בחו"ל מדי חודש, אבל כן הפסקנו לחשוש מרכישות אונליין: אין ספק שזו הייתה השנה של אתרי הקניות הסיניים (chaina buy, alibaba). כ-80% מאתנו ביצעו קניות ברשת בשנת 2016, כאשר 42% קנו לפחות מוצר אחד באתרי קניות בחו"ל, לעומת 32% בשנה שעברה. אבל חשוב לציין שהרוב עדיין מעדיפים לרכוש באתרים ישראלים (65%).



    0 תגובות