"מצפה מאנשי עמונה, שיעשו צעד נבון וישבו איתי, להם אסביר הכל"

    אבי יעקב 3 Comment on "מצפה מאנשי עמונה, שיעשו צעד נבון וישבו איתי, להם אסביר הכל"

    פוליטי: "יש עניינים מדיניים שאיני רוצה להרחיב עליהם את הדיבור בשלב זה" • משרד החינוך: "אנשי החינוך מעידים שאנחנו בעידן אחר" • "משרד החינוך יסביר לחרדים בכנס – איך לקבל כסף מהמשרד"

    צילום: Marc Israel Sellem/POOL
    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החינוך נפתלי בנט שוחח הערב במהדורה המרכזית בקול חי בהגשת מני גירא שוורץ על מגוון נושאים שעל סדר ועל מספר שאלות שהופנו אליו הוא שמר על עמימות ואמר "יש עניינים מדיניים שאיני רוצה להרחיב עליהם את הדיבור בשלב זה, הם שהובילו אותנו להחלטה לא להתעקש על עמונה".

    לנושא "אני מצפה מאנשי עמונה, שיעשו צעד נבון וישבו איתי, להם אסביר הכל. אני גאה במערכה שניהלנו, כן הבאנו הישג".

    בנושא החינוך החרדי אמר בנט "אנשי החינוך מעידים שאנחנו בעידן אחר, גילינו שמנהלי בתי ספר וישיבות, פשוט מתקשים טכנית בהוצאת התקציבים, נעזור להם. בפעם הראשונה משרד החינוך יסביר לחרדים בכנס – איך לקבל כסף מהמשרד".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בס"ד
      שר החינוך נפתלי בנט מזלזל באינטליגנציה של מנהלי מוסדות החינוך והציבור גם יחד
      מה זה "מתקשים טכנית בהוצאת התקציבים" ?? המנהלים לא ילדים עם פיגור שכלי

      אם משרד החינוך באופן רשמי (לפי חוו"ד של לשכת המדען הראשי) מתקצב 32%
      במקום 75% באופן שיגלם את סל התקצוב המלא, מהיכן ניתן אם כן להוציא תקציבים שכלל לא קיימים?
      אולי כבוד השר יגלה לנו איך מקבלים תקצוב שעות תגבור לימודי יהדות שהממ"ד מקבלים ביד נדיבה והחרדים לא!
      אולי כבוד השר יגלה איך מקבלים ש"ש עבור יועצת/יועץ לתלמידי החינוך החרדים, מה שבחינוך החילוני והממ"ד מקבלים כחלק אינטגרלי כהתנהלות בסיסית לרווחה תמיכה וקידום תלמידים
      ולילדי החרדים משום מה זה לא מגיע!
      אולי כבוד השר יגלה איך מקבלים תקצוב עבור שעות תפילה שהממ"ד מרופד בהם, ואליבא דשר החינוך לילדי החרדים שעות התפילה זה מותרות שאין לממן אותם אפילו בדמי בייבי סיטר
      אולי השר בנט יגלה איך חרדים יכולים לקבל ערך שעה לפי תוכנית אופק חדש
      אולי השר בנט יגלה כיצד ניתן להוציא תקצוב באופן שוויוני מול מוסדות החינוך הערבים שקבלו בקשיש 50 מליון ₪ כמקדמה, וכעת נאלצים מנהלי המוסדות החרדים להיאבק בבית המשפט שתקציב זהה יגיע באופן שוויוני גם למוכש"ר החרדי
      ומי מדבר על תקצוב של הצטיידויות, שרתים ומזכירות, דמי ניהול חשבונות, וכו' וכו'
      שורש העניין יובא לציבור הרחב הישר מאתר חותם בכנסת בעניין הדיון שהתקיים בוועדת חינוך בעניין מיום 2/8/2016:
      "דיון בנושא: תקנות חינוך ממלכתי (מוסדות מוכרים) שעניינן השתתפות המדינה בתקציב מוסדות חינוך מוכש"ר
      ועדת החינוך, התרבות והספורט כ"ז בתמוז תשע"ו
      הדיון היה בעקבות החזרת חלק מהתקנות של חוק נהרי ותקצוב תלמודי תורה בחינוך החרדי.
      מוזמנים לדיון: ח"כים ממפלגות חרדיות, נציגי משרד החינוך, פורום המוכש"ר, מנהלי תלמודי תורה
      תקציר: הדיון נסב סביב החזרת חוק נהרי והתקנות שנלוו אליו, שבוטלו בימי שר החינוך הקודם. הח"כים ניסו לברר ולהבין האם אכן המצב אכן יחזור למה שהיה קודם לכהונתו של שר החינוך הקודם, והאם תקצוב מוסדות המוכר שאינו רשמי בערך של 75% מתקצוב מוסדות החינוך החינוך הרשמי, אכן יהיה מסך כל התקצוב או רק מתקציב הבסיס, ובפעל יהיה נמוך מ 75%.
      עמדת ארגון חותם: נציג חותם אמר בדיון כי מעבר לדיבורים על החזרת התקצוב לרמה של 75%, יש לתבוע את תיקון המצב בכללותו, ולהשוות את מעמדם של ילדי תלמודי התורה, החרדיים והדתיים לאומיים, למעמדם של כלל ילדי ישראל.
      לא ייתכן המשך המצב הקיים בו, מנסים לכפות על תלמודי התורה, הנאמנים לדרך החינוך המסורה מדורי דורות, כיצד לחנך, ומפלים אותם שוב ושוב, פעם בעצם התקצוב של 75% בלבד, פעם אל מול בתי הספר הנוצריים, פעם אל מול רשתות החינוך החרדיות אשר זכאיות להסעות ועוד ועוד.
      אין שום סיבה שילד שלומד תורה יתוקצב פחות מכל ילד אחר במדינת ישראל."
      עד כאן מהאתר!
      החלטת וועדת חינוך באותו היום מורה לשר בנט להתקין את התקנות לאור האמור ולהסדיר תקצובם של החינוך המוכש"ר החרדי,
      מצורף בזה לינק לנוסח החלטת וועדת החינוך בעניין:
      http://fs.knesset.gov.il//20/Committees/20_cs_dec_348221.pdf
      מאז, במשך חודשים וחרף פנייתו של ח"כ הרב נהרי לבנט בעניין זה מספר פעמים, השר בנט לא נענה כלל ובחר להתעלם הן מהחלטת וועדת החינוך והן מפניות הרב נהרי, לאחר מספר חודשים פנה שר הפנים הרב אריה דרעי במכתבו מיום כ"א מרחשון התשע"ז וקבל על חוסר תגובתו של השר בנט וסירובו לקיים את הסעיף בהסכם הקואלציוני עם ש"ס המתיחס באופן ברור וחד לדרישה של תיקון התקנות לצורך הסדרת התקצוב
      עתה נודע, כי השר בנט השיב במכתבו שמשרדו "עובד על התקנות", כבעלי נסיון מר עם נפתלי בנט ואנשי משרדו, גם מנהלי המוסדות וגם החכי"ם החרדים שעוקבים אחר העניין, כולם יודעים לומר גם מבלי לנבאות, מה תהיה התוצאה של עבודה זו שסביר להניח תעקר ותרוקן מתוכן את המטרה המוצהרת להסדיר את תקצוב מוסדות המוכש"ר והסרת האפליה החמורה.
      את האמת אנחנו יודעים, בנט מתכוון שהמנהלים ילמדו איך להוציא תקציבים בדרך של המרת אמונתם החרדית בבחירה של שילוב לממ"ח והכנסת התערבויות אנשי משרדו החל ממיצ"ב, השתלמויות, ספרי לימוד, שינוי מתכונת שעות לימודי קדש ועד לפתרון הסופי לבעיית החרדיות של החרדים ח"ו
      יש עוד דרך סתרים שאותה בנט גילה לנו בעל כורחו במחזה עוועים שהתקיים השבוע בוועדת כספים בנוכחותו יחד עם יו"ר וועדת כספים גפני בדיון בו התרפסו ללא הרף לערבים והבטיחו הרים וגבעות (מטאפורית מטאפורית! לציבור המתנחלים שלום)לחינוך הערבי, אולי מוסדות החינוך החרדים צריכים ללמוד מהערבים, כיצד הם מגיעים בהמוניהם לוועדות בכנסת דופקים על שולחנות, מגייסים את החכי"ם, משביתים לימודים ומאיימים ממש לפרוטוקול דרך לוביסטים יהודים בכירים(!) שפגיעה בתקציבם מסכנת את ביטחון המדינה
      רק כך כנראה השפה המדוברת במדינה הכי מזרח תיכונית באיזור
      כנראה שזו דרך ההשתדלות היחידה שנשארה, ניסינו דרך דורון ופנינו לשלום והידברות, אימצנו את התפילה ולא נרפה ממנה, אולי הגיע גם השלב של "למלחמה" ואין ברירה אחרת

      אפשר לומר שש"ס פעלו לא מעט בנושא
      הבעיה שלא ראינו מספיק עשיה של חבר הכנסת הרב משה גפני וחביריו מיהדות התורה, היה (ויש) לו לגפני הרבה הזדמנויות להתנות תהליכים ואישורים בוועדה שבראשותו באישור התקצוב המדובר ממשרד האוצר באופן ייעודי לתיקום האפליה של החינוך המוכש"ר וגם הפטור החרדי, עתה בידו יחד עם חבריו לא להעביר את התקציב הדו שנתי במדיה עד לתיקון העוול המחפיר!
      אנחנו ממתינים לראות אם כך באמת יעבירו את תקציב המדינה!!!!(….)

    2. 2

      לחברים מעמונה ושאר גושי ההתישבות
      צר לנו בצרתכם באמת ובתמים

      אנחנו חייבים לאגד כוחות נגד נפתלי בנט ולעצור את הצביעות שלו
      הוא מניף דגל ימין בימינו ובשמאלו מניף אצבעו ונותן חותמו למכירת משאבי המדינה לערבים,וגוזל קרקעות ומשאבים אחרים מן היהודים
      שורו הביטו וראו בלינק הבא איזה תקציבי ענק בנט מעביר לערבים ובכללם מבחינתנו הכי חמור – לחינוך הבלתי פורמאלי הערבי
      על חשבון החינוך החרדי ושאר החינוך היהודי
      לצערינו הרב גם החכי"ם החרדים בוגדים בנו ושותפים לבנט בבגידה בציבור היהודי-חרדי

      הנה הלינק:
      https://www.gov.il/he/Departments/news/economic_development_

    3. 1

      בס"ד

      להלן פרוטוקול ישיבת מליאה מתאריך 13/07/2016 המראה כיצד שר החינוך בשיתוף משרד ראש הממשלה ושר האוצר מעודדים ומממנים הסתה לטרור
      ומפנה את עיקר משאביו אך ורק להרוס את החינוך החרדי!

      עודד פורר (ישראל ביתנו):
      ………אנחנו מוצאים – וגופים פרטיים שעוברים על הספרים האלה מוצאים – עוד ועוד תכנים מסיתים, כמו שמתארים את החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר 47' והקמת מדינת ישראל ב-1948 כנכבה, וככיבוש, שמתייחסים כמובן לכל ישראל, אין שם הבדל קווי 48', קווי 67' .
      לא רק בעזה, גם שם, אין מפה. הם מוצגים במפה בספרי הלימוד כמדינת פלסטין.
      ההתייחסות במדינת ישראל היא כאל מדינת פלסטין, על כל שטחי ארץ-ישראל, הם מלמדים אותם שזה חלק מהאומה הערבית. זה החינוך, ספר חינוך לכיתה ב' – אני מדבר על דברים מהשנה האחרונה, אדוני סגן השר, לא על דברים מלפני שנים רבות – או שמספרים להם בספרי הלימוד, תדעי חברת הכנסת ברקו – שב-1948 קמה מדינה פלסטינית. היא הוכרזה באלג'יר, וזה מה שהם לומדים בספרי הלימוד, זאת אומרת: הם חלק מהנרטיב השקרי שמנסים לפתח פה, וכל זה – – –

      סגן שר החינוך מאיר פרוש:
      בבתי-הספר הממלכתיים, או הפרטיים?
      עודד פורר (ישראל ביתנו):
      בבתי-הספר הממלכתיים, זה מתוך ספר לימוד בבית-ספר בכיתה ג' במזרח ירושלים.

      עודד פורר (ישראל ביתנו):
      ספר לכיתה ג'. אם תרצה, אני אעביר לך גם, אדוני, בדיוק את הצילומים של הדפים. זה גם יפה, שהתיאור הזה מגיע מתוך ספר ללימודי מתמטיקה לכיתה ג' בחלק א' בעמ' 80.

      או שמתארים בספרים שם את היהודים כנחשים פולשים – זה כבר ספר מדעי הלשון לכיתה י"ב, בעמ' 63, או כמובן שירי השהידים, ושירי ההלל לשהידים, שלומדים בספרים לכיתות ז', כיתה י"ב, כיתות ה' ועוד.

      ענת ברקו (הליכוד):
      גברתי היושבת-ראש, סגן השר, כנסת נכבדה, זה זמן רב אני מתריעה על הנושא הזה, שהחינוך – מערכת החינוך במזרח ירושלים, בעצם מתנהלת שם הסתה פרועה נגד מדינת ישראל ונגד יהודים בכלל.

      זה שמערכת החינוך שנמצאת תחת פיקוחה של הרשות הפלסטינית מהווה כר פורה להפצת דברי שטנה מסיתים, בזה אין כל חדש, חבר הכנסת פורר, ולמען האמת, היכולת שלנו להשפיע ולשלוט בה היא מלכתחילה די מוגבלת.

      אבל כשזה קורה במערכת החינוך במזרח ירושלים, שנמצאת תחת הפיקוח הישיר של משרד החינוך וממומנת על-ידיו, על-ידי משלם המסים הישראלי, זה לא רק אבסורד; זה מקומם, זה בגדר איוולת, וצריך למגר את העניין הזה.

      הגשתי שאילתות בנושא הזה, הצגתי בפני שר החינוך ובפני התקשורת והציבור מידע מוצק, כולל דפי פייסבוק, כולל חומרים על הצגות, על פעילויות בתוך בתי-הספר, המראים כיצד מנהלים ומורים בבתי-הספר במזרח ירושלים, חלקם בכלל אסירים ביטחוניים לשעבר, מחנכים תלמידיהם לשנאה טהורה, ואף מדי פעם אנחנו רואים את הדברים, הפעילויות, שהם משותפים עם הילדים שמביאים מתוך העולם הקודם שלהם. חינוך שלא מותיר בידי אותם ילדים ברירה, אלא לעבור תהליך של סוציאליזציה, של טפטוף רע למוחם, אני מכנה את זה "דודא", שאחר כך אנחנו רואים אותה גם בקרב אותם טרוריסטים צעירים שהדרך שלהם לפתור בעיות הפכה להיות דרך הטרור."

      הבאתי אפילו מידע קונקרטי על בית-ספר מסוים, בשם בית-הספר לבנות הרב-נתיבי העל-יסודי של רשת סח'נין בשועפאט. הראיתי כיצד מתחוללת שם הסתה בלתי נתפסת, וכל זאת תחת ניצוחה של לא פחות מאשר הנהלת בית-הספר, מנהלת בית-הספר, שגם נשואה לאסיר ביטחוני לשעבר, ולהדגיש – מדובר בבית-ספר שמלמד לתוכנית הבגרות הישראלית.

      עם זאת, אני טוענת שמשרד החינוך נמנע מלעשות את מלאכתו כנדרש בנושא הזה, והימנעות זו היא שמאפשרת את המשך ההסתה הפרועה, ובעצם מבערת כל חלקה טובה במערכת החינוך.

      מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה):
      אני עמדתי על במה זו לפני שש-שבע שנים, וכבר נאמתי אז על הנושא הזה, הכאוב, שמאז הסכמי אוסלו החינוך במזרח ירושלים עבר לידי הרשות הפלסטינית, ולומדים שם את תוכניות הלימוד הפלסטינית, שכוללת במרכזה את הנכבה, כמובן את הכחשת השואה, ואני גם ראיתי בספר, בדיאלוג בין ילדים גילאי חמש, כאשר ילד שואל מאין אתה, אומר: מוורשה, מוורשה. ומאיפה אתה? אני מעכו. מאיפה אתה? ממוסקבה, מאיפה אתה? מחיפה. מאיפה אתה? הוא אומר: אני מבודפשט. ומאיפה אתה? אומר הילד הערבי: אני משיח'-מוניס בתל-אביב. וככה, דיאלוג שלם. זה בספר שממומן על-ידי משרד החינוך. 175 בתי-ספר במזרח ירושלים ממומנים 100% על-ידי משרד החינוך, 175 בתי-ספר.

      כמו כן, נבנים בתוכנית חומש כ-600 כיתות חדשות, וכאשר הייתה בעיה למשרד החינוך לבנות את 600 הכיתות, כי הרי אין מגרשים ציבוריים כי הם בונים שם בתים גם על מגרשים ציבוריים, בא בית-המשפט העליון וחייב לרכוש מגרשים פרטיים כדי לבנות שם את 600 הכיתות, שזה בונים עכשיו בקצב גדל והולך כדי לסיים מה יותר מהר לאותם תלמידים, אשר בזמנם הפנוי, עקב כל ההסתה שמלמדים, יודעים לחדד אבנים ולזרוק אותן על התחבורה הציבורית או על הר-הזיתים.

      אנחנו יודעים שהגורם מספר אחת לטרור הצעירים הזה זה הסתה, אבל לא תיארנו לעצמנו שזה הסתה במערכת החינוך. ואני, בשעתו, כשהייתי סגן שר החינוך, ואז גדעון סער, שר החינוך, הקציב 2 מיליון שקל לצנזורה על הספרים האלה. אז התברר שיש פתרון. יש דפי קשר. ואני זוכר שהביאו דפי קשר לדוגמה, מזוויעים, מזוויעים ממש, איך שעומדים ילדים עם חרבות, ומה שכתוב שם, הכיתוב של זה: אטבח אל-יהוד, אללה אכבר – ולמי יש פיקוח על דפי הקשר שהילד מביא הביתה?

      אני רוצה לומר לכם, אם למערכת החינוך החרדית, להבדיל, יש כל זה, פיקוח, וכל סטייה קטנה מהמערכת או מהלימודים, מייד – שלילת רישיון, או שלילת המבנה, או שלילת תקציב, מה שרק לא בא, אני לא מתאר לי, לא מבין מדוע במערכת החינוך אי-אפשר לשים פיקוח צמוד ונוקב כדי שהילדים האלה לא יספגו את מנת הרעל הזאת. תודה רבה.

      סגן שר החינוך מאיר פרוש:
      ….. שנתיים האחרונות הקים משרד החינוך מינהל בקרה ואכיפה, המטפל גם בנושא זה. אני רוצה לומר, והרב מוזס הזכיר זאת; במשרד עובד מינהל אכיפה ובקרה, יכול להיות שאותו מינהל במשרד, שעסוק במה שקרוי מוכש"ר, או מוסדות פטור במגזר היהודי, אז פשוט אין לו זמן להגיע למזרח ירושלים. זה הלימוד זכותא שיש לי, כי זה אותו מינהל בקרה, אותם אנשים – האנשים האלה מעורבים.
      עד כאן

      רבותי!!!! וכיצד "מטפל נפתלי בנט (שר בחינוך למי שלא יודע) בבעיה? פשוט מאוד!! מכה בחרדים שולח אליהם את גלקסיו עם ביקורות ובקרות והתערבויות ומיצבי"ם ובידו השניה נותן תקציבי עתק (מליארדים!) לחינוך הערבי להמשך ההסתה
      https://www.gov.il/he/Departments/news/economic_development_

      לכל ציבור חובשי הכיפות הסרוגות! אנו קוראים לכם להתעשת תראו את מי שמתם בראשכם! אותו איש המרחם על אכזרים והמתאכזר על רחמנים , אותו איש שבמהלך שירותו הצבאי הוריד את הכיפה מראשו ולאחר ל"חזר בתשובה" (חבל שחזר!) העפיל לראשות מפלגתכם ושם חבר למרשיעי ברית מיש עתיד והפקיר את גורל לומדי התורה לאשה חילונית שהכניס למפלגה, תוך כדי הטפה וטפיחה עצמית על השכם שכביכול הוא בעצמו מהווה דוגמא ומופת ללימוד תורה ושמירת תורה ומצוות ושירות צבאי (כאמור, נזכיר שוב, הבנאדם הוריד את כיפתו במהלך שירותו הצבאי)
      אנו קוראים לציבור הדתי הלאומי להתעשת ולמחות ולהדיח את נפתלי בנט מחריב היהדות בארץ הקדש