גילאון חושף: "ישבתי עם השר כץ לפני; המוסר היה חזק מהמשמעת"

    ח"כ גואטה הצביע בעד, גואטה תמיד הולך אתנו בדברים האלה. גם כמה ח"כים מש"ס ואחרים היו אתנו, גם יו"ר ועדת הכספים גפני נמנע
    עמית דניאל 1 Comment on גילאון חושף: "ישבתי עם השר כץ לפני; המוסר היה חזק מהמשמעת"

    ח"כ אילן גילאון (מרצ) מספר לרב משה בן לולו ב"הפוך על הפוך" איך הצליח להעביר את החוק אותו הוא מנסה להעביר כבר שנים רבות • יו"ר אהב"ה אבנר עורקבי שהצטרף לשידור הביע חשש שהצעת החוק תיפול בשלבים הבאים וסיפר "השר חיים כץ נפגש עם ח"כ גילאון ואתי יום לפני העלאת הצעת החוק"

    ח"כ גואטה הצביע בעד, גואטה תמיד הולך אתנו בדברים האלה. גם כמה ח"כים מש"ס ואחרים היו אתנו, גם יו"ר ועדת הכספים גפני נמנע
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש, לתדהמת ראשי הקואליציה, הצליח ח"כ אילן גילאון (מרצ) להעביר חוק אותו הוא מנסה לקדם במשך כ-7 שנים. בתכנית "הפך על הפוך" סיפר גילאון לרב משה בן לולו על העברת החוק ועל התקווה שהחוק יצלח את ההצבעות הבאות במליאה ובוועדות.

    "יום לפני שהעלתי את החוק" מספר גילאון "היה יום הנכה הבינלאומי וכולם שיבחו את עצמם. אמרתי אני יתריס נגדם שיראו איזה צבועים הם. כשהגשתי את הצעק החוק אמרתי במליאה שאני לא מציג את החוק, הצגתי אותו מספיק פעמים, אני לא מדבר שום דבר. אתם תסבירו לי למה אתם מתנגדים לחוק. היו כמה אנשים שהרגישו לא בנח ויצאו מהמליאה. ח"כ גואטה הצביע בעד, גואטה תמיד הולך אתנו בדברים האלה. גם כמה ח"כים מש"ס ואחרים היו אתנו, גם יו"ר ועדת הכספים גפני נמנע והח"כים שיצאו מהמליאה. זה עזר לנו, זה היה מספיק בשביל להעביר את החוק, וזה הצליח. כנראה שהמוסר היה חזק מהמשמעת הקואליציונית וזה עבר בקריאה טרומית. כל מי שהצביע נגד החוק הצביע נגד הנכים" אומר גילאון ומוסיף בצער "עכשיו משתוללים בקואליציה איך לחסום את זה".

    "השר חיים כץ ער ורגיש וגילה אומץ ציבורי ועל אף שהוא זה שנימק למה להצביע נגד החוק, הוא עצמו נמנע מההצבעה, יצא מהמהליאה. מי שמבין בפוליטיקה יודע שזה מעשה אמיץ" מפרגן גילאון לשר הרווחה, חיים כץ.

    לשידור הצטרף יו"ר עמותת אהב"ה למכן הנכים בישראל, אבנר עורקבי, שאמר "אני רוצה לברך את ח"כ אילן גילאון, ח"כ קארין אלהרר ואת החברים שעוזרים, על כל היוזמות. אילן מקטין את עצמו. הוא אישיות גדולה. הבן אדם שהוציא את כל הנגישות לנכים, זה איש שעובד ומסייע יומם ולילה לנכים. הוא רואה אותם כל העת למול עיניו". לשאלת המראיין האם הוא ידע שהחוק עתיד לעלות להצבעה, ענה עורקבי "ידעתי. שלשום ישבנו אני וח"כ גילאון יחד עם השר חיים כץ והרחתי שהולך להיות משהו מהשיחה שהיתה סביב השולחן" ח"כ גילאון הוסיף פרטים מהשיחה שהתקיימה עם כץ "אמרנו לחיים, תשמע, תלך אתנו על פעימות, לא נעלה את החוק. מאידך, אולי תצביע אתנו בקריאה הטרומית ואז נשב ביחד ונחשוב מה נעשה"

    כשעורקבי מציין בפני הרב בן לולו את חששו שהחוק יפול בהמשך תהליך החקיקה שלו והרב בן לולו נשמע בטוח יותר באשר לחוק, אומר גילאון לרב בן לולו "תסכים אתו. צריך לייצר לחץ על הממשלה. אתה ראית איך השתולל יו"ר הקואליציה אתמול? הוא ניסה להפוך את ההצבעה. כל אחד שיש לו חבר במפלגה שבקואליציה שיפעיל לחץ שיעבירו אותנו לשלבים הבאים" אומר גילאון ומוסיף "אני מוכן לבוא מחר בבוקר לתת את החוק מתנה לביבי ושיקח את הקרדיט. רק שהחוק הזה יעבור".

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אשריכם אילן ושותפיו אתם יכולים להיות שליחים טובים