השר כחלון: "שיא של כל הזמנים בשיווק קרקעות המדינה"

    איתי גדסי 1 Comment on השר כחלון: "שיא של כל הזמנים בשיווק קרקעות המדינה"

    שר האוצר ויו"ר רשות מקרקעי ישראל משה כחלון מסכם שנה בנדל"ן: שיא של כל הזמנים בשיווק קרקעות: המדינה תשווק עד סוף שנת 2016 קרקע ל- 57,723 יחידות דיור לפחות • עד סוף שנת 2016 תכנית מחיר למשתכן תגיע לשיווק של 64,783 יחידות דיור לפחות

    שר האוצר, משה כחלון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ויו"ר רשות מקרקעי ישראל משה כחלון, הציג היום (ה') בעיר הנדל"ן באילת את סיכום השנה בנדל"ן. במסגרת הנתונים שהציג השר נחשף כי בשנת 2016 יישבר שיא של כל הזמנים בשיווק קרקעות כאשר המדינה תשווק עד סוף השנה  קרקע ל- 57,723 יחידות דיוור לפחות.

    בנוסף, כחלון הציג כי עד סוף שנת 2016 תכנית "מחיר למשתכן" תגיע לשיווק של 64,783 יחידות דיור לפחות כאשר 27,000 יח"ד כבר נמכרו לקבלנים במסגרת התכנית.

    תכנית מחיר למשתכן החלה באמצע שנת 2015 כיוזמה של שר האוצר משה כחלון. בתוך כשנה וחצי תכנית "מחיר למשתכן" הפכה מרעיון למציאות, כשגופי הנדל"ן הממשלתיים תחת שר האוצר (רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר) הוציאו את התכנית לפועל.

    75,000 צעירים וצעירות ישראלים, אשר זכאים על פי תנאי התכנית, כבר נרשמו ל"מחיר למשתכן". כ-6,000 צעירים כבר זכו בחודשים האחרונים בדירה בתנאים משופרים ובהנחה של מאות אלפי שקלים. עד סוף שנת 2017 יזכו בדירה עשרות אלפי זוגות נוספים.

    בחודש דצמבר  הקרוב  יושקו  לכל הפחות  10,453 יח"ד של "מחיר למשתכן" ברחבי הארץ וביניהם: מודיעין- 3,867 יחידות דיור, בית שמש- 1,500 יחידות דיור, עכו- 1,200 יחידות דיור, רמת גן- 830 יחידות דיור ועוד. ייתכן שהמספרים אף יגדלו ככל שתהיה בשלות לפרסום מכרזים נוספים עד סוף השנה.

    שר האוצר, משה כחלון: "לאחר שבשנת 2015 שברנו את שיא כל הזמנים בתכנון כאשר תכננו 100 אלף יח"ד, השנה הגיע הזמן לשבור את שיא השיווקים. הצבנו יעדים שאפתניים ביותר והצלחנו לעמוד בהם. אנשי רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומטה הדיור באוצר עבדו מסביב לשעון בכדי לעמוד ביעדים. אין לי ספק שבסופו של התהליך המהלכים שלנו והמספרים האדירים האלה ישפיעו על השוק כולו."

    תכנית "מחיר למשתכן" במתכונתה החדשה היא חוד החנית בסדרת צעדים אשר יזמה המדינה במטרה להקל על חסרי דירה לקנות דירה ראשונה בתנאים מועדפים.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דיבורים וחול ואין מה לאכול
      החרדים לא מקבלים את חלקם, ובכלל ברמה הארצית הכל כישלון לא ראינו את ירידת המחירים המובטחת