המאבק על הדיור: מוזס דורש הסדרה דחופה בדיור

    איתי גדסי No Comments on המאבק על הדיור: מוזס דורש הסדרה דחופה בדיור

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מוזס: נדרשת הסדרה דחופה בעניין הדיור במדינת ישראל • בדבריו, שנאמרו במהלך דיון על חוק ההסדרה קרא לקדם דיור בשכירות לטווח ארוך

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון ארוך שהתקיים במליאת הכנסת על חוק ההסדרה, ביקש ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, יו"ר סיעת יהדות התורה, להתייחס שוב אל הבעיה החמורה של הציבור החרדי בשנים האחרונות: מצוקת הדיור. "אני גם רוצה לדבר בעניין הסדרה" פתח הרב מוזס את נאומו "אבל על הסדרה אחרת – הסדרה של בעיות הדיור במדינת ישראל. גם זה צריך הסדרה".

    הרב מוזס התייחס אל סוגיית הדיור להשכרה ואמר כי הממשלה הקימה חברת "דיור להשכרה" שמטרתה לבנות דירות להשכרה לטווח ארוך בשכר חודשי מפוקח. "אתמול ראיתי טקס הגרלה על 237 יחידות דיור בהרצליה. כן, כן, הרצליה, במרכז הארץ, במחיר של שלושת אלפים, שלושת אלפים ארבע מאות שקל בלבד, שכר דירה מפוקח! אני חשבתי לעצמי –  אין עיני צרה, חלילה. אדרבה, ייכנסו לשם זוגות צעירים, מחוסרי דיור. אבל, מדוע זה לא מגיע לציבור שלנו? הציבור שסובל יותר מכל המגזרים ממחסור חמור ביחידות דיור, מדוע ראש עיריית בית שמש, שהביע את הסכמתו ונכונותו להקים אצלו בעיר פרויקטים של דיור להשכרה, לא זוכה למענה חיובי? הוא מוכן בדיוק כמו ראש עיריית הרצליה שיבואו ויבנו דירות להשכרה בבית שמש במחיר של 3,000 שקל שזה פחות ממה שמשלמים היום, לצערי, במחסנים ובחניונים ובמקומות כאלה שבכלל לא ראויים לדיור לבני אדם, אך לצערי, אין הענות להסכמתו ולבקשתו זו. אינני מבין מדוע. הרי הדבר יקל ביותר על מצוקת הדיור, וראש העיר מוכן ומזומן לכך!"

    הרב מוזס אמר כי על ישראל ללמוד מהנעשה בעולם, שם רוב האזרחים מתגוררים בשכירות ומיעוטם רוכש דירות. "כולנו יודעים ששני שלישים מתושבי ארצות הברית וקנדה גרים בשכירות. זה מקובל בכל מקום. וגם כאן בארץ זוגות צעירים מוכנים היום להתגורר בשכירות ארוכת טווח, ולאו דווקא בדירה משלהם, שכדי לרכוש אותה עליהם להיכנס להתחייבויות ולמשכנתאות שסופן מי ישורנה".

    יצוין, כי ח"כ הרב מוזס נפגש לפני מספר שבועות עם מנכ"ל "דירה להשכיר" ועם מר אביגדור יצחקי במטרה לקדם תכניות לבניית דירות לשכירות לטווח ארוך. הרב מוזס השמיע באזניהם כי גם בארץ הציבור החרדי כבר די בשל לשינוי בתפיסת המגורים שאיננה מחייבת רכישת דירה וכי יש לתת דגש על קידום פרויקטים של אלפי דירות בשכירות לטווח ארוך.



    0 תגובות