ליברמן: מתמודדים עם 260 בג"צים נגד ההתיישבות וישראל

    מתנהלת כרגע נגד מדינת ישראל מלחמת התשה משפטית על ידי גורמים בינלאומיים, במימון גורמים בינלאומיים, כולל מדינות אירופה. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע עם 260 בג"צים: 110 נגד ההתיישבות היהודית ועוד 150 נגד מדינת ישראל של הפלסטינים, על הבב"חים ועל כל מיני דברים אחרים. בסך הכל הוגשו 260 בג"צים
    איתי גדסי No Comments on ליברמן: מתמודדים עם 260 בג"צים נגד ההתיישבות וישראל

    שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לקראת אישור תקציב הביטחון ונתן סקירה ביטחונית בפני חברי הוועדה • רמז לתקיפה אמש: "לא נאפשר הברחת נשק איכותי מתוחכם או נשק כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה"

    מתנהלת כרגע נגד מדינת ישראל מלחמת התשה משפטית על ידי גורמים בינלאומיים, במימון גורמים בינלאומיים, כולל מדינות אירופה. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע עם 260 בג"צים: 110 נגד ההתיישבות היהודית ועוד 150 נגד מדינת ישראל של הפלסטינים, על הבב"חים ועל כל מיני דברים אחרים. בסך הכל הוגשו 260 בג"צים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת גיבוש תקציב הביטחון הגיע הבוקר שר הביטחון אביגדור ליברמן לועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הציג היום בפתח ישיבת הועדה את עקרונות תקציב הביטחון שגובשו השבוע. ולאחר מכן נשא דברים שר הביטחון ליברמן.

    שר הביטחון אמר הבוקר כי ״למדינת ישראל אין שום עניין להתערב במלחמת האזרחים בסוריה, המדיניות שלנו והעמדות שלנו הן ברורות מאוד והן מתבססות על שלושה קווים אדומים: אנחנו לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל, אנחנו לא נאפשר שום פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ואנחנו לא נאפשר הברחת נשק איכותי מתוחכם או נשק כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה. דבר נוסף, שכדאי להבהיר הוא שמדינת ישראל מקבלת את ההחלטות שלה באופן חופשי לחלוטין, בהתאם לאותה מדיניות שפירטתי ומבלי להתחשב בנסיבות ובמגבלות האחרות״.

    השר ליברמן התייחס גם לנושאים נוספים ואמר כי ״מתנהלת כרגע נגד מדינת ישראל מלחמת התשה משפטית על ידי גורמים בינלאומיים, במימון גורמים בינלאומיים, כולל מדינות אירופה. מערכת הביטחון מתמודדת כרגע עם 260 בג"צים: 110 נגד ההתיישבות היהודית ועוד 150 נגד מדינת ישראל של הפלסטינים, על הבב"חים ועל כל מיני דברים אחרים. בסך הכל הוגשו 260 בג"צים וזה פוגע בתפקוד הרגיל גם של המחלקה המשפטית במשרד הביטחון וגם במשרד הביטחון. אנחנו פשוט לא ערוכים לזה מבחינת משאבים וכוח אדם. אין ספק שרוב הבג"צים נועדו בעיקר להטריד ולטרטר את המערכת כולה וצריך להגיע לאיזשהו דיאלוג בענין גם עם בית המשפט העליון כי אי-אפשר שכל אחד מגיש בג"צ והוא עובר שם לדיון. מערכת הביטחון לא מסוגלת להתמודד עם 260 בג"צים בו זמנית״.

    בנושא התקציב אמר השר ליברמן כי ״אחד הנכסים החשובים שיש לצה"ל זה אנשי קבע איכותיים. אנחנו ראינו בחודשים האחרונים שיח שאין לו מקום לגבי תנאי השירות ולגבי המשכורות – אם אנחנו רוצים לשמור על אנשי קבע איכותיים צריך להבין שנגד שמשקיע יום ולילה בימ"חים, באימונים ובכל מה שהוא צריך לעשות, והוא חוזר הביתה עם משכורת ברוטו של 6,500 ₪ ועוד יורדים לחייו, זה לא דבר מעודד…. זה דבר פשוט לא סביר וצריך להיות מאד זהירים ואם אנחנו רוצים לעודד אנשים איכותיים להישאר, הוועדה הזו היא חלק חשוב מאותו מאמץ.

    ליברמן חתם את דבריו "אמרת, אדוני היו"ר, שיש לנו פחות מדינות אויב, זה נכון, אבל יש לנו הרבה יותר אתגרים מאשר בעבר. אנחנו לא נפרט פה אבל האתגרים שאיתם מתמודדת מדינת ישראל אלה אתגרים לא פשוטים וניגע בזה בדיון שנקיים כאן, אנחנו מתמודדים עם אתגרים חדשים לגמרי וצריכים להיות ערוכים גם לאותם אתגרים שלא הכרנו מקודם", דברי השר ליברמן.



    0 תגובות