האמן שעשה את הפסל של ביבי: "יש לי ראיון ברדיו באיראן"

    עמית דניאל 2 Comment on האמן שעשה את הפסל של ביבי: "יש לי ראיון ברדיו באיראן"

    האמן שהציג את הפסל בדמות נתניהו אתמול בכיכר רבין משוחח עם מנחם טוקר ואומר "לא אתן שיתייגו אותי" • "הצבתי את הפסל בשש בבוקר והצו שקיבלתי הורה שעלי לפנות את הפסל עד 12:58"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איתי זלאיט, הפסל שעשה את הפסל של ביבי והציב אותו בכיכר רבין אתמול שוחח ב"זמן אוויר" עם מנחם טוקר על היצירה, האמירה והתגובות שקיבל.

    ראשית הוא ציין את הסיקור העיתונאי הנרחב "יש לי ראיונות ברדיו באיראן, ב-BBC, ב-CNN ועוד" על המטרה שלו בהצבת הפסל הוא אמר "רציתי שכל המדינה תדבר על זה" על אף נסיונותיו של טוקר להבין לאיזה צד במפה הפוליטית הוא משתייך, ענה איתי "ישבתי עם חבר והסברתי לו את קו החשיבה שלי בסופו של דבר הוא אמר לי 'אני לא מבין, אתה בעד ביבי או נגד' אמרתי לו 'יופי תודה'. היום יש תיוג, אתה דתי, אתה שמאלני, אתה ימני והתיוג הוא רדוד ואני לא אתן לתייג אותי" אמר.

    על החומרים מהם מורכב הפסל סיפר "הזהב לא זהב טהור, זו איזושהי תערובת של צבע שהכנתי" על צו הפינוי שקיבל סיפר "הצבתי את הפסל בשש בבוקר והצו שקיבלתי הורה שעלי לפנות את הפסל עד 12:58, שעה מעניינת. לא התכוונתי להתעמת אתם, אין לי עניין להפר חוק, אני אזרח שומר חוק. הבחור שהחליט להפיל את הפסל עשה את זה 5 דקות קודם. לא קיבלתי דו"ח".

    "שאלו אותי אם מי שהפיל את הפסל, מטעמי. שאלתי מדוע שארצה בכך? אני את העבודה שלי סיימתי. היה שיח. אנשים באו כמו לפני 200 שנה ואמרו, זה פסל, זו עבודת אלילים. אמנות התפקיד שלה להפעיל אנשים לחשוב קיבלתי מאות תגובות של אנשים אפילו מרגשות. ניצולת שואה אפילו אמרה לי שבאה במיוחד. מעניין שלא קיבלתי, על אף השיח המאד אמוציונאלי שיש לנו היום, תגובות שנאה".

    "להגיד לך בדיוק מה הפסל הבא שלי?" הוא תוהה בקול ומשיב "הפסל של ביבי מוכן כבר שלושה חודשים. הכנתי, כיסיתי ושכחתי ממנו והמשכתי לעבוד על הפרוייקט הבא. כשהוא יהיה בשל אתם אולי תשמעו על זה. אמנות זה לא רק פסל" הוא אומר ומשאיר את האופציות של המיצג הבא שלו פתוחות.

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      השחיל שם מילה לא הכי הכי לפחות מתי שמעלים לאתר יצנזרו

    2. 1

      אני ימני ושונא את ביבי