בקרוב: אפשרות תשלום ב'רב קו' גם במוניות השירות

    יו"ר ארגון מוניות השירות, פריד אברהם, אמר כי במקומות שהיו קווי שירות השתפר השירות של אגד ודן, אולם במהלך השנים משרד התחבורה השקיע רבות בתחבורה ציבורית ולא השקיע בכלל במוניות השירות
    אבי יעקב No Comments on בקרוב: אפשרות תשלום ב'רב קו' גם במוניות השירות

    ישראל כץ: אני מוביל את הרפורמה ולא מתרגש מבעלי העניין או בעלי העט ואעשה גם בתחום הזה מה שטוב לאזרחי ישראל, תוך התייחסות לעוסקים בענף שעובדים קשה לפרנסתה • "המטרה היא להגיע ל-40% שימוש בתחבורה ציבורית"

    צילום: Dudi Vaaknin/ Flash 90
    יו"ר ארגון מוניות השירות, פריד אברהם, אמר כי במקומות שהיו קווי שירות השתפר השירות של אגד ודן, אולם במהלך השנים משרד התחבורה השקיע רבות בתחבורה ציבורית ולא השקיע בכלל במוניות השירות
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, החלה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעה הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה, שנועדה להסדיר את הענף מוניות השירות וקווי השירות. היו"ר כבל פתח ואמר כי בכוונתו לעשות הכל להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור אזרחי ישראל, כפי שנעשה בעבר. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי הוא מוביל את הרפורמה ולא מתרגש מבעלי העניין או בעלי העט ויעשה גם בתחום הזה מה שטוב לאזרחי ישראל, תוך התייחסות בעבוד לעוסקים בענף שעובדים קשה לפרנסתם.

    השר כץ הוסיף כי המטרה המשותפת היא לייצר שיפור והסדרה של ענף מוניות השירות, שהוא שירות משלים חשוב לתחבורה הציבורית הכללית, שנמצאת בהתפתחות חסרת תקדים. לדבריו, היעד הוא להעלות את אחוז השימוש בתחבורה ציבורית ל-40% ולהוציא את ענף מוניות השירות לתחרות. הוא הוסיף כי הוא סומך על שיקול הדעת של יו"ר הוועדה, ח"כ כבל, וחברי הוועדה ואמר כי בכוונתו לעשות רק את הדברים הנכונים לציבור. השר כץ התייחס גם לפרסומים על המרת רישיונות ואמר: "הרעיון שהתגבש תוך כדי הדיונים הוא שמי שלא ירצה להמשיך לעסוק בענף צריך להמיר לו את היציאה בדרך כזו או אחרת, ומי שירצה יוכל להישאר לתקופת הביניים שתקבע הוועדה ולאחר מכן להתמודד במכרז. כך זה נעשה במשק החלב ובמקומות אחרים. שום לחץ פוליטי לא ישנה את המצב, אני אעשה רק מה שנכון לאזרחים במדינת ישראל".

    היו"ר כבל התייחס לנושא הרב קו ואמר כי הוא כל מערכות התחבורה הציבורית צריכות להיות שלובות זה בזה, ושילוב מוניות השירות ברב קו האנונימי צריך להיות סוג של גולת כותרת. "נעשה הכל שזה יצליח", אמר. ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה כי שאלת הרב קו היא משמעותית ביותר. השר כץ אמר בתגובה כי המדיניות שלו היא "לאשר את הרב קו בכפוף למגבלות פיננסיות, של משרד האוצר, ומגבלות טכניות שזה אתגר שאם נצליח לפתח אותו יכול להקל על הנוסעים – את כל הנושא הזה אתם תשקלו בוועדה". סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי בשנת 2006 היו כ-2,250 מוניו שירות וכיום פועלות רק כ-800. הוא הסביר כי לאחר תקופת מעבר של 3 שנים יצאו הקווים המתפנים והקווים החדשים לתחרות במכרז, והרשימה החדשה תתבסס על בחינה ארצית ועל הרחבת אזורים חדשים ושיפור אזורים פעילים.

    יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין: בירך את השר על האמירה שהמטרה היא להגיע ל-40% שימוש בתחבורה ציבורית ועל האמירה העקרונית בנושא מוניות השירות. עם זאת הוא מתח ביקורת על כך שהרפורמה מגיעה לאישור הוועדה ברגע האחרון והוסיף: "מוניות שירות הם חלק מאוד מרכזי מהפתרון של בעיית התחבורה, זה שירות משלים לאוטובוסים ורכבות ואנחנו צריכים להיות מאוד מודאגים מכך שהענף שוקע". ח"כ דוד ביטן אמר כי לא צריך לזרוק עכשיו את בעלי מוניות השירות, אלא להכניס אותם לרב קו והוסיף: "לגבי הרישיונות והפיצויים את זה נשאיר לשר".

    ח"כ חמד עמאר הצטרף לדבי ח"כ חנין באשר ללחץ הזמנים לאישור ההצעה לפני פקיעת הרישיונות, ואמר כי גם מבחינה בטיחותית חשוב להכניס לשימוש את הרב קו. ח"כ נורית קורן הוסיפה כי צריך לעשות מאמץ לפתור את הבעיות הטכנולוגיות. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי חייבים לפתח את הענף, והוסיף כי בלי מוניות שירות אי אפשר להגיע היום מטייבה או כפר סבא לנתניה. ח"כ יעל גרמן אמרה כי לא תוכל לתמוך בחוק אם לא יהיו בו שינויים, בין היתר להכניס את הרב קו ולהעלות את מספר המושבים במונית שירות מ-10 ל-13.

    יו"ר ארגון מוניות השירות, פריד אברהם, אמר כי במקומות שהיו קווי שירות השתפר השירות של אגד ודן, אולם במהלך השנים משרד התחבורה השקיע רבות בתחבורה ציבורית ולא השקיע בכלל במוניות השירות. "אי אפשר לנפנף אותנו ככה בקלות, צריך לקבוע מנגנון פיצוי", אמר. עו"ד אורי זליגמן, שאמר כי הוא מייצג את רוב חברות מוניות השירות הפעילות כיום, הסביר כי תקופת מעבר של 3 שנים היא קצרה מדי ולא תאפשר לחברות להתמודד במכרז לאחר מכן. הוא קרא להאריך אותה ל-6 שנים ורק לאחר מכן לצאת למכרז.

    סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, אמרה כי מוניות השירות הן היחידות שנותנות מענה סביב השעון, 24/7, וצריך שזה יהיה תנאי לכל תאגיד חדש. לדבריה, "אי אפשר להסתכל על הענף רק מההיבט הכלכלי, יש כדאיות כלכלית ברמת אביב אבל לא ביפו וצריך לדאוג גם לציבור המוחלש", אמרה. דובר ארגון 15 דקות, יוסי סעידוב, אמר כי אם הרב קו לא יכנס למוניות השירות הדבר יפגע דווקא בחלשים שנהנים מתעריפים מופחתים, שבמקום לעלות למונית השירות המרווחת יצטרכו להמתין לאוטובוס הצפוף בגלל שרק שם יקבלו הנחה.

    כאמור, הוועדה קיימה היום את הישיבה הראשונה בהצעה ותמשיך לדון בה כבר בשבוע הבא כדי לאשרה לקריאה שנייה ושלישית עד סוף החודש.



    0 תגובות