"רבים ממאזיני קול חי יוכלו בעשור הקרוב לעבור לירושלים וליהנות בה"

    התחדשות עירונית מדברת על לפנות בניינים ולבנות לגובה. זה דבר אפשרי לעשות, מדובר על עשרות אלפי יח"ד שהולכות להיבנות. העירייה מנסה לקדם כמה שיותר
    עמית דניאל 3 Comment on "רבים ממאזיני קול חי יוכלו בעשור הקרוב לעבור לירושלים וליהנות בה"

    הוא בטוח שבעשור הקרוב ירושלים תעבור מהפך וההגירה החיובית לירושלים זה רק עניין של זמן • "היו שכונות שלמות בירושלים, שהיו תחת הקפאת בניה בכהונת אובמה" • "תזכור שיש לנו עוד שנתיים רכבת מתל אביב לירושלים בחצי שעה"

    התחדשות עירונית מדברת על לפנות בניינים ולבנות לגובה. זה דבר אפשרי לעשות, מדובר על עשרות אלפי יח"ד שהולכות להיבנות. העירייה מנסה לקדם כמה שיותר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא הדיור במדינת ישראל לא יורד בשנים האחרונות מסדר היום. חלק נכבד מהשיח מתמקד בעיר ירושלים כאשר במקומות מסוימים בעיר ישנה הקפאת בניה וההיצע נמוך משמעותית מהביקוש. בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת קובי פינקלר, שוחח מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, משה ליאון.

    הוא פתח בהסבר קצר, לבקשת המראיין, על תיק המנהלים הקהילתיים "אין תיק יפה יותר מתיק המנהלים הקהילתיים. בירושלים, עיר שמונה כ-800,000 תושבים, יש לכל שכונה מנהל קהילתי. כל שכונה מונה כ-50,000 איש שבוחרים מנהל קהילתי שתפקיד נבחרי המנהל לתת מענה ישיר לתושבים מהעירייה. במסגרת תפקידי אני משקיע זמן רב גם בפתרון בעיות למנהלים לדוגמה, כעת אני שב מפגישה עם משרד התחבורה בנוגע למעגלי התנועה בעיר" אמר לאון.

    בנוגע להגירה שלילית של צעירים מהעיר, אמר ליאון "הגירה שלילית מהעיר היום עומדת על 8,000 אנשים בשנה. מאזן ההגירה הוא שלילי. אני מקווה שבשנים הקרובות ההגירה תתהפך לחיובית. כיום המחסור בדיור הוא מחסור רציני בהיצע של דירות. יש פתרונות שמדברים עליהם. התחדשות עירונית מדברת על לפנות בניינים ולבנות לגובה. זה דבר אפשרי לעשות, מדובר על עשרות אלפי יח"ד שהולכות להיבנות. העירייה מנסה לקדם כמה שיותר".

    על התקווה שההקפאה תסתיים בתקופת כהונת טראמפ כנשיא ארה"ב "היו שכונות שלמות בירושלים, שהיו תחת הקפאת בניה בכהונת אובמה. בשכונות כמו פסגת זאב, רמת שלמה וגילה יש פוטנציאל לאלפי יח"ד שיכולות לעצור את ההגירה השלילית ולהפוך להגירה חיובית. קרה משהו מיוחד שלא היה לפני אובמה. היתה הקפאה על בניה בירושלים, שכונות שאין ספק שיהיו קיימות לעד ולנצח נצחים גם בכל הסכם עתידי ולא היה סיבה להקפיא. אני מקווה שבעידן טראמפ גם בשכונות האלה תצמח הבניה, אני אופטימי".

    לשאלה איך הוא רואה את העיר ירושלים בעוד 10 שנים, ענה "הולך להיות מהפך רציני. ההגירה השלילית תהפוך לחיובית. ככל שיבנו יח"ד נוספות, יבואו תושבים ובד בבד פחות צעירים יעזבו. יש בעיה בנושא התעסוקה צריך לעבוד על הבאת מפעלי הייטק נוספים. יש לנו בהר חוצבים שטח נרחב וצריך יותר" אמר והוסיף "תזכור שיש לנו עוד שנתיים רכבת מתל אביב לירושלים בחצי שעה. זה יתרום למהפך גדול שיהיה כאן בירושלים. אין ספק שזה כייף גדול. כשאנשים עוברים הם עוזבים מתוך צער. יהיו הרבה ירושלמים שיוכלו לעבוד בתל אביב"

    לסיום אמר לאון "חייבים לתת למאזינים של רדיו קול חי את האפשרות לגור בירושלים" לאון הבטיח "רבים מהם יוכלו לעבור ואני מאמין שיעברו לירושלים, יחיו ויהנו בירושלים".

    האזינו:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה עם המנהל קהילתי ברמות???

      עושק מתמשך של שנים!
      כפיה חילונית של מיעוט קטן בשכונה!!
      איך אתה מסביר את זה, מר ליאון הנכבד???

    2. 2

      ומאזיני קול ברמה?

    3. 1

      מה קשור קול ברמה ?