מוכרים יחוייבו בהצבת מכשיר שקילה במכר סחורה לפי משקל

    איתי גדסי No Comments on מוכרים יחוייבו בהצבת מכשיר שקילה במכר סחורה לפי משקל

    יוזם החוק ח"כ יעקב אשר: אדם מגיע לקופה, ומתברר לו שזו שהכמות שהוא לקח היא גדולה והוא נדרש לשלם הרבה, אבל הוא כבר לא יחזור לדוכן ויחזיר את זה וכך הוא נאלץ לשלם • 46 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – הצבת מכשיר שקילה במכר טובין לפי משקל), של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב מדגל התורה.

    כל פי ההצעה תהיה חובת הצבת מכשיר שקילה בסמוך לדוכני טובין הנמכרים לפי משקל ובכך לאפשר לצרכנים לבדוק את משקל הטובין במהלך הקנייה ולא רק בעת התשלום בקופה.

    בדברי ההסבר נכתב: "בתי עסק שונים בוחרים, על פי מדיניות משתנה, להציב משקל (מכני או אלקטרוני) בסמוך לדוכני טובין הנמכרים לפי משקל, כגון דוכנים של פירות וירקות. חוק הגנת הצרכן, התשמ"א–1981, מסמיך את שר הכלכלה לקבוע סוגי טובין שלגביהם תהיה חובה להציג, נוסף על מחירם הכולל של הטובין, גם את המחיר ליחידת מידה, משקל או נפח. עם זאת, החוק, כנוסחו היום, אינו מחייב את העוסקים להציב בסמוך לטובין מכשיר שקילה. אשר על כן, בפועל בבתי עסק שונים אין לצרכן כל דרך לבדוק את משקל הטובין שבחר "בזמן אמת", והוא מגלה זאת רק בזמן התשלום בקופה.

    כדי להקל על הצרכן בבואו לכלכל את צעדיו כשהוא רוכש טובין לפי משקל, מוצע לחייב את בתי העסק להציב מכשיר שקילה בסמוך לטובין שמוצעים למכירה לפי משקל. מאחר שבמצבים מסוימים תהיה הצדקה לפטור עוסקים מהחובה האמורה, מוצע להסמיך את שר הכלכלה לעשות כן, בהתאם לאמות מידה שיקבע, בהתחשב, בין היתר, בשטח העסק, בסוג העיסוק ובסוג הטובין המוצעים למכירה."

    ח"כ אשר הסביר: יוצא מצב שאדם מגיע לקופה, ומתברר לו שזו שהכמות שהוא לקח היא גדולה והוא נדרש לשלם הרבה, אבל הוא כבר לא יחזור לדוכן ויחזיר את זה וכך הוא נאלץ לשלם. לפי החוק כל אדם יוכל לבדוק כמה שוקלת הכמות שהוא לקח וכך גם לדעת כמה היא עולה.

    46 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכלכלה.



    0 תגובות