קובי פינקלר בסיור מלא רשמים מהבית של חיל האויר

    בעוד אנו משוחחים ובעוד עוד מטוס צופית ממריא לעוד משימה, נכנס לחדר חייל שרוצה לדבר רגע עם המפקד. נשמע מוזר? למב"ס כלל וכלל לא
    קובי פינקלר No Comments on קובי פינקלר בסיור מלא רשמים מהבית של חיל האויר

    הבסיס בו הוקם חיל האויר לפני 69 שנה, משמש כיום את טייסת האיסוף המודיעני של החיל • היום זה אחד הבסיסים הגדולים של החיל שהטייסת הראשונה שבו זכתה לתואר "הטייסת עם הכי הרבה ציונים לשבח בחיל האויר"

    בעוד אנו משוחחים ובעוד עוד מטוס צופית ממריא לעוד משימה, נכנס לחדר חייל שרוצה לדבר רגע עם המפקד. נשמע מוזר? למב"ס כלל וכלל לא
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "כאן הכל החל" מספר מפקד כנף 15 של חיל האויר "במבנה קטן ליד תחנת הכח רידינג החל לפעול חיל האויר הישראלי יום לאחר החלטת האומות המאוחדות על הקמת בית יהודי לעם היהודי ב-30.11.47"

    היום זה אחד הבסיסים הגדולים של חיל האויר שהטייסת הראשונה שמוקמה בו, טייסת 100 זכתה לתואר "הטייסת עם הכי הרבה ציונים לשבח בחיל האויר".

    לא רבים יודעים (וטוב שכך לטעמי), שכנף 15 היא הטייסת עם הכי הרבה שעות טיסה שכן ייעודה המרכזי הוא איסוף ידיעות מודיעין אסטרטגיות "כל מערך המודיעין הסיגינטי, הלוחמה האלקטרונית,המודיעין המכמ"י והממסר יוצא ונאסף מכאן באמצעות כלי הטיס הייחודיים שלנו הצופית והקוקיה" אומר מפקד הבסיס.

    כנף 15 פועלת 7 ימים בשבוע עם אלפי שעות טיסה ועם למעלה מאלף טייסים, קצינים וחיילים: "זהו מערך שנותן שרות מהיר לכל גיזרה ובכל תנאי מזג האויר" מספר לנו המפקד. "אנחנו מוזנקים בעקבות בקשה של מפקד אוגדה או חטיבה לאירוע בצפון בגבול לבנון, באזור רצועת עזה או ביהודה ושומרון. בשל יכולות המטוסים, אנחנו מגיעים מהר לזירה ויכולים להביא את המידע הכי זמין, הכי יעיל ובצורה מהירה".

    בעוד אנו משוחחים ובעוד עוד מטוס צופית ממריא לעוד משימה, נכנס לחדר חייל שרוצה לדבר רגע עם המפקד. נשמע מוזר? למב"ס כלל וכלל לא.

    "זו חוויה פיקודית מרתקת. מגיעים לכאן חיילים לא מעטים עם בעיות אישיות עצומות שאני והצוות רואים בפתרונן את המשימה החשובה שלנו. לא פחות מאיסוף נתונים מבצעיים. לטפל בחייל בן 19 שבבית אין אמצעי מחיה בסיסיים, או בחייל אחר שאין לו לאן לחזור בסוף השבוע זו משימה לחיים וכך אנו פועלים" גאה לספר מפקד הכנף.

    בעוד כשנתיים יעבור הבסיס דרומה ואם תהיתם אם זה יקשה על הצוות לתפקד בשל הריחוק מהמרכז התשובה הברורה והחד משמעית היתה "אנחנו כמו הצפרים שעל שמן המטוסים. תמיד ובכל מקום שישימו אותנו נמלא את ייעודינו".



    0 תגובות