נתניהו לרבנים הספרדים: "אתם שומרי הגחלת של העם היהודי"

    איתי גדסי 5 Comment on נתניהו לרבנים הספרדים: "אתם שומרי הגחלת של העם היהודי"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יומו השני במסע ההיסטורי של "כינוס הרבנים הספרדים העולמי" נפתח בתפילת שחרית בנץ החמה ולאחר מכן יצאה משלחת הרבנים אל טקס מיוחד בבית נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, בהשתתפות יו"ר ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי, ח"כ הרב יואב בן צור, אברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ונכבדים נוספים.

    בפתח דבריו העלה נשיא המדינה ריבלין את דמותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל כמנהיג יהודי בעל שיעור קומה, וכמי שזכה פעמים רבות לעצתו וברכתו. "הכינוס הזה של רבני עדות המזרח מכל תפוצות ישראל מרגש את כולנו. אני יודע שהקמת האיחוד והכנס הזה, היה משאלת לב וצוואה של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ואני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה, שטרחו ועמלו על קיומו של הכנס הזה," אמר הנשיא והוסיף: "אתם בוודאי יודעים שאני נמצא כאן, בבית הזה, בין היתר בגלל ברכתו של הרב עובדיה זצ"ל, כך שקיום צוואתו, חשוב לי במיוחד"

    עוד אמר ריבלין, "הרב עובדיה זצ"ל היה יחיד בדורו. לא רק בגלל הידענות העצומה, אלא בגלל החיבור העמוק שהיה בו לכל יהודי. כרב וכפוסק הוא תמיד הדגיש את ה'כח דהיתרא', לא משום ויתור חלילה, אלא מתוך יושר עמוק, הבנה ומחויבות לתורה ולהלכה כמנהיגות את העם, כרלוונטיות לכל יהודי ויהודי. כל מי שחי כאן בארץ ישראל, בתקופה שלאחר מלחמת יום כיפור, לא יכול שלא לשכוח על כתפיו של מי הוטלה המשימה הענקית להתיר את אותן נשים יקרות, העגונות, שבעליהן נפלו בקרב. רק הרב עובדיה יכול היה לעסוק במלאכה הקשה והמורכבת הזו, ובעיני זו עומק מורשתו, המסורת של יהדות המזרח, יהדות ספרד המעטירה, שבה יש מחויבות ודאגה ואהבה וקשר לכל יהודי ויהודי. ואני בטוח שאת הרוח הזו אתם נושאים אתכם לקהילות שלכם, בכל אתר ואתר".

    יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר, כי מן הראוי היה ללבוש בגד חדש ולברך שהחיינו על היום ההיסטורי הזה של הקמת הארגון החשוב הזה, כי זה מה שמרן זיע"א שאף אליו כל חייו, וכמה היה חשוב לו שכל קהילה וכל עדה תתנהל לפי דרך ההלכה הצרופה".

    הכנס במשכן הכנסת
    משם יצאה המשלחת אל הכנסת, אל כינוס מיוחד בהשתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. את הכנס הנחה עו"ד אביעד אושרי, חבר הנהלת הסתדרות הציונית העולמית.

    בפתח דבריו, הביע ראה"מ התרגשות לנוכח עשרות הרבנים מכל רחבי העולם, וביקש שכל רב אמר את שם המדינה ממנה הוא בא. נתניהו התפעל מכמות המדינות וסיפר לנוכחים על מעמדה של ישראל המשתנה לטובה בכל העולם. "קרוב לחמישים מדינות משחרות לפתחנו. דעת הקהל עולה באופן חד בתמיכה בנו. אנחנו בולטים בעולם בשתי מרכיבים בולטים: ט.ט. – טכנולוגיה וטרור (לוחמה בטרור), וכן בשורה של דברים נוספים".

    נתניהו סיפר, כי אם יש דבר שהוא מצטער עליו זה שלא הספיק לקחת את בנו, סגן חתן התנ"ך לברכה אצל מרן הגר"ע יוסף זיע"א. "אתם ממשיכים את דרכו", אמר נתניהו, "אתם שומרים על הגחלת למען עם ישראל".

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בנאומו, כי "מעולם לא הייתה פריחה כה גדולה של לומדי תורה ושומרי המסורת כמו שקיים ביום בארץ ובעולם. הכינוס שנעשה לכבודו של מרן, מסמל היטב את דרכו. הוא היה שקוע בלימוד אך ידע לצאת מד' אמותיו לעזרה וקירוב אחרים. תאמינו בכוח שלכם וזה יהיה דבר גדול לזכותו".

    נאום השר דרעי
    בפתח נאומו של שר הפנים אריה דרעי, התייחס השר לדבריו של ראה"מ נתניהו, כי "ישראל מצטיינת בעולם בשתי תחומים מרכזיים ט.ט. – טכנולוגיה וטרור (לוחמה בטרור). השר דרעי הסתייג ואמר, כי נתניהו צריך לדעת שלפני הט.ט זה יש-ת'. תורה. כי מציון תצא תורה".

    דרעי אמר: "דרכו של מרן היתה דרכי נועם. בסיפורים ובמשלים קרב את העם לתורה. אנחנו נמצאים בכנסת – זירת המאבקים. ושואלים אותי, מדוע להילחם על נושאים יהודיים? מדוע לא לעשות פשרות בנושא הכותל, שכם הם יוכלו להתפלל שם, או בנושאי הגיורים? אני רוצה לומר, כמי שהיה קרוב אליו למעלה מ-40 שנה, אין לתאר את מסירות נפשו ומאבקיו למען הצביון היהודי ולמען העמדת הדת על תילה בנושאי סמכויות בתי הדין הרבניים ועוד. זה לא סותר. מצד אחד לקרב בדרכי נועם, אך מצד שני לשמור מכל משמר על הדרך ההלכה הסלולה, שהיא זו ששמרה עלינו לאורך כל הדורות.

    "צריך לזכור, שלפני השואה היו כ-18 מליון יהודים ברחבי העולם. היינו יכולים להיות היום עם מספר עצום, ללא נגע ההתבוללות הנורא המכלה כל חלקה טובה. הכותל, זהו המקום היחיד שנותר לנו מבית המקדש. אנחנו לא מונעים מאף אחד לבוא אליו, אבל לקיים שם מנהגים שונים ומשונים? וכי אנחנו יכולים להתפשר על הכותל? האם הכותל שייך לנו שנוכל להתפשר עליו? הוא שייך לריבונו של עולם.

    "צריכים לדעת, שכל הכרה או איזו פשרה עם הרפורמים, משמעותו הכרה בדרכם כ'זרם ביהדות'. המאבק שלנו בהם היא ללא פשרות. הם מביאים את ההתבוללות וההרס ואתם הרבנים עומדים בחזית מולם. אי אפשר לשנות את הדרך ששמרה עלינו כל השנים כעם אחד, מול כל האויבים שלנו. לכן, מצד אחד יש לנו רצון עז לעסוק בדברים המאחדים את העם, אך מצד שני לא נוותר על הדרך הסלולה.

    "מי שמכיר אותי יודע שאני נגד חוקים דתיים בכפיה. זה משיג את המטרה ההפוכה. אמרתי פעם, שאילו היה חוק בישראל לקיום ברית מילה, היינו רואים הרבה פחות יהודים מקיימים את המצווה. דרכנו היא בנועם ובהסברת פנים. יחד עם זה, אנחנו צועדים בדרכו של מרן שעודד אותנו לעמוד על ההלכה הצרופה והנחלתה לדור הצעיר".

    ח"כ יואב בן צור, סיפר על דאגתו של מרן לנושא החינוך היהודי כי זה העתיד, וגם כיום, יו"ר ש"ס השר דרעי משקיע משאבים רבים בנושא החינוך. "זה הייעוד שלכם בכל מקום בעולם, לחנך את הדור הצעיר על מבועי התורה והיראה", אמר ח"כ בן צור.

    משם יצאה המשלחת לתפילה מרגשת על ציונו של מרן הגר"ע יוסף זיע"א בסנהדריה המורחבת, שיעתיר במרומים על יהודי התפוצות בכל מקום שהם.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      קול חי!!
      ככה מתחילים… להראות תמונות עם נשים מרחוק. ולא מטושטש ועוד מעט תהיו כמו כיכר השבת ותשימו תמונות של נשים בלי להתבייש!!!
      תעצרו את המגיפה הזאת עכשיו!!!!

      1. מי זה הדפוק הזה????????????
        אין פה אפילו תמונה אחת של אשה לא יודעת אולי יש לך בעיות בראיה ממולץ לעשות בדיקה
        ותפסיקו להיות חננים עם התגובות שלכם סתכלו וסתמו תגידו תודה שיש את קול חי וזהו הם יעשו מה שבא להם!!!!!!!!!!!!

    2. 4

      שטויות בקושי שרואים אנשים עושים בדווקא לא צריך להתיחס אליהם

    3. 3

      אל תגלוש אם לא נאה לך………….

    4. 2

      הוא צודק !
      או שזה אתר חרדי עד הסוף או שלא