- רדיו קול חי - -

כסער על מים רבים • טיול שבועי רטוב, נעים ומלא מים

אין כמו ימי החורף שפקדו אותנו בשבוע שעבר כדי לצאת ולראות מקרוב את שפע המים בנחלי הארץ ואין טוב לראות מראות שכמותם זוכים לראות רק בתקופות בהם ירדה כמות משקעים רבה באזור.

אז השנה אין צורך לרכוש כרטיסים ולנסוע למפלי הריין, או להרחיק עד למפלי הניאגרה בצפון ארה"ב. עצמת המפלים, שפע המים וזרימתם החזקה לא נופלים מאלו של הארצות שמעבר לים.

את יריית הפתיחה למספר מסלולי מים אותם נציע בתקופה הקרובה אנו שומרים לנחל סער . נחל סער יורד משיפולי החרמון לכיוון הבניאס, והוא משמש כגבול טבעי בין החרמון לרמת הגולן.

נחלי הגולן נאספים תחילה על אדמת הבזלת ונהפכים במהירות לנחלים שוצפים בתוך קניונים עמוקים המציעים למטייל מפלים מרהיבים (כמו מפלי סער), ברכות יפות לרחצה (נחל דליות) נופי שלג מדהימים, כשלצידם פריחה ייחודית וססגונית במיוחד.

מסלול טיול יפה במיוחד מחכה למסיירים בימים אלו ובתקופה של החודשים הקרובים לפחות במפלי נחל סער.

אז גם למי שהיה כאן בעבר וראה את המראות מרחוק לא כדאי לוותר על החוויה. שביל מטיילים ומסלול טבעתי מובילים אותנו ממגרש החניה לגשרון תלוי העובר בגובה של כחצי מטר מעל הנחל הזורם במלוא שאונו כאשר מנגד לנו 2 המפלים הגדולים שיוצר הנחל.

המשך המסלול על אדמת הבזלת של רמת הגולן עובר שוב על פני גשר הבנוי על חלק אחר של הנחל. רק לעמוד, להרגיש את שאון המים ואת נתזי הטיפות ולחשוב שאתה בטובים שבמפלי חו"ל.

המסלול, שמשך זמן ההליכה והשהיה בו היא כחצי שעה מותאם לכל סוגי המשפחות וגם ילדים קטנים, לצד עגלות וכאלו שההליכה קשה להם יכולים ליהנות מזיוו של הנחל הזה. ההליכה ממגרש החניה עד לנקודת התצפית קצרה ביותר, זה לא !! עולה כסף, רואים את פסגות החרמון המושלגות, לוקחים אויר לריאות וממלאים את עצמנו באנרגיה לכמה ימים טובים.

איך מגיעים?
נוסעים עד לקרית שמונה. בצומת המצודות ביציאה הצפונית של הקריה פונים ימינה (מזרחה)לכביש העולה לנוה אטי"ב כביש 99אחרי שעוברים ליד שמורת הבניאס מגיעים למסעף כבישים. פונים לכביש השמאלי (989)העולה למג'דל שמאס ונוה אטי"ב, כעבור זמן קצר נבחין בשילוט נחל סער, נכנס עד למגרש החניה ונלך לפי המתואר, במסלול מעגלי מרהיב עין.