בנאלית, גזעית, יוקרתית וילדותית • דברים שלא הכרתם בסופגניה

    לכל סופגניה יש שם, יש אסוציאציה, יש קונוטציה, יש ערך קלורי(זה החלק הקשה!!!) יש מחיר ויש מצפון,לא פעם שמעתי סופגניה משוחחת עם חברתה על מצב הקליינטים, ועד כמה שהן מסוכנות לציבור אבל ביננו מי שם לב לזוטות כשהבטן מקרקרת והן זוהרות בשלל צבעים מפתים ובשלל ריחות?
    אתי קצבורג 3 Comment on בנאלית, גזעית, יוקרתית וילדותית • דברים שלא הכרתם בסופגניה

    מכוערות, שחומות, מנוקדות, עקומות, מרוסקות או במילה אחת – הסופגניה • ערימות מגובבות של שמן עם קצת בצק, עיגול של ריבה בשביל הצבע, אבקה שהייתה בעבר לבנה שנטמעה עמוק בתוך הבצק • אתי קצבורג נותנת בהן סימנים

    לכל סופגניה יש שם, יש אסוציאציה, יש קונוטציה, יש ערך קלורי(זה החלק הקשה!!!) יש מחיר ויש מצפון,לא פעם שמעתי סופגניה משוחחת עם חברתה על מצב הקליינטים, ועד כמה שהן מסוכנות לציבור אבל ביננו מי שם לב לזוטות כשהבטן מקרקרת והן זוהרות בשלל צבעים מפתים ובשלל ריחות?
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכוערות, שחומות, מנוקדות, עקומות, מרוסקות או במילה אחת האבלוציה של הסופגניה. הזכרון הכי חד מהם זה ערימות מגובבות של שמן עם קצת בצק, עיגול של ריבה בשביל הצבע, אבקה שהייתה בעבר לבנה שנטמעה עמוק בתוך הבצק.

    היסטורית, לצד הארמנים והיהודים הסופגניות סבלו הכי הרבה בחיים.הן עברו במרתפים חשוכים, באולמות עמוסים, במחבתות שלא נוקו מעולם, במליון ארועי לביבות, בארגזים מביכים, תמיד צפופות, תמיד מיוזעות, תמיד חבולות.

    אך עם זאת הן שמרו על מצב ש.מ.ן ,שם, מראה, נוטף.

    יום אחד קרתה מהפכה שתירשם מעל דפי ההיסטוריה, מהפכה שהרימה את קרנן של העגלגלות הללו והפכה אותן לסלב, לוח השנה לא ממש יודע לציין מתי ארע המפנה אבל פתאום לצד ריבת התות הגיע ריבת חלב, פתאום מישהו נגע במסורת והפך אותה לחלבית ומאז כל השאר היסטוריה. הסופגניות הפכו לטרנד הכי חם בשוק.

    ריקי  מ'מאפה נאמן' מספרת לנו כי "הוגי דעות, אסטרטגים, פילוסופים,מעצבים יושבים על המדוכה הרבה לפני פתיחת העונה, מנסים נסיונות, טועמים טעימות, עורכים סקרים, ומייד לאחר סיום הקפות שניות זמן השקת הקולקציה – סופגניות מעוצבות".

    לכל סופגניה יש שם, יש אסוציאציה, יש קונוטציה, יש ערך קלורי (זה החלק הקשה!!!) יש מחיר ויש מצפון,לא פעם שמעתי סופגניה משוחחת עם חברתה על מצב הקליינטים, ועד כמה שהן מסוכנות לציבור אבל ביננו מי שם לב לזוטות כשהבטן מקרקרת והן זוהרות בשלל צבעים מפתים ובשלל ריחות?

    הגיברת – חסר לה רק עגילים והיא מושלמת,היא טובה לאנשים שאוהבים חיים אופטימיים, ובשבילם הכל תותים וורוד.ערכה הקלורי מופחת קצת ביחס לאחרים כי היא תמיד בדיאטה (להלן גיברת).

    היוקרתית – צריך לעמוד לידה ביראת כבוד , הצבעים שלה משדרים יוקרה, הטעם שלה יקר, מטעימה לאנשים שאוהבים יוקרתיות מופגנת , אה והמון המון לוטוס.

    הילדותית – היא מהסוג הזה שלא גדל עדיין, נשארה ילדותית בנשמה, עמוסה בשוקולד כמו שילדים אוהבים, מקל סבא סוכריות להשלמה קלורית, מי שיתחבר אליה זה אלה שאוהבים את הטעם של הילדות גם אם הם כבר לא.

    הגזעית – בכל חבורה יש את הגזעי, שתמיד שם פס על כולם וחושב שונה, כזאת היא שמה עליה את כל סוגי הקליקים האפשריים,הלוק שלה שונה ומזמין לטעום, ומבחינה קלורית היא לא דופקת חשבון בחיים. גזעיים שמעתם?

    הבנאלית – בקצה איפה שכולם עברו מאה פעמים בלי לשים לב , היא נמצאת מחכה ליד גואלת, נכון שמו לה רק קצת ריבה אדמדמה, וקישטו מלמעלה באבקה, אבל היא עדיין קיימת ואי אפשר לא לספור אותה כי 500 קלוריה בקירוב.

    כך או כך, השוק מוצף בכל היופי המשמין הזה, תפרדו יפה מכמה שלמונים, תעצמו עיניים ותמשיכו להבטיח שזה הסעודה האחרונה (של הסופגניות כמובן), תתנצלו מעומק הלב לדיאטניות שעבדו קשה שלא תתקרבו לזה, ותבחרו לכם את זו שהכי מתאימה לאופי שלכם, בשביל חוויה מושלמת.

    דקה לפני כמה נתונים חשובים להעשרת תאי המוח הרדומים: הישראלי הממוצע אוכל בין 3 ל-4 סופגניות בחנוכה, סך הכל הישראלים אוכלים בחנוכה מעל 30 מליון סופגניות. – 25 אחוז נאמנים למקור ואוכלים סופגניות 'רגילות' עם ריבת תות ואבקת סוכר

    הסופגניה הכי פופולארית סופגנית ריבת חלב ממולאת בקרם שמנת קטיפתית.

    ותודה לשמעון ממאפה נאמן על הנתונים ועל הסבלנות (הוא לא נגע בסופגניה בנתיים נראה כמה זמן הוא יחזיק מעמד).



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      נראות רע הסופגניות שטרם נאפו

    2. 2

      גועל נפש כל הצבעים האלה ובכלל הסופגניה עצמה רעל =סכנה לבריאות