רכבי ההסעות יחויבו במערכות למניעת שכחת ילדים

    איתי גדסי No Comments on רכבי ההסעות יחויבו במערכות למניעת שכחת ילדים

    ועדת הכלכלה אישרה תקנות שחייבו התקנת מערכות התראה למניעת שכחת ילדים ברכבי הסעות וישימו סוף לתופעה • היו"ר כבל עוד לפני הקיץ הקרוב נטפל גם בתופעת שכחת הילדים ברכבים הפרטיים

    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום תיקונים לתקנות התעבורה, שהגיש משרד התחבורה, המטפלות בשימוש בהתקן עם מנוע חשמלי לכסאות גלגלים, שימוש ברכב זעיר וחיוב התקנת מערכות התרעה על השארת ילדים ברכבי הסעות תלמידים.

    היו"ר כבל אמר כי הישיבה מתקיימת במסגרת ציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ואישור התקנות המאפשרות סיוע לאנשים עם מוגבלות היא משמעותית ותקל על חייהם של רבים. הוא הוסיף כי דבר גדול נוסף שנעשה היום הוא החובה להתקין מערכות התראה שתמנע אסונות מזעזעים של שכחת ילדים ברכבי הסעות.

    עוד הבהיר היו"ר כבל כי עוד לפני הקיץ הקרוב בכוונתו להביא לסיום הטיפול בנושא גם ברכבים פרטיים.

    מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, משה ויצמן, התייחס למתקן ההנעה לכסאות גלגלים, ואמר כי ארגוני הנכים נחשפו לאמצעי הזה באירופה ומשרד התחבורה נרתם לסייע לאפשר את השימוש בו גם בישראל. לדבריו, מדובר במתקן עם מנוע חשמלי המתחבר לכסא הגלגלים והופך אותו לרכב. לפי התקנות שאושרו, במתקן יוכלו להשתמש ילדים עם מוגבלות מגיל 14 וכל אדם המשתמש בכסא גלגלים מגיל 16 ומעלה, והוא יוגבל למהירות של 12 קמ"ש. התקנה תיכנס לתוקף 90 יום לאחר פרסומה ברשומות.

    באשר למערכת ההתראה אמר ויצמן כי מדובר במערכת שמחייבת את הנהג לבצע סריקה ברכב ההסעות, עלותה נעה בין 500 ל-1,000 שקלים, היא תותקן ב-17 אלף רכבי הסעות וחובת ההתקנה תיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2017.

    ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה שקיימה דיונים בנושא מערכות ההתראה, אמר כי המערכות הצליחו מאוד ברכבי ההסעות, אבל יש גרירת רגליים ואפילו תרדמת חורף בנושא הטיפול ברכבים הפרטיים.

    מנהל אגף הרכב ויצמן אמר כי כיום אין מערכת כזאת בשוק ולא ניתן להעריך מה יהיה מחירה, לכן לא ניתן לחייב את הציבור במשהו שהוא לא יוכל לעמוד בו. "בחישוב ראשוני מצאנו שיחויבו בערך 250 אלף כלי רכב, אם מדברים על עלות של בכ-1,000 שקלים המשמעות היא השתת עול של 250 מיליון שקל על הציבור", הסביר.

    היו"ר כבל סיכם ושב והבהיר כי בכוונתו לסיים את הטיפול בנושא עוד לפני הקיץ הקרוב. הוא דרש דיווח מפורט ממשרד התחבורה באשר לכל הנעשה בתחום. "עד סוף כנס החורף נגיע להכרעה בנושא הטיפול בשכחת ילדים ברכב פרטי", הבהיר.



    0 תגובות